Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

666_Beast
16 april 2014 · 1 863 Inlägg

Skulle behöva lite råd ang köp av hoj, köpte ju en Honda Shadow som jag märkte nu vid övningskörning att det inte alls var min grej. Så nu kollar jag lite på Kawasaki ER-6, Kawasaki Versys, Suzuki Bandit och Suzuki Gladius, nån som kan ge lite tips ang dessa cyklar?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
hangman
17 april 2014 · 2 174 Inlägg

666_Beast skrev:
Skulle behöva lite råd ang köp av hoj, köpte ju en Honda Shadow som jag märkte nu vid övningskörning att det inte alls var min grej. Så nu kollar jag lite på Kawasaki ER-6, Kawasaki Versys, Suzuki Bandit och Suzuki Gladius, nån som kan ge lite tips ang dessa cyklar?

hade du en 1100 c3 shadow? Jag söker eftermarknads avgas till min, ha du något kan ja ge några lapp!

SylvesterStallone
17 april 2014 · 1 433 Inlägg

CHEEVA skrev:

SylvesterStallone skrev:
gjorde mina första standup igår! https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph … 0629_n.jpg

mkt lättare än sittandes!

va fan är de där för mc stövlar ?? tongue hehe

det är "känna av bromsen" skorna smile är lite nojjig på att känna bromsen bra med mc stövlarna ! så har räknat ut att det är säkrare ändå big_smile

BMW 730D (2005)
666_Beast
17 april 2014 · 1 863 Inlägg

hangman skrev:

666_Beast skrev:
Skulle behöva lite råd ang köp av hoj, köpte ju en Honda Shadow som jag märkte nu vid övningskörning att det inte alls var min grej. Så nu kollar jag lite på Kawasaki ER-6, Kawasaki Versys, Suzuki Bandit och Suzuki Gladius, nån som kan ge lite tips ang dessa cyklar?

hade du en 1100 c3 shadow? Jag söker eftermarknads avgas till min, ha du något kan ja ge några lapp!

Tyvärr inte, en 750 c4 har jag.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Puttejohnsson Adlig
17 april 2014 · 412 Inlägg

Hårdare kopplingsfjädrar i bettan nu så nu jäklar ska det läras koppla upp henne big_smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!
TS_quattro fyrkrafsare
17 april 2014 · 1 443 Inlägg

666_Beast skrev:

hangman skrev:

666_Beast skrev:
Skulle behöva lite råd ang köp av hoj, köpte ju en Honda Shadow som jag märkte nu vid övningskörning att det inte alls var min grej. Så nu kollar jag lite på Kawasaki ER-6, Kawasaki Versys, Suzuki Bandit och Suzuki Gladius, nån som kan ge lite tips ang dessa cyklar?

hade du en 1100 c3 shadow? Jag söker eftermarknads avgas till min, ha du något kan ja ge några lapp!

Tyvärr inte, en 750 c4 har jag.

nu har det ju hur som helst blivit vår etc så säljläge är det ju, ut med järnet på blocket!  big_smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Spardags
17 april 2014 · 62 Inlägg

Om man ska köpa MC är det bättre att köpa innan sommaren eller efter?

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
Busgrabb Rejsa ?
17 april 2014 · 2 959 Inlägg

Spardags skrev:
Om man ska köpa MC är det bättre att köpa innan sommaren eller efter?

Prismässigt efter...mera prutmån osv...

Autotech
BMW 335D (2008)
666_Beast
18 april 2014 · 1 863 Inlägg

TS_quattro skrev:

666_Beast skrev:

hangman skrev:

hade du en 1100 c3 shadow? Jag söker eftermarknads avgas till min, ha du något kan ja ge några lapp!

Tyvärr inte, en 750 c4 har jag.

nu har det ju hur som helst blivit vår etc så säljläge är det ju, ut med järnet på blocket!  big_smile

Gäller bara att veta vad jag vill ha efter den isåfall.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
666_Beast
18 april 2014 · 1 863 Inlägg

Kollar väldigt mycket på Suzuki Bandit och Kawasaki ER-6 just nu, något annat förslag på liknande cyklar?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Busgrabb Rejsa ?
18 april 2014 · 2 959 Inlägg

666_Beast skrev:
Kollar väldigt mycket på Suzuki Bandit och Kawasaki ER-6 just nu, något annat förslag på liknande cyklar?

Honda CB600 Hornet av lite nyare modell...
Där har du lite mera pulver med.

Senast redigerat av Busgrabb (18 april 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
TS_quattro fyrkrafsare
18 april 2014 · 1 443 Inlägg

nu vet jag ju inte vad du har för budget, men yamaha FZ6/FZ8 kan ju också vara ett alternativ, eller kanske en MT/09?  smile eller kanske en triumph speed triple?

Senast redigerat av TS_quattro (18 april 2014)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
SylvesterStallone
19 april 2014 · 1 433 Inlägg

köp bara renoldat sport annars kommer du ångra dig , hålla på att åka runt på 600 håller nån månad, köp 1000 sport dirr!

BMW 730D (2005)
Puttejohnsson Adlig
19 april 2014 · 412 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
köp bara renoldat sport annars kommer du ångra dig , hålla på att åka runt på 600 håller nån månad, köp 1000 sport dirr!

:crash lol

En häst har en hästkraft! Eller..?!
Lardi SQ
19 april 2014 · 1 343 Inlägg

Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!

Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!

Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips?
Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?

Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite..
De aktuella är givetvis sport. smile

180 lång
90kg
A obegränsat

Senast redigerat av Lardi (19 april 2014)

Ljudnörd!
Busgrabb Rejsa ?
19 april 2014 · 2 959 Inlägg

Lardi skrev:
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!

Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!

Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips?
Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?

Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite..
De aktuella är givetvis sport. smile

180 lång
90kg
A obegränsat

Med den budgeten blir det svårt men en modern 1000cc sporthoj är nästan lika smidig som en drygt 10 år gammal 600cc sportmaskin fast med bra mycket mera mos.

Senast redigerat av Busgrabb (19 april 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
SylvesterStallone
19 april 2014 · 1 433 Inlägg

lägg runt 40-50 k och köp dig en gixxer  1000cc 04-06  eller en Yamaha R1 04-05 , hojjen är inte klumpig du är klumpig ^^ inget illa menat!

BMW 730D (2005)
Spardags
19 april 2014 · 62 Inlägg

Vad tycker ni man ska köpa?  En KTM RC8R eller en Yamaha R1?

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
SylvesterStallone
19 april 2014 · 1 433 Inlägg

Spardags skrev:
Vad tycker ni man ska köpa?  En KTM RC8R eller en Yamaha R1?

R1 för klassiska ljudet och en roligt kurva, RC8 för tråkigt ljud med super vrid- och framförallt helt sick snygg!

BMW 730D (2005)
Busgrabb Rejsa ?
20 april 2014 · 2 959 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

Spardags skrev:
Vad tycker ni man ska köpa?  En KTM RC8R eller en Yamaha R1?

R1 för klassiska ljudet och en roligt kurva, RC8 för tråkigt ljud med super vrid- och framförallt helt sick snygg!

Du är medveten om att nyare R1:or med "Big Bang" motorn låter som en twin typ?

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang