A4 quattro 1.8t avgassystem

hyperperry
31 mars 2014 · 166 Inlägg

Hej!
Då jag är sugen på att uppgradera audin lite har jag funderat lite på chippning av bilen, men har istället gått i tankarna att strunta i chippningen och istället försöka få tag på ett helsystem(downpipe och hela vägen bak) och montera ett sportluftfilter istället just för att värdet på bilen sjunker markant om den varit/är chippad.

Då är min fråga, vart hittar man ett bra avgassystem för bra pris och kan detta tillsammans med ett sportluftfilter ge någon märkbar extra knuff, eller påverkar detta bara ljudet?
Mvh Per

Nybergrobin
31 mars 2014 · 2 377 Inlägg

hyperperry skrev:
Hej!
Då jag är sugen på att uppgradera audin lite har jag funderat lite på chippning av bilen, men har istället gått i tankarna att strunta i chippningen och istället försöka få tag på ett helsystem(downpipe och hela vägen bak) och montera ett sportluftfilter istället just för att värdet på bilen sjunker markant om den varit/är chippad.

Då är min fråga, vart hittar man ett bra avgassystem för bra pris och kan detta tillsammans med ett sportluftfilter ge någon märkbar extra knuff, eller påverkar detta bara ljudet?
Mvh Per

jag personligen ser sportavgassystem som ett större minus än chip men det är bara jag.

Ang effekten så kommer du inte märka nå speciellt mkt förutom sportigare ljud då smile

spokenratt
31 mars 2014 · 3 860 Inlägg

Nybergrobin skrev:

hyperperry skrev:
Hej!
Då jag är sugen på att uppgradera audin lite har jag funderat lite på chippning av bilen, men har istället gått i tankarna att strunta i chippningen och istället försöka få tag på ett helsystem(downpipe och hela vägen bak) och montera ett sportluftfilter istället just för att värdet på bilen sjunker markant om den varit/är chippad.

Då är min fråga, vart hittar man ett bra avgassystem för bra pris och kan detta tillsammans med ett sportluftfilter ge någon märkbar extra knuff, eller påverkar detta bara ljudet?
Mvh Per

jag personligen ser sportavgassystem som ett större minus än chip men det är bara jag.

Ang effekten så kommer du inte märka nå speciellt mkt förutom sportigare ljud då smile

Jag håller helt med!
Du vinner inte direkt några märkbara HK på endast filter och avgas.
Och värdeminskning, det är en 03a va? Kollade blocket och mellan 49 - 69K för sedan modellen så dom står ju inte jätte jätte högt i värde idag, kanske mot icke quattron. Se det såhär i stället, för rätt köpare är det kanske värt lika mycket som en org!! wink

Sen kan man ju göra så att man till ex:
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/1367
BSR steg 2. Med deras PPC dosa kan du enkelt skifta till org mjukvara igen...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
hyperperry
31 mars 2014 · 166 Inlägg

spokenratt skrev:

Nybergrobin skrev:

hyperperry skrev:
Hej!
Då jag är sugen på att uppgradera audin lite har jag funderat lite på chippning av bilen, men har istället gått i tankarna att strunta i chippningen och istället försöka få tag på ett helsystem(downpipe och hela vägen bak) och montera ett sportluftfilter istället just för att värdet på bilen sjunker markant om den varit/är chippad.

Då är min fråga, vart hittar man ett bra avgassystem för bra pris och kan detta tillsammans med ett sportluftfilter ge någon märkbar extra knuff, eller påverkar detta bara ljudet?
Mvh Per

jag personligen ser sportavgassystem som ett större minus än chip men det är bara jag.

Ang effekten så kommer du inte märka nå speciellt mkt förutom sportigare ljud då smile

Jag håller helt med!
Du vinner inte direkt några märkbara HK på endast filter och avgas.
Och värdeminskning, det är en 03a va? Kollade blocket och mellan 49 - 69K för sedan modellen så dom står ju inte jätte jätte högt i värde idag, kanske mot icke quattron. Se det såhär i stället, för rätt köpare är det kanske värt lika mycket som en org!! wink

Sen kan man ju göra så att man till ex:
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/1367
BSR steg 2. Med deras PPC dosa kan du enkelt skifta till org mjukvara igen...

Okej! Känner dock inte att jag har någon vidare lust att betala det bsr vill ha för en steg 1/2-chippning, så jag hade isåfall tänkt göra det hos dahlbäcks där de endast tar 2900:- men då utan ppc. Återställning kostar då en tusenlapp.
Kanske är mer värt att chippa iallafall!

Iofs kanske det är bättre att betala lite extra för att få bra grejer.. Tacksam för svar och åsikter! Yes det är den Audin på min sida. smile
Mvh, Perry

Senast redigerat av hyperperry (31 mars 2014)

hyperperry
31 mars 2014 · 166 Inlägg

Kollade länken nu, 11.000 för steg 2r då jag får 214hk är ju helt klart ett bra pris! Detta ska jag kolla närmare på. Tack för hjälpen!

Hutte89
20 april 2014 · 47 Inlägg

tja lånar tråden lite, jag har en aui a4 (B7) letar efter ett sport avgassystem med ovala utblås, vart kan man hitt något sånt? mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang