Batterilampan lyser när man stänger av bilen.

DeadNation
11 april 2014 · 132 Inlägg

köpte en begagnad generator men nu är det fixat! laddregulatorn satt fel eller dylikt, bytte till den näst nyaste jag hade och då funkade det kanon! nu är jag glad. men det var iallafall det som var mitt fel om någon har samma problem sen smile

sen förde det med sig en annan god sak och det är att alla jordpunkter är rengjorde och fina samt att lite små jordfel jag hade innan är lösta smile tack för hjälpen boys!

bosabengt
16 september 2014 · 2 035 Inlägg

Jag har fått samma eller liknande fel på min nu.

Har kört den utan problem idag, inga lampor har lyst. Men det jag har gjort är att byta plusmatningen från generatorn till startmotorn till en 50mm2 kabel. Tog av minuspolen och började skruva. Bytte kabeln utan problem och satte på minuspolen igen. Men nu lyser laddlampan i bilen utan att bilen är igång. startar jag bilen släcks laddlampan direkt.
Jag upplevde att laddningsregulatorn blev ganska så varm.

Men generatorn verkar ladda på fint och spänningen ligger på 14.5 v på tomgång, mätt direkt på generatorn.
Körde den också en liten sväng utan problem. Men så fort jag stänger av bilen tänds laddlampan i bilen.

Varför lyser lampan? Ska jag köra öht? Måste ju till jobbet imorgon.Kan inte se att någon kabel lossnat eller några andra uppenbara fel. Kolet ser ok men har inte kollat på banan som kolet går mot.

Även säkringar verkar hela.

mvh

Biljudsveteran sen 1984!
bosabengt
16 september 2014 · 2 035 Inlägg

Felet löst. Kabeln/kabelskon hade jag skruvat åt då den även låg emot/på den mindre anslutningen och den skruven fick således konstant plus.

mvh

Biljudsveteran sen 1984!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang