Vilken setup hade ni valt? (18 tummare, 12 tummare?)

Phrawzt
10 april 2014 · 141 Inlägg

Då jag bara har ägt totalt 2 olika sorters baselement så är jag väldigt sugen på att pröva nya saker.

I dagens läge är jag ägare av 3st:
http://www.brc.se/baselement/mds/mds-fr … aselement/

Antingen kan jag köra 3st av dessa baselement på ca 1000Wrms.
Eller
2st på 2000Wrms.

Eller så försöker jag sälja/eller bara behålla dessa baselement och istället köpa mig ett:
http://www.dbakuten.se/bilstereo/basar/ … -spl-460d2
Som kommer köras på 2000Wrms.
OCH sedan kan jag spara till ett till ett till slutsteg och kör 4000Wrms på 18 tummaren.

Som sagt, jag vill pröva nya saker. Men vet inte hur stor skillnad det ger med 18 tummaren i gemförelse med 12orna.

Därför jag skriver här.. Hur hade ni gått till väga i denna situation?

Mål: Spela högt som fan, utan att det låter rent för illa...

Tack smile

Volvo v70 (1997)
Pi Just another freak in the freak kingdom
10 april 2014 · 376 Inlägg

Vad har du för bil? Vad spelar du för musik? Dom två frågorna kan vara bra att ha svaret på om folk ska ge dig tips. Själv kan jag tyvärr inte lämna något tips då jag varit borta från billjud allt för länge och inte har så stor uppfattning om olika märken nuförtiden.

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Phrawzt
10 april 2014 · 141 Inlägg

Pi skrev:
Vad har du för bil? Vad spelar du för musik? Dom två frågorna kan vara bra att ha svaret på om folk ska ge dig tips. Själv kan jag tyvärr inte lämna något tips då jag varit borta från billjud allt för länge och inte har så stor uppfattning om olika märken nuförtiden.

Jag lyssnar otroliga mängder musik och därför har jag också ett musikbibliotek på nästan 5000 låtar som jag själv valt efter hand som jag lyssnat på radio och liknande.
Allt från hårdrock till dubstep.

Meningen med basandet är väl i själv verket att trycka på ordentligt på låtar med brutala dropp eller liknande.

DECAF Låtar är också något jag planerar att lyssna på mycket 25-50hz typ.
Så: Decaf låtar, Dubstep, House.


Tanken var att jag skulle köpa mig en Volvo v70 eller liknande. Skall köpa mig en herrgårdsvagn i alla fall.

Senast redigerat av Phrawzt (10 april 2014)

Volvo v70 (1997)
Cadillac_The_King
10 april 2014 ·

Skulle kört spl basen i v70

Phrawzt
18 april 2014 · 141 Inlägg

Någon mer som vill dela sin åsikt? smile

Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang