940 med eftermonterade elhissar.. Problem!

siiimooon Påstängd
1 maj 2014 · 1 194 Inlägg

Hej!

Ja, jag har monterat elhissar i 940in, tog hela kablaget som går ut i dörrarna, och det var fullt fungerande i bilen jag tog det ur. Har bara monterat fram än så länge men förmodar att det inte spelar någon roll.

Satte i reläet från donatorbilen som går till elhissar/stolsvärme då det gamla bara var för stolsvärme, men så fort jag vrider på nyckeln smäller säkringen..! Provade koppla ur stolsvärmen på förarsidan och också kablaget ut i dörren utan någon förändring.
Sätter jag i andra reläet smäller inte säkringen, men då får ju inte heller elhissarna någon ström.

Har märkt att om jag har ljusvredet/strömställaren i läge "0" så lyser det i knapparna till elhissarna, men inte mer än så.
Verkar vara något fel med elen förövrigt också, eftersom lampan i ljusvredet inte lyser trots hel lampa, och lampan i handskfacket glöder bara lite svagt.

Jag hatar el och har inte tålamod att kolla igenom allt, så är det någon som vart med om liknande problem?
Gäller alltså en Volvo 940 92a med elhissar från en 940 95a.

Tacksam som fan för svar, börjar bli lite varmt om dagarna utan ac så kan vara skönt att få ner rutorna! big_smile

pAd105
6 maj 2014 · 11 Inlägg

Lika bra att se över det från grunden så du inte har kortis nånstans, latmask! smile

BMW E34 535 "M30B35 Turbo" (1992)
BMW E34 520 (1993)
turbodeath
6 maj 2014 · 2 452 Inlägg

kan skilja på elen mellan dom årsmodellerna,när jag ville ha elhissar till min så tog jag kompletta dörrar o bara kopplade in elen på befintligt kabelstycke så var det löst utan krångel...

döden kommer tillbaka
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
6 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Enda jag vet är att 960 97 och 940 97 inte har samma. Man måste kasta om 2 kablar i förardörrens kontakt. Givetvis minns jag inte vilka. Lycka till

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
siiimooon Påstängd
6 maj 2014 · 1 194 Inlägg

pAd105 skrev:
Lika bra att se över det från grunden så du inte har kortis nånstans, latmask! smile

Men jag vet ju inte vart fan jag ska börja! tongue

turbodeath skrev:
kan skilja på elen mellan dom årsmodellerna,när jag ville ha elhissar till min så tog jag kompletta dörrar o bara kopplade in elen på befintligt kabelstycke så var det löst utan krångel...

Ja men jag har ju i princip tagit kompletta dörrar, bara själva dörren jag inte flyttat..
Hela kablaget med elhissar har jag flyttat över.

DiwraZ skrev:
Enda jag vet är att 960 97 och 940 97 inte har samma. Man måste kasta om 2 kablar i förardörrens kontakt. Givetvis minns jag inte vilka. Lycka till

Haha, kan det vara samma problem för mig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang