Fixa till Saab 9-3 -00

chrrillee
16 april 2014 · 5 Inlägg

Tjenare nu är det så att jag snart ska får körkort (förhoppningsvis) och jag hade tänkt mig att köpa en bil.

Farsan har hittat en Saab 9-3 årsmodell 00, för 5000kr med lite fel på. Den har rullat 12000 mil och har stått i garage de senaste 3 åren då ägaren har köpt ny bil. Farsan är bilmekaniker och kan lätt fixa det som är fel på den. Vi har inte varit och kollat på den än men tänkte ta det nästa vecka och om det är för mycket fel på den så skiter vi i det. Det är även T5 motor i den.

Min fråga är nu hur man kan fixa till den så att den blir riktigt fin. Det jag vill göra är att fixa snygga fälgar, sänka, fixa Saabs sportstolar och kjolpaket. Jag har googlat lite men verkar inte som att det finns coils till denna modell och då hade jag tänkt mig att köpa sänkningssats istället så vad ska man ha för millimeter på dom?

Vad ska man ha för snygga fälgar till en svart saab 9-3? jag vill ha 17 eller 18" samt vad blir det för dimension då?

Vart kan man hitta hyfsat billiga sportstolar och kjolpaket?

Tack på förhand!smile

C-Magnusson
16 april 2014 · 125 Inlägg

Är det inte bättre att du köper en 9-3 aero direkt? Istället för att lägga massa pengar på lösa delar samt massa reparationer?

Volvo V70N 2.4D Classic "Familjebilen" (2008)
chrrillee
16 april 2014 · 5 Inlägg

Men vi har en 9-5 aero en ståendes hemma. farsan tyckte att jag inte skulle ha så himla mycket hästar som förstabil..

Dr_struts
16 april 2014 · 1 861 Inlägg

Aeron har väl dessutom t7 motorn vilket inte är särskillt stabil? tongue Sen så är Aerons prestanda enkel och uppnå och du får billigare försäkring med en vanlig turbo! Turbo är ju ett måste om man ska ha Saab! big_smile

Och Saab Viggen fälgarna är ju riktigt snygga! 17" är dom ^^

Finns sänkningskitt med dämpare och fjädrar och dom blir riktigt roliga med det! Styrklämma och större bromsar är också en bra ide! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Mazdakillen Motormontör
19 april 2014 · 437 Inlägg

Har en likande själv fast 98a.
Var inne å chippade min bil å fan va den rör på sig :-)
När det gäller styling så får man vara lite mera finurlig för.
Plastrackelpaket finns det inte mycket av.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
kimee
30 maj 2014 · 34 Inlägg

det här kan bli en intressan tråd ev ge råd oxå

chrrillee
31 maj 2014 · 5 Inlägg

Köpte mig Saaben. så just nu har jag en nybesiktigad Saab 9-3 års 00. Det jag gjort på den just nu är att jag körde en liten service och sen bytt emblem samt servoslangen. nästa projekt blir att fixa ljud förmodligen nästa vecka!

kimee
31 maj 2014 · 34 Inlägg

chrrillee skrev:
Köpte mig Saaben. så just nu har jag en nybesiktigad Saab 9-3 års 00. Det jag gjort på den just nu är att jag körde en liten service och sen bytt emblem samt servoslangen. nästa projekt blir att fixa ljud förmodligen nästa vecka!

inte illa de:) det kommer att bli snyggt de

chrrillee
14 januari 2015 · 5 Inlägg

Varit off ett tag, Det som har hänt med bilen är inte så mycket men fixade andra fälgar nu till vinter så det blev Saabs original 10 spoke 16", lite roligare än plåtisar. Ljudet blev bra i den iaf, satte in detta
Stereo - Pioneer MVH -160UI
Basar - 2x12" MTX AUDIO
Slutsteg - Renegade 1000 S Mk3 850W
Hatthylla - Mutant Harmony 6x9" 120W

Det jag har planerat att fixa till sommaren är. Köpa ett par fina sommar fälgar, ska även köpa sänkningssats 40mm, så att det kommer ner på jorden lite. Blir även Steg 1 Chiptrim på 227 hk,
3" Sportavgassystem. Tona rutor samt lyktor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang