Audi A4 Avant 1,8T-03 flera felkoder

Sportex
24 april 2014 · 4 Inlägg

Hej!

Har en Audi A4 1,8T årmodell -03, går oftast väldigt bra men motorlampan lyser hela tiden. Sedan rätt som det är så börjar den gå på 3 cylindrar, rycker och har sig och mortorlampan blinkar febrilt. Efter en stund så slutar den bara och bilen går bra igen men lampan lyser fortfarande.

Jag har bytt alla stift och alla tändspolar, tagit bort alla felkoder men kommer tillbaka ingen.

Någon som vet vad detta kan bero på? Blir inte klok på detta.

Här är alla felkoder som bilprovningen fick fram. De två översta återkommer direkt jag startar bilen efter jag har tagit bort alla.

17763 - Tändkrets cylinder 1; avbrott
17772 - Tändkrets cylinder 4; avbrott

17733 - Knackreglering cylinder 1; gränsvärde uppnått
16717 - Knacksensor 2, för hög signal
16684 - Enstaka/flera cylindrar, feltändning detekterad
16685 - Cylinder 1, feltändning detekterad
17766 - Tändkrets cylinder 2; avbrott
16686 - Cylinder 2, feltändning detekterad
16486 - Luftflödeskrets, massa eller volym låg inslag
18010 - +30 spänning
16688 - Cylinder 4, feltändning detekterad

insen
26 april 2014 · 84 Inlägg

i din första post står det klart o tydligt att det är avbrott mellan styrbox och tändspole på cylinder 1,2 och 4

resten av felkoderna kan vara pga av ovanstående med men annars så är det fel på knacksensorn och lmm, men fixa tändningen innan

i din post 2 så står det att det är kortslutning nånstans, förmodligen på dom kablarna du pillade på, ta bort tejp osv och kolla så att dom inte är skadade och ligger mot varandra

Senast redigerat av insen (26 april 2014)

Sportex
26 april 2014 · 4 Inlägg

Okej. Väldigt skumt tycker jag, funkade ju innan förutom att kablarna satt väldigt dåligt och de va glappt. Tog dom en efter en och "klämde" ihop dom men efter de va de stendött. Kunde inte heller se att de va någon skadad kabel eller att dom låg ihop.

Kan de vara något annat? Har kollat säkringarna, dom bredvind ratten och dom vid styrboxen.

insen
27 april 2014 · 84 Inlägg

stendött som i att startmotorn inte ens snurrar?

vad menas med klämma ihop?

om den slutade funka helt efter att du rör kablarna så är det förmodligen där

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang