Brytaren på en Dodge -61

Raggarn84
4 maj 2014 · 387 Inlägg

Har en liten löjlig fråga..
Min bil har alltid gått som en potta skit vid gaspådrag. Jag misstänkte alltid att den fått för lite bensin. Vissa har misstänkt det eller tändningen på bilen.
När man gasade i botten så har bilen alltid hoppas och skuttat som han fick för lite bensin eller tändningen inte helt 100, men tänder bra vid tomgång och lätt gasning..

Igår dog bilen för mig helt, och då fick jag se att min brytare var helt slut. Fanns inte en enda belägg på vipp armen kvar och totalt ingen gnista på bilen...
Nu misstänker jag att detta kan ha varit ett fel/ett av felen vid gaspådrag med, den kan väl varit dålig och misständat när jag accar upp bilen?

Cadillac_The_King
4 maj 2014 ·

Byt fördelar locket jag gjorde det på min när den inte starta skitit som fan passa på o byt tändkablsr o tändstift är inte fel o byta även om man får knista . Prova åkso o häll i lite bensin i förgasarn så ska du se att den hoppar igång om du inte har tankat diesel i den :-)

bengank
4 maj 2014 · 55 Inlägg

Att byta stift o brytare hjälper till 90% på alla bilar som går dåligt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 maj 2014 · 14 046 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:
Byt fördelar locket jag gjorde det på min när den inte starta skitit som fan passa på o byt tändkablsr o tändstift är inte fel o byta även om man får knista . Prova åkso o häll i lite bensin i förgasarn så ska du se att den hoppar igång om du inte har tankat diesel i den :-)

Ja, alltid bra med nya tänddelar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Raggarn84
4 maj 2014 · 387 Inlägg

Tänkte ringa US Car Parts i Uddevalla på morgonen och se om de har brytare och kondensator hemma, så börjar jag byta det till en början. Sen får det nog bli ny fördelarlock/rotor, kablar och stift.. blir dyrt med allt på en gång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang