Köpt ny bil och behöver lite hjälp!!! BMW 520 E39

dettanamnvarledigt
18 april 2014 · 11 Inlägg

Behöver hjälp med bilen!

Det sitter lättmetallfälgar på och det vibrerar i ratten när jag kör, anledningen är att det ska sitta plast inlägg innanför fälgarna! måste köpa sånna men VAD HETER SÅNNA INLÄGG!! hittar inte någonstans så jag behöver verkligen hjälp!


nr2
Ska göra så att stereon kan ta emot aux, har hittat en adapter som funkar för stereos med 40 pin, är det så på min också? det enda jag vet är att den heter Business... vore schysst om någon kunde informera lite!

Men prio 1 är att veta vad dom där typ mellanlägena heter så att jag kan köpa dom! tack på förhand

aaaaaaaaaa
18 april 2014 · 236 Inlägg

Är det kanske navringar du behöver?
Stereon vet jag inget om.

Power is measured in dB
dettanamnvarledigt
18 april 2014 · 11 Inlägg

CustomSS1 skrev:
Är det kanske navringar du behöver?
Stereon vet jag inget om.

Tack som fan! nu kommer jag slippa ha träningsverk i armarna för att jag kör wink

Powe_R
18 april 2014 · 414 Inlägg

1. Navringar.
2. Beroende på årsmodell så är det antingen platta eller runda stift/pinnar.
Jag hade en bil med TV/Navi så jag fick koppla bak på radiomodulen i bagageluckan. Jag tror att man kopplar direkt bakom stereon på en med business radion.

[OBS::: Detta är nu vad jag minns, hade en 540 e39 som förstabil, men det var ett par år sedan, som jag uppgraderade med aux osv.

Edit: såg att någon redan svarat på ettan smile

Senast redigerat av Powe_R (18 april 2014)

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
dettanamnvarledigt
18 april 2014 · 11 Inlägg

Powe_R skrev:
1. Navringar.
2. Beroende på årsmodell så är det antingen platta eller runda stift/pinnar.
Jag hade en bil med TV/Navi så jag fick koppla bak på radiomodulen i bagageluckan. Jag tror att man kopplar direkt bakom stereon på en med business radion.

OBS::: Detta är nu vad jag minns, hade en 540 e39 som förstabil, men det var ett par år sedan, som jag uppgraderade med aux osv.

Bilen är en 00a, har läst lite nu och vissa kör någon fm sändare typ, men det blir inte så bra ljud. Ska plocka isär och löda om och borra ett uttag tror jag, men om det finns något smidigare alternativ så vore ju det skönt

Powe_R
18 april 2014 · 414 Inlägg

År 2000 fanns bilar med både facelift (platta stift) och bilar som är icke facelift med runda stift. Kör på riktigt aux. Själv hade jag en kombinerad AUX och iPod/iPhone interface, kunde styra musiken i spotify via ratten, vilket va rätt schysst. FM sändare brukar oftast inte fungera speciellt bra tyvärr.

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
dettanamnvarledigt
18 april 2014 · 11 Inlägg

Powe_R skrev:
År 2000 fanns bilar med både facelift (platta stift) och bilar som är icke facelift med runda stift. Kör på riktigt aux. Själv hade jag en kombinerad AUX och iPod/iPhone interface, kunde styra musiken i spotify via ratten, vilket va rätt schysst. FM sändare brukar oftast inte fungera speciellt bra tyvärr.

hur fixade du det då haha?

Powe_R
18 april 2014 · 414 Inlägg

Minns inte riktigt vad hemsidan hette. Men köpte en iPod interface modul. Tror den kostade typ runt 100 pund från England. Borde finnas liknande saker att köpa i Sverige, eller på ebay. Bara att leta lite. Min modul hade både inkoppling för ipod samt aux om man hade någon annan telefon/ljudkälla.

Annars finns denna guide om du nöjer dig med "bara" aux. Bör gå på din e39, billigt blir det också.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=252669

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang