Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
  • 451 Följare
  • 772 095 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2016
werd
15 april 2014 · 349 Inlägg

-Stromberg- skrev:
Kommer inte ställas undan.. på fredag ska allt isär å konstatera vad de kommer å kosta å återställa allt.. sen börjar jakten... är ju fortfarande bara april så kanske kan göra en sen comeback som förra året...

Du inte klok du Madicken...
Du kämpar på, riktigt fighter! lol

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Skoda Pickup "Bertil" (2000)
Volvo 240 GL "Så bruner han ää..." (1987)
COBRA302
15 april 2014 · 3 Inlägg

Ja du Mattias när Martin ringde så kändes det som en nok, detta är inte möjligt Men nu har det vänt, för när du nu är i botten på diket och enda vägen är upp Så sätt ingen press utan den kommer tillbaka till sin fulla glans igen.

Lygdman Amatör
15 april 2014 · 488 Inlägg

Lider med dig, och beklagar eländet. Men du fortsätter imponera med din beslutsamhet! Helt rätt att fortsätta även om det känns tungt..

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
JoarH
15 april 2014 · 129 Inlägg

Fyfan vilken otur du har! Men kämpa på igen bara, ingenting verkar omöjligt för dig och dina vänner! smile

Billling
15 april 2014 · 362 Inlägg

Bra att du klarade dig också! Men jäävl*gt surt med bilen..

J-Oblom
16 april 2014 · 46 Inlägg

Fy vad tråkigt att höra! Förstår verkligen att du såg fram imot 2014 nu hmm

-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

Tiiiseen skrev:
ahaa okej okej smile Bara att bryta ihop nu och komma igen hmm  Jag är ju inte ensam om att vilja se denna bil i sommar. Kämpa!!

Vi kommer göra så gott vi kan å försöka nå målet att få åka lite i år, även om det bli senare...

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

Wunderbaum-adde skrev:
Satan vad trist, hade gärna velat se lite videos.. Men hoppas du kan återställa den och göra en sen comeback!

Ja hade velat göra lite fräna videos.. De kommer å lösa sig. frågan är bara när det är klart.. men comeback blir det.. smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

Lilljegern skrev:
nej fan va trist! hmm
tycker du borde ha genomlidit nog motgångar med denna bilen..

Jupp, hade hoppats på de jag oxå.. får åka till Våler som åskådare även i år... sad

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

werd skrev:
Du inte klok du Madicken...
Du kämpar på, riktigt fighter! lol

Tack.. hehe, ja va fan.. va gör man inte, de är så vansinnigt kul å köra den bilen så ni anar inte... big_smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

COBRA302 skrev:
Ja du Mattias när Martin ringde så kändes det som en nok, detta är inte möjligt Men nu har det vänt, för när du nu är i botten på diket och enda vägen är upp Så sätt ingen press utan den kommer tillbaka till sin fulla glans igen.

Tack Kjell. Jaså han ringde, anade just det... haha.. trodde fan inte det heller va möjligt.. men du har så rätt.. den enda som kommer vinnare ur de här det är jag.. ja ska åka "problemfritt" med bilen..  Den kommer absolut komma tillbaka lika fin.. planerna har redan börjat..  wink

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

Lygdman skrev:
Lider med dig, och beklagar eländet. Men du fortsätter imponera med din beslutsamhet! Helt rätt att fortsätta även om det känns tungt..

Tack så mycket... ja just nu är den inte värd nått, men de går å få ordning på´t, så bara å kämpa på.. kunde ju som sagt gått värre..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

JoarH skrev:
Fyfan vilken otur du har! Men kämpa på igen bara, ingenting verkar omöjligt för dig och dina vänner! smile

Vi är ett glatt gäng, å vi löser detta tillsammans.. får damma av den gamle lasern å skära lite nya bitar... big_smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

Billling skrev:
Bra att du klarade dig också! Men jäävl*gt surt med bilen..

Ja för min å passagerarens del va de aldrig någon fara denna gången.. lite varmt när vi öppna huven bara. men allt för å rädda så mycket som gick... ja de känns mycket trist.. luktar brand i garaget varje gång men går in.. å då påminns man hela tiden om det..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

J-Oblom skrev:
Fy vad tråkigt att höra! Förstår verkligen att du såg fram imot 2014 nu hmm

Ja vi alla har kämpat för å få mappat å vara med tidigt på säsongen.. å först otur med ny lag inför besiktning å sen brinner skiten...  men som sagt. sommaren har inte börjat än.. å på fredag ska allt isär å konstateras va som behövs å dylikt, sen sammanställa en lista å börja handla på sig saker å renovera igen...

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Hollowman666
16 april 2014 · 103 Inlägg

Jag lider med dig! Vårat ställe brann upp, tillsammans med 50 000 ton socker som också fanns i bygget. Det brann i sex veckor eller något, man lär inte äta Crème brûlée på ett tag... Men det är bara att bryta ihop och komma igen. smile

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?
Chevrolet Corvette Stingray "Raelette" (1971)
Ford A Sedan "Ella" (1930)
-Stromberg-
16 april 2014 · 882 Inlägg

Hollowman666 skrev:
Jag lider med dig! Vårat ställe brann upp, tillsammans med 50 000 ton socker som också fanns i bygget. Det brann i sex veckor eller något, man lär inte äta Crème brûlée på ett tag... Men det är bara att bryta ihop och komma igen. smile

Tack så mycket. Aj fan. Lät inget vidare kul det heller... Ja de e ju så.. är tråkigt när sånt här händer, men de är ju faktiskt lösbart. De handlar ju bara om tid å pengar.. men som sagt.. upp med fanan å kämpa på bara..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
jontasratt
16 april 2014 · 34 Inlägg

Har ni tagit löst allt och kollat vad som gick sönder och vad som fortfarande funkar? Du får gärna göra en lista!
Tråkigt att det skulle vara ett väldigt avgörande misstag som skulle ta död på monstret.. Jag hoppas ni får ihop bilen igen.

-Stromberg-
17 april 2014 · 882 Inlägg

jontasratt skrev:
Har ni tagit löst allt och kollat vad som gick sönder och vad som fortfarande funkar? Du får gärna göra en lista!
Tråkigt att det skulle vara ett väldigt avgörande misstag som skulle ta död på monstret.. Jag hoppas ni får ihop bilen igen.

Vi ska börja med detta imorgon. Då får vi reda på hur mycket som e skrot.. ja detta va väldigt tråkigt. Men vi kommer tillbaka, lovar!!

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Markus940
26 april 2014 · 61 Inlägg

Fyfan, förväntade mig en riktigt fin läsning då jag inte haft tillgång till internet att följa dig de senaste 3 veckorna... men fyfan.....totalt värdelöst du, som tur är hann du ju rädda det mesta, men pissigt så in i helvete ändå!
Fick en pulversläckare te min med, inte för jag direkt kanske behöver någon men man vet ju aldrig! Lider med dig Strömberg.
Men som du skrev i en kommentar, ni är ett härligt gäng å kämpar på. Inte mer än rätt, bara kämpa!
"Vi" andra, väntar med spänning. JAG ska se bilen på bana, å DU ska köra bilen på bana!

MVH Sellgren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang