Peugeot 206 (2003)el funkar efter man tagit ut nyckel

phplumpen
18 maj 2014 · 5 Inlägg

Hej

Jo det är så att elen fortsätter att funka i cirka 1 minut efter att man dragit ut nyckeln. Stereon, vindrutetorkare, elhissar mm.

Sen om man sitter i bilen tills den dött, och öppnar bildörren, så startar elen igen.

Någon som känner igen något fel?

zzr94092
18 maj 2014 · 4 385 Inlägg

har du dragkrok,tänkte på elkontakten

myran Foto/Bilnörd
18 maj 2014 · 1 541 Inlägg

Är det inte så i alla peugotter?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
zzr94092
18 maj 2014 · 4 385 Inlägg

står väl såfall i världens minst lästa bok "instruktionsboken" , tänk vad mycket man kan lära sig av den....

phplumpen
18 maj 2014 · 5 Inlägg

zzr94092 skrev:
står väl såfall i världens minst lästa bok "instruktionsboken" , tänk vad mycket man kan lära sig av den....

Så du menar det ska vara så och är inget fel?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2014 · 14 039 Inlägg

phplumpen skrev:

zzr94092 skrev:
står väl såfall i världens minst lästa bok "instruktionsboken" , tänk vad mycket man kan lära sig av den....

Så du menar det ska vara så och är inget fel?

Läs instruktionsboken så får du reda på om det ska vara så eller inte. zzr94092 sa inte att det ska vara så utan att det står väl i den berömda boken.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (18 maj 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 maj 2014 · 17 455 Inlägg

Nja. Känns lite fel. Krämen brukar försvinna när man öppnar en dörr? Om du sätter på torkarna och stänger av bilen samt går ut och slänger igen dörren: Går de då en stund till? De ska de INTE.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
KNALLIS
18 maj 2014 · 54 Inlägg

Strömmen ligger kvar ca 1min innan den går över i sleep mode! Så det är inget fel! Allas psa bilar har typ den funktionen.

Skoda Fabia "Oliven" (2015)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 maj 2014 · 17 455 Inlägg

KNALLIS skrev:
Strömmen ligger kvar ca 1min innan den går över i sleep mode! Så det är inget fel! Allas psa bilar har typ den funktionen.

Håller delvis med. Men torkarna ska snällt gå ner i viloläge. Sålt Citroen & beg...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2014 · 14 039 Inlägg

KNALLIS skrev:
Strömmen ligger kvar ca 1min innan den går över i sleep mode! Så det är inget fel! Allas psa bilar har typ den funktionen.

Nu får du förklara vad det betyder.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 maj 2014 · 17 455 Inlägg

Vettemannen skrev:

KNALLIS skrev:
Strömmen ligger kvar ca 1min innan den går över i sleep mode! Så det är inget fel! Allas psa bilar har typ den funktionen.

Nu får du förklara vad det betyder.

/Benny

PSA-koncernen innefattar Citroen och Peugeot.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2014 · 14 039 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:

KNALLIS skrev:
Strömmen ligger kvar ca 1min innan den går över i sleep mode! Så det är inget fel! Allas psa bilar har typ den funktionen.

Nu får du förklara vad det betyder.

/Benny

PSA-koncernen innefattar Citroen och Peugeot.

Okay, har aldrig hört det förut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang