Tjenare har skaffat mig en Kawasaki kx80 1982

CarRider
4 juli 2014 · 79 Inlägg

Jag är inte det minsta inne på frossar eller 2takt men ska väl se vad ja kan fatta men det ska väl va olje blandad bensin i motorn men det finns ju ett hål för att fylla olja separat så ska man göra det också som ni hör så vet jag verkligen ingen ting om dom men jag blir väldigt glad om någon kan svara på dom här frågorna smile smile

Slash Saabifierad
4 juli 2014 · 2 026 Inlägg

Nu vet jag inte vart tanken sitter, men oljetanken förutsätter att oljepumpen är ansluten/fungerar, detta brukar folk förr eller senare koppla bort, speciellt också på en crossmotorcykel. Så för att använda den så måste du först ta reda på om den är inkopplad.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Emiiilz
7 juli 2014 · 908 Inlägg

Har svårt att tro att din kawasaki har en separat oljetank för just bensinen? syns ju ganska tydligt om du kollar.
Ialf 2.5% olja i bensinen är vad man brukar köra med.
Om du nu skulle ha oljetank och pump så är det bara och tömma olja i den tanken, men då ska ju
pumpen funka med.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
CarRider
8 juli 2014 · 79 Inlägg

Nej det är en tank för bensin och olja men det finns som vanligt ett på fyllingshål för olja i motorn

Slash Saabifierad
8 juli 2014 · 2 026 Inlägg

CarRider skrev:
Nej det är en tank för bensin och olja men det finns som vanligt ett på fyllingshål för olja i motorn

Det är för växellådsoljan.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
CarRider
10 juli 2014 · 79 Inlägg

Slash skrev:

CarRider skrev:
Nej det är en tank för bensin och olja men det finns som vanligt ett på fyllingshål för olja i motorn

Det är för växellådsoljan.

Jaha tacksam för den informationen tänkte inte ens på det haha. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang