Går det att få tillstånd för små skyltar på nyare bilar?

TomBjorklund VAGIS Car Club
21 april 2014 · 1 093 Inlägg

Satt och letade lite efter information om detta, men lyckas inte riktigt få rätsida på det.

Det känns som att det i princip borde vara omöjligt att få till små skyltar på bilar som är helbilstypade med stora, kan någon som vet säga bu eller bä om detta?

//T_one21

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
21 april 2014 · 1 152 Inlägg

Det finns ett sätt, lite bökigt men det går wink

Skaffa personliga plåtar.
Köp en 4-hjulen, lätt -mc eller en gammal bubbla.
Flytta över personliga plåtarna på den den.

Sen så efter att plåtarna är reggade och nya små skyltar har kommit hem så flyttar du över de till din bil.

Vips så har du små/USA skyltar reggade på bilen.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
RymdSeglet N/A
21 april 2014 · 165 Inlägg

Ska ha blivit lättare att få godkänt när man ansöker om små vad jag kommer ihåg, har för mig dom skulle ändra det samtidigt som dom bytte utseende på skyltarna

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Vitamin
21 april 2014 · 719 Inlägg

PITSTOP skrev:
Det finns ett sätt, lite bökigt men det går wink

Skaffa personliga plåtar.
Köp en 4-hjulen, lätt -mc eller en gammal bubbla.
Flytta över personliga plåtarna på den den.

Sen så efter att plåtarna är reggade och nya små skyltar har kommit hem så flyttar du över de till din bil.

Vips så har du små/USA skyltar reggade på bilen.

Bilen blir ju inte reggad med små skyltar för det?
Även att man har lagliga små skyltar så kan man ju fortfarande få böter om man sätter dom på en bil som inte är reggad för liten skylt.


TS
För att få bilen reggad med små skyltar krävs att du skickar bilder till transportstyrelsen, där ska du visa varför inte vanliga skyltar får plats och helst ska du tumstock eller liknande med.
Om det är din audi a3 så skulle jag säga att du inte kommer få små skyltar godkänt smile

Senast redigerat av Vitamin (21 april 2014)

schnauz
21 april 2014 · 1 758 Inlägg

Som du säger så är det antagligen helbilsgodkännandet som sätter de största käpparna i hjulen. När de nya skyltarna kom vid årsskiftet så öppnade man även upp nya möjligheter för att få små skyltar, t.ex. vid ombyggnation som innebär att stora skyltar inte får plats. Problemet då är ju att man inte får bygga om ett helbilsgodkänt fordon på det sättet...
Enda möjliga lösningen för att få det 100% lagligt är antagligen att bygga om såpass mycket att man kan regga som ombyggt fordon, då upphävs nämligen helbilsgodkännandet

Weckis
21 april 2014 · 95 Inlägg

Photoshop, skicka in bilder på en ombyggd fram samt bakdel som kräver USA skyltar.

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
TomBjorklund VAGIS Car Club
21 april 2014 · 1 093 Inlägg

Tack för alla svar!

Anledningen till frågan är att det finns motsvarande "hållare" för regplåtslist som jag har original fast för liten skylt.

Skulle detta vara anledning nog?

//T_one21

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang