(LÖST)Volvo 850 2,3T vevhustryck hjälp

ki-ngan
16 april 2014 · 3 Inlägg

Hej jo de är såhär har en volvo 850 T5 -96 gjort ren hela vevhusvetilationen med tråget nere osv för de blev tryck allt åter på plats igen gör jag start försök men skjuter slangnen till oljefällan på ventilkåpan gör ett komptest har 0 i komp på 1 ans o 3 ans cylinder vad skulle de kunna vara. har även gjort såkallat leakdown med olja i ner i tändstiftshålen men ingen skillnad. 2 kassa kolvar:)

Tack på förhand/ kim

Senast redigerat av ki-ngan (16 april 2014)

spokenratt
16 april 2014 · 3 860 Inlägg

ki-ngan skrev:
Hej jo de är såhär har en volvo 850 T5 -96 gjort ren hela vevhusvetilationen med tråget nere osv för de blev tryck allt åter på plats igen gör jag start försök men skjuter slangnen till oljefällan på ventilkåpan gör ett komptest har 0 i komp på 1 ans o 3 ans cylinder vad skulle de kunna vara. har även gjort såkallat leakdown med olja i ner i tändstiftshålen men ingen skillnad. 2 kassa kolvar:)

Tack på förhand/ kim

Vad var felet? Tänkte mer ifall folk söker i forumet så ser dom att du löst det men inte vad som var fel...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
ki-ngan
16 april 2014 · 3 Inlägg

De står i texten 2 kassa kolvar pga att förra ägaren kört skiten på e85 o fel laddtryck o tändkurva smile

spokenratt
16 april 2014 · 3 860 Inlägg

ki-ngan skrev:
De står i texten 2 kassa kolvar pga att förra ägaren kört skiten på e85 o fel laddtryck o tändkurva smile

Aha.. förstod knappt att det var det som var tillagt till texten.

Hade den spikat sönder då eller?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
ki-ngan
16 april 2014 · 3 Inlägg

japp misstänker de 1 o 3 ans kolv har iaf gått varm för de har smällt i kanten /:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang