Volvo 850 96a T-Grön, T-5R - Återkomsten? - Montering påbörjad..

Åkte och köpte mig en 850 96a T5-R. Ganska sleten visade det sig senare. Men det hindrar en inte ifrån att jobba på ett objekt som behöver kärlek även om det har funnits motgångar och större utgifter som man hade velat kunnat lagt tid och pengar på annat. Följ med in i tråden där glöden brinner för att meka en äkta klassiker i den lite "ovanliga" Olivgröna färgen istället för den mer kända T-gula färgen. Samma utrustning, bara färgen som skiljer de åt!
  • 137 Följare
  • 242 803 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 maj 2016
Extrazz En 5a är Livet.
24 april 2014 · 2 005 Inlägg

Svartlistad skrev:
Kul att det rullar på, såg att du hade rost vid ''hundbenet'' du kanske ska ta av trösklarna och ta en titt? smile

Finns lite rost därvid tråkigt nog. Jag hoppas inte på något större men blir att plocka av de efter sommaren. Sen får man gråta lite.

Dynamic_Bass skrev:

Extrazz skrev:
Sen funderar jag på att bygga motor. Men mina kunskaper sviktar en hel del just där inom. Skulle vara guld om någon skulle vilja hjälpa en med det.


//Martin

Vad är det du vill veta? Jag vet inte allt men en del kan jag smile

Antar du menar motorbygge?

jag har planer på att bygga på en S60R motor. Dit med 19T eller Någon kk27? 3" tryckrör och ic. Större spridare. E85? andra kamaxlar. 3" insug. 3" avgas. fräsa upp vevhus ventilationen. stakar? kolvar? Eftermarknadssprut? chip? quaffe diff. stadga upp fodren?
Det är la det som folk kör efter men hur man får det att lira är en annan sak. Har inte byggt något eftermarknads utan bara bytt topp och turbo och massa sånt mellan motorer dvs bult on typ.


mercaa skrev:
Dom där bak oken såg ju som ny ut wink  har du original fjädrar eller är är det eftermarknads?

De gamla är inte så nya iaf wink Kan användas som sänke iaf. Det sitter 60/40 fjädrar och dämpare? men jag tycker han säckar bak. Har ett par nya bakfjädrar liggandes om de skulle vara så.

Gizmo_ skrev:
Snyggt med nymålade ok. smile O slangarna till värmepaketet e inget kul när dem börja läcka. Hade ett helvete med mina.

Fick reda på att en T5-R visst ska ha Svarta ok om man ska vara petig tongue Lite roligt.  Slangarna är ju inte så roligt.. kan bli dyrt. och de är dyra tongue 1200kr är inte billigt för lite slang iaf xD

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Gizmo_ Himma skruare
24 april 2014 · 1 250 Inlägg

Jaså ska dem det, visste jag inte. Men tror nog kommer köra mitt rött. Har redan svart bil o svarta fälgar, får ju ha någon som bryter av.
Kommer inte ihåg vad jag gav för mina slangar. tog nog från skroten men köpte nya packningar på Volvo då det var lite komplicerat med packningarna

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Dynamic_Bass
24 april 2014 · 926 Inlägg

jag har planer på att bygga på en S60R motor. Dit med 19T eller Någon kk27? 3" tryckrör och ic. Större spridare. E85? andra kamaxlar. 3" insug. 3" avgas. fräsa upp vevhus ventilationen. stakar? kolvar? Eftermarknadssprut? chip? quaffe diff. stadga upp fodren?
Det är la det som folk kör efter men hur man får det att lira är en annan sak. Har inte byggt något eftermarknads utan bara bytt topp och turbo och massa sånt mellan motorer dvs bult on typ.


S60 R har 83 borr och det kommer troligtvis spricka kör 2.3 ist med 81 borr. K27 vill du nog inte ha wink har för mej det är ett lastbils agg, Kör den nyare versionen av k24. Trimkammar från atech e bäst men det kostar med 20 k med mekaniska lyftare och retainers, Glt funkar annars wink S60 R har fräst org men annars finns det nyare T5 från v70 07 (tror jag) den är 2.4 L och 81 borr. H-profil och org kolvar räcker långt men det skillde inte mer än 1500:- för mej när jag köpte smidda om man jämför med org. Org styrsystem är bäst men det är dyrare och krågligare att mappa, quiffe diff är fint smile stadga är inget måste men ska du över 5-600 hk + så är det bra wink

Senast redigerat av Dynamic_Bass (24 april 2014)

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Extrazz En 5a är Livet.
24 april 2014 · 2 005 Inlägg

Dynamic_Bass skrev:
jag har planer på att bygga på en S60R motor. Dit med 19T eller Någon kk27? 3" tryckrör och ic. Större spridare. E85? andra kamaxlar. 3" insug. 3" avgas. fräsa upp vevhus ventilationen. stakar? kolvar? Eftermarknadssprut? chip? quaffe diff. stadga upp fodren?
Det är la det som folk kör efter men hur man får det att lira är en annan sak. Har inte byggt något eftermarknads utan bara bytt topp och turbo och massa sånt mellan motorer dvs bult on typ.


S60 R har 83 borr och det kommer troligtvis spricka kör 2.3 ist med 81 borr. K27 vill du nog inte ha wink har för mej det är ett lastbils agg, Kör den nyare versionen av k24. Trimkammar från atech e bäst men det kostar med 20 k med mekaniska lyftare och retainers, Glt funkar annars wink S60 R har fräst org men annars finns det nyare T5 från v70 07 (tror jag) den är 2.4 L och 81 borr. H-profil och org kolvar räcker långt men det skillde inte mer än 1500:- för mej när jag köpte smidda om man jämför med org. Org styrsystem är bäst men det är dyrare och krågligare att mappa, quiffe diff är fint smile stadga är inget måste men ska du över 5-600 hk + så är det bra wink

Det är just detta som stör mig tongue Jag vet att T5-Ren har sämre stakar än R men sen kommer "turbo sven" och snackar dynga och ska överbevisa och man börjar tro på sånt man inte vet men när man har rätt så vägrar folk inse att inte allt är rätt som de nämner.

Jag ska erkänna att jag är helt grön på ämnet.


Är det bättre med 81 borr så kör man ju hellre med det. kanske en mer beprövad variant?
k24 kan det mycket väl vara det jag suktat efter. Folk snackar tex att 16T o 19T inte är någon skillnad åka rakt fram vid race för utom just toppfarten. Luktar bull enligt mig. Visst att ett 16T kanske är lite rappare i lägre register. Beror ju på allt annat med.

Kostar nya kammar 20k så kanske man ska fundera på "nödlösningen med GLT" kammar. kanske inte är så stor skillnad i slutändan än mer optimerad kurva på pappret.

Hur det är med eftermarknads kolvar så har jag hört att org pallar mer då de "inte smälter".. Antar jag är ren okunskap. för eftermarknad av bra märke bör vara överlägset oavsett. Sen om det håller i 10 eller 30k mil kan man ju undra. Körsättet är ju det som det hänger på och service.

Ska man sikta på E85 för att få mer häst och kanske lite billigare och mer framtidssäkrat så krävs det mer av allting.

Att org är svårtmappat är en sak men eftermarknad så får man ju bättre koll på allting och kan läsa av det lättare. sen att det är dyrt och man i princip har dubbla piskor i bilen är väl en sak. Sen är det ju som sagt var man hamnar i slutändan. Bilen har ett par steg kvar till att få den kärlek den förtjänar.

Jag siktar på att bygga en seriös botten men inte plocka ut den just nu. För vi vet alla att det kommer sluta i att man vill ha lite mer och lite mer så när man byter spridare och hänger dit en större snurra och ökar laddet så gäller det ju att allt annat orkar ett eller två steg till.

Quaffe är ett måste. Redan nu släpper det så fort man glider över vita sträck. Skoj litegran men med mer pulver så är det slöseri. Tror jag kunde få tag i en för en vettig summa evt. Krävs ju dessutom att man fixar till den flexiga karossen som 850 lider av med.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Dynamic_Bass
24 april 2014 · 926 Inlägg

Extrazz skrev:

Dynamic_Bass skrev:
jag har planer på att bygga på en S60R motor. Dit med 19T eller Någon kk27? 3" tryckrör och ic. Större spridare. E85? andra kamaxlar. 3" insug. 3" avgas. fräsa upp vevhus ventilationen. stakar? kolvar? Eftermarknadssprut? chip? quaffe diff. stadga upp fodren?
Det är la det som folk kör efter men hur man får det att lira är en annan sak. Har inte byggt något eftermarknads utan bara bytt topp och turbo och massa sånt mellan motorer dvs bult on typ.


S60 R har 83 borr och det kommer troligtvis spricka kör 2.3 ist med 81 borr. K27 vill du nog inte ha wink har för mej det är ett lastbils agg, Kör den nyare versionen av k24. Trimkammar från atech e bäst men det kostar med 20 k med mekaniska lyftare och retainers, Glt funkar annars wink S60 R har fräst org men annars finns det nyare T5 från v70 07 (tror jag) den är 2.4 L och 81 borr. H-profil och org kolvar räcker långt men det skillde inte mer än 1500:- för mej när jag köpte smidda om man jämför med org. Org styrsystem är bäst men det är dyrare och krågligare att mappa, quiffe diff är fint smile stadga är inget måste men ska du över 5-600 hk + så är det bra wink

Det är just detta som stör mig tongue Jag vet att T5-Ren har sämre stakar än R men sen kommer "turbo sven" och snackar dynga och ska överbevisa och man börjar tro på sånt man inte vet men när man har rätt så vägrar folk inse att inte allt är rätt som de nämner.

Jag ska erkänna att jag är helt grön på ämnet.


Är det bättre med 81 borr så kör man ju hellre med det. kanske en mer beprövad variant?
k24 kan det mycket väl vara det jag suktat efter. Folk snackar tex att 16T o 19T inte är någon skillnad åka rakt fram vid race för utom just toppfarten. Luktar bull enligt mig. Visst att ett 16T kanske är lite rappare i lägre register. Beror ju på allt annat med.

Kostar nya kammar 20k så kanske man ska fundera på "nödlösningen med GLT" kammar. kanske inte är så stor skillnad i slutändan än mer optimerad kurva på pappret.

Hur det är med eftermarknads kolvar så har jag hört att org pallar mer då de "inte smälter".. Antar jag är ren okunskap. för eftermarknad av bra märke bör vara överlägset oavsett. Sen om det håller i 10 eller 30k mil kan man ju undra. Körsättet är ju det som det hänger på och service.

Ska man sikta på E85 för att få mer häst och kanske lite billigare och mer framtidssäkrat så krävs det mer av allting.

Att org är svårtmappat är en sak men eftermarknad så får man ju bättre koll på allting och kan läsa av det lättare. sen att det är dyrt och man i princip har dubbla piskor i bilen är väl en sak. Sen är det ju som sagt var man hamnar i slutändan. Bilen har ett par steg kvar till att få den kärlek den förtjänar.

Jag siktar på att bygga en seriös botten men inte plocka ut den just nu. För vi vet alla att det kommer sluta i att man vill ha lite mer och lite mer så när man byter spridare och hänger dit en större snurra och ökar laddet så gäller det ju att allt annat orkar ett eller två steg till.

Quaffe är ett måste. Redan nu släpper det så fort man glider över vita sträck. Skoj litegran men med mer pulver så är det slöseri. Tror jag kunde få tag i en för en vettig summa evt. Krävs ju dessutom att man fixar till den flexiga karossen som 850 lider av med.

K24 och e85, 630cc spridare, känner en han hade 426 hk i motorn med den steupen. du kanske kan få 380 hk med 19t och e85. Trimkammarna så har du effekten länge ist för att den peakar på kanske 5500 och går ner vid 5800 så håller trimkammarna bra mycket mer + du får tidigare ladd smile köper man tex JE, Wösser, Wiseco mm så är det kvalité och du kan ha fyrsiffrig motor effekt, det kan man INTE med org, kör du på E85 så håller inte motorn alls lika många mil som det skulle gjort på 98/99 oktan.

Fast med eftermarknads så tror jag inte att det finns knacksensor, och det vill man ha! motorn sänker ju inte laddet/tändningen för en det har börjat spika men det fortsätter ju inte iaf!

Jo precis!

Synd bara att den är så dyr hmm ja coils eller koni/bilstein vill man ha + delrin i subfram och bärarmar, sen skadar inte ipd krägningshämmare heller wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Extrazz En 5a är Livet.
1 maj 2014 · 2 005 Inlägg

Tja.

Fått lite gjort i dagarna. Mitt internet har legat nere plus att Garaget laddar upp mina bilder men sen klagar på att uppladdningen misslyckades.. Skitsida tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-1a32580998a6155ae51f9fe8190f8fb0.jpg
Nya oken på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-02c537d1efee06bfead73a43495ecc4a.jpg
Delar på ett par gamla ok och hållare. Satt som berget.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-27ecf2839179bca63079173aec7f0135.jpg
Delat.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-fd648eefc429694960323da39f45ac33.jpg
Var lite hungrig så beställde två pizzor för en tid sedan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-0307b6fa87a8454bb0dc0a8b72833923.jpg
Vilken känsla.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-eb5ebc78ca4090f1600bcd79aa651209.jpg
Hade ingen tumstock i närheten men jag tycker de verkar större än de ska vara?

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-815d427ab13199815700a5e8f6f07815.jpg
Tjocka och fina. Målade svarta dessutom.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-eed623a8b666163667f3bae5aff32525.jpg
Rent och snyggt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-c671175688bd8df1a6851b98d419540e.jpg
Gammal org 280 skiva jämte.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-b67d6e290afa582be1efb6e4bbe18b58.jpg
Lite skillnad kanske.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-74954ec839e501976907839a5abc7b32.jpg
Org grejor.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-0f85571b11d8a6b346f5206dfb3a29ed.jpg
Nya byglar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-92bcc6f28c8ce2470910daa17ef8444b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-ccfb7f4262a5c5b8a13001d0210cb29f.jpg
Skiljer lite i storlek och höjd.


https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-889afd86a99f11e819f0fb235c371a2f.jpg

Det gör sig mycket bra redan här!

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-c22c7b041d5fc461b636cc7079adcc19.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-3f8ae4db588dfb630d233b091eb006c1.jpg
Maffigt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-084fb10d2c85e02df3e177ae5f1e520b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-0b54b319bbc62195ebcd3a20a309e48f.jpg
Lite text som vart märkt.


https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-9ee278dc6b4dbf96df1159d4ed3572d0.jpg

Inte så tosigt ändå Fyllde ut lite bättre.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-efa4c133a6e2e3cc2d84f27ba90d4df6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-43b7cc0d6ed2a2f4c30e36ff3e7b7fe6.jpg

Får nog säga att det gör sig mycket bra!


Upptäckte dock att jag har en sleten spindel i vänster länkarm. Hade varit nice om man kom över ett par i aluminium med utbytbar spindel istället.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Gizmo_ Himma skruare
1 maj 2014 · 1 250 Inlägg

De e gött med nya bromsar.. smile Antar att det e 302 skivor o allt nytt. Vad gav du för det ??

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Severin
1 maj 2014 · 1 587 Inlägg

Spännande, prem lagd big_smile

stefanwasa
1 maj 2014 · 766 Inlägg

Ser riktigt fint ut!

Vilka belägg kör du med?

(Prem lagd här också)

Volvo 244 GL "Back to basic" (1988)
JimBo__
1 maj 2014 · 1 804 Inlägg

Fint med 302 skivor! smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
mercaa
1 maj 2014 · 558 Inlägg

Snyggt! smile  Har samma frågor som dom ovan smile

Dynamic_Bass
1 maj 2014 · 926 Inlägg

Gizmo_ skrev:
De e gött med nya bromsar.. smile Antar att det e 302 skivor o allt nytt. Vad gav du för det ??

När jag köpte mina byglar kostade dom 200:- eller om det var 250:- med mina gamla i inbyte då smile

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Extrazz En 5a är Livet.
1 maj 2014 · 2 005 Inlägg

Gizmo_ skrev:
De e gött med nya bromsar.. smile Antar att det e 302 skivor o allt nytt. Vad gav du för det ??

Japp 302mm skivor. och Byglar. Tror det hnmande på 2500kr för allt. Har inte det framför mig just nu.

Severin skrev:
Spännande, prem lagd big_smile

Alltid roligt med nya följare!

stefanwasa skrev:
Ser riktigt fint ut!

Vilka belägg kör du med?

(Prem lagd här också)

Tack tack. Är org just nu då de var som nya och inte snesletna. Blir nog något bättre framöver dock.
Alltid skoj med folk som följer!

JimBo__ skrev:
Fint med 302 skivor! smile

Tyckte de fyllde ut lite mer.  Roligt som fan att montera nytt med.

mercaa skrev:
Snyggt! smile  Har samma frågor som dom ovan smile

Tack tack!

Dynamic_Bass skrev:

Gizmo_ skrev:
De e gött med nya bromsar.. smile Antar att det e 302 skivor o allt nytt. Vad gav du för det ??

När jag köpte mina byglar kostade dom 200:- eller om det var 250:- med mina gamla i inbyte då smile

Japp De gamla i inbyte. Kunde låna två från en kompis då jag förlagt ett par extra jag haft. så han får tillbaka mina istället. så slipper man jäkta med att hinna till Volvo innan de stänger. Annars tar de ut en avgift om man inte lämnar tillbaka samtidigt.


Det blev lite skruvande idag med. kommer update imorgon om jag hinner.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Racerpatrick
2 maj 2014 · 198 Inlägg

Fy fan måste ja säga! Vilket j*vla tattar mek dom har gjort på den! yikes Blir galen på folk som inte kan sätta tillbaka det rätt! Visst nödfall så är det undantag. Skönt o se hur en tar han om en R. Följer detta. Keep up big_smile

Turbo är ett måste!
Volvo V70 T5 "Blixten" (1997)
Baro Awesome
4 maj 2014 · 178 Inlägg

Asså lösnongarna folk gör.. man blir juh förbannad! Och på en R dessutom o.O fint att du lägger ner energi på den smile

Kolla gärna in mitt s70 awd och v70n t5 projekt! :) MVH Baro
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=291432
Volvo V70N T5 "Iridium" (2000)
Volvo s70 awd "Snövit" (1999)
Extrazz En 5a är Livet.
4 maj 2014 · 2 005 Inlägg

Racerpatrick skrev:
Fy fan måste ja säga! Vilket j*vla tattar mek dom har gjort på den! yikes Blir galen på folk som inte kan sätta tillbaka det rätt! Visst nödfall så är det undantag. Skönt o se hur en tar han om en R. Följer detta. Keep up big_smile

Baro skrev:
Asså lösnongarna folk gör.. man blir juh förbannad! Och på en R dessutom o.O fint att du lägger ner energi på den smile

Ja man blir knappast förvånad längre över vissa lösningar tongue hehe.
T-5R om man ska vara noga. Även då Tidningen Bilsport Skriver att det inte finns några T-5R som är 96or. Utan det isf är R. Men tittar man på motorkod och inredning så säger min bil emot det redan där.
Jag vill göra så mycket mer. Men då jag inte har ett fast garage och måste ta mig till jobbet vare dag så är det lite svårt att ha ett rullande projekt spec om man vill göra något större. Men det ska man försöka ro hem ändå!


https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-e881e312e5701b17b75373ff6c5566ae.jpg

Då vart de bara av med hjulet igen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-7d47d420537e9bc36d283425cef90232.jpg

Dit med en ny länkarm. även då det tar emot att montera en vanlig istället för Alu som jag letar starkt efter!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-8b0e1a1b0b148366fa910cb09867b9a6.jpg
Kan nog använda alla mina länkarmar som sänke vid det här lagret. Känns ju som att man byter 2st per sida per säsong med en 850.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-509c0940b8c8aa2fc1f93f734cd5755c.jpg

Testade förskoj skull att slänga på en "turbo" fälg på 302 skivorna. Gick inte redigt fritt från oket om man säger så tongue


https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-712d9d4074e6d1f921151f8343c88e1b.jpg

Efter att ha råstört mig på att bilen "vibrerar" och att jag fått för mig att vänster bak lager vart på G att gå så blev det att riva isär det.

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-062092ea15c69722ca0328049f82c9cd.jpg

Borta. Drog dock inte loss det med momentnyckeln. utan använde vanlig hylsa och förlängare i form av järnröret. Bara jag som fått för mig att man inte ska lossa saker med momentnycklar? 60-300Nm Vart la att ta i lite antar jag tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-9f6384de9535a8e0d8159336938d7e6b.jpg

Nya på plats.
Testade med nuvarande skivan och en gammal och bägge tyckte jag snurrade snett så att beläggen rörde på sig. Med det nya lagret så står beläggen still och skivan slår inte.
Dock så försvann inte alla mina vibrationer.  Snart lämnar jag inte fulet på verkstad så de får hitta vad som är fel.
Har balanserat däcken två gånger. Kanske något att en fälg ser skev ut. Men jag har testat med 2 andra fälgar och jag tycker mig ha samma vibrationer i bilen ändå. Bromsar är ju bytta runt om. Skivor fram och skivorna bak snurrar ju rakt iaf. Har lagt stållinjal på de och de ser inte skeva ut häller.
Nya backar bak. Både spända och lossade så kan inte vara fel där.
Ny styrväxel och styrleder. Ny vänster länkarm.

Några tips på vad det kan vara? Knölar på däcken? Rekommenderat lufttryck på 17" med noname däck?


https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175114/175114-d2a13fdd61233e88179793247531d19c.jpg

Iaf nu passerade bilen 33k. Så antar att den snart ska skrotas.. hehe.. En riktig skrothög med andra ord.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Dynamic_Bass
4 maj 2014 · 926 Inlägg

Det med vibrationerna har jag ingen anig, ang lufttryck så är det 2.5-3 bar man ska ha i. Helt otroligt att motorn fortfarande håller ihop då alla t5 or är hårt körda :p

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
mercaa
4 maj 2014 · 558 Inlägg

Hehe min har strax rullat 31k går fint:)

Hade vibrationer bak, bytte däcken, satt nå Kina däck där som var gamla(hade blivit hårda också). Förmodligen hade det blivit något knas med däckena som gjorde vibrationerna.

Svartlistad
4 maj 2014 · 42 Inlägg

31k? Som ny ju, min har rullat 44k wink

Volvo 855 T-5R "Projekt rädda en T-5R" (1995)
Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
Doomberg
4 maj 2014 · 322 Inlägg

Tråkigt med dåliga hemmasnickare, men kan bara bli bättre !
Prem lagd smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang