Halvljus fungerar inte BMW E39

FilipS
25 juni 2014 · 104 Inlägg

Hejhallå!

Problemet jag upplever började redan i vintras när ena xenonljuset(halvljus) på höger sida dog helt utan förvarning, kollade runt lite vad som kunde hänt, bytte xenonglödlampa men gav inget resultat. Kom då fram till att det var själva tändningsmodulen som var trasig. Så jag köpte en bättre begagnad och allt fungerade som det skulle igen och bilen gled igenom besiktningen tillslut (mars).

Men nu i början på juni har exakt samma halvljus sagt upp sig igen? Men den här gången så lyser höger framblinkers när man har halvljusen igång, men blinkar som vanligt när man använder blinkersen. Stänger man av blinkersen igen så börjar den lysa igen. När jag har båda halvljusen avstängda och bara har dimljusen på så lyser båda framblinkersen.

Vad kan ha hänt här?
Tacksam för svar. MVH

Audi S4 - Murdered Out
Följ gärna projektet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=311700
BMW 320D E91 "Airlift Performance 3P" (2008)
BOLIN_
25 juni 2014 · 2 763 Inlägg

FilipS skrev:
Hejhallå!

Problemet jag upplever började redan i vintras när ena xenonljuset(halvljus) på höger sida dog helt utan förvarning, kollade runt lite vad som kunde hänt, bytte xenonglödlampa men gav inget resultat. Kom då fram till att det var själva tändningsmodulen som var trasig. Så jag köpte en bättre begagnad och allt fungerade som det skulle igen och bilen gled igenom besiktningen tillslut (mars).

Men nu i början på juni har exakt samma halvljus sagt upp sig igen? Men den här gången så lyser höger framblinkers när man har halvljusen igång, men blinkar som vanligt när man använder blinkersen. Stänger man av blinkersen igen så börjar den lysa igen. När jag har båda halvljusen avstängda och bara har dimljusen på så lyser båda framblinkersen.

Vad kan ha hänt här?
Tacksam för svar. MVH

När ordinarie positionsljus går sönder på E39, tänder den blinkersen för att fortfarande ha positionsljus. Dock får du ej ha orange positionsljus så byt lampa!

Volvo - For Life
FilipS
25 juni 2014 · 104 Inlägg

BOLIN_ skrev:

FilipS skrev:
Hejhallå!

Problemet jag upplever började redan i vintras när ena xenonljuset(halvljus) på höger sida dog helt utan förvarning, kollade runt lite vad som kunde hänt, bytte xenonglödlampa men gav inget resultat. Kom då fram till att det var själva tändningsmodulen som var trasig. Så jag köpte en bättre begagnad och allt fungerade som det skulle igen och bilen gled igenom besiktningen tillslut (mars).

Men nu i början på juni har exakt samma halvljus sagt upp sig igen? Men den här gången så lyser höger framblinkers när man har halvljusen igång, men blinkar som vanligt när man använder blinkersen. Stänger man av blinkersen igen så börjar den lysa igen. När jag har båda halvljusen avstängda och bara har dimljusen på så lyser båda framblinkersen.

Vad kan ha hänt här?
Tacksam för svar. MVH

När ordinarie positionsljus går sönder på E39, tänder den blinkersen för att fortfarande ha positionsljus. Dock får du ej ha orange positionsljus så byt lampa!

Det kanske löser problemet med att blinkersen lyser, men det lär ju inte hjälpa problemet med halvljuset? Ska byta lampa när jag kommer hem och ser hur det blir! Tack för tipset!

Audi S4 - Murdered Out
Följ gärna projektet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=311700
BMW 320D E91 "Airlift Performance 3P" (2008)
FilipS
25 juni 2014 · 104 Inlägg

Felet löst! Det var tändningsmodulen som brunnit igen, ny sitter på! Tack för svaren i alla fall!

Audi S4 - Murdered Out
Följ gärna projektet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=311700
BMW 320D E91 "Airlift Performance 3P" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang