Trycka in chassinummer.

BasJocke
21 april 2014 · 110 Inlägg

Hej,

Det här är ett ganska konstigt inlägg, men hoppas jag postade det rätt.

Det är så att chassinummret/ramnumret saknas på B-stolpen. Tidigare ägare hade slipat
ner alla stolpar och tröskar pga, rost och lackat om. Tror dock att detta kan bli ett problem
på besiktningen. Så jag undrar om någon vet nått om det går att trycka in ramnumret på
efterhand? Kan man göra det på någon bilverkstad eller går det att fixa det själv?

Mvh, Jocke

zzr94092
21 april 2014 · 4 390 Inlägg

på en 740/940? kan du väl fixa själv,bara att det svarar när du ska knacka in n:r...Lagade en Ascona för hundra år sedan i golvet där ch,numret stog,knackade in n:r på nytt i nya plåten,hade med original plåtbiten till bes,frågade om han ville se den,det ville han inte..hade med plåtbiten i bilen till nästa bes,ingen som brydde sig att jag svetsat i golvet där n:r ska sitta...så slår du bara in n:r snyggt o rakt så ska det nog funka

sweeken
21 april 2014 · 338 Inlägg

Kanske går att blastra fram om han inte slipade ner det så djupt?

Eller kanske med stålborste

BasJocke
21 april 2014 · 110 Inlägg

zzr94092 skrev:
på en 740/940? kan du väl fixa själv,bara att det svarar när du ska knacka in n:r...Lagade en Ascona för hundra år sedan i golvet där ch,numret stog,knackade in n:r på nytt i nya plåten,hade med original plåtbiten till bes,frågade om han ville se den,det ville han inte..hade med plåtbiten i bilen till nästa bes,ingen som brydde sig att jag svetsat i golvet där n:r ska sitta...så slår du bara in n:r snyggt o rakt så ska det nog funka

Vad för verktyg krävs för att kunna knacka in chassinumret?

zzr94092
21 april 2014 · 4 390 Inlägg

nog lite för små,bara 4mm,mina var nog typ 8 /10mm

BasJocke
21 april 2014 · 110 Inlägg

k-tuning skrev:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Ovrigt/Bokstavssifferstansar-192230/

där har du!

Okej tack! Men man behöver väll något verktyg för att kunna pressa in de där numrorna?
Eller ska man slå med hammare?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 april 2014 · 13 742 Inlägg

hammare fungerar nog fint men 4mm är för litet.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
BasJocke
21 april 2014 · 110 Inlägg

Okej får leta efter större, någon som vet hur många mm det ska vara?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang