Broms ligger på, luftning av audi a4 avant b5 -97

mrtmontana
20 juli 2014 · 125 Inlägg

Började med att plocka bort oken runtom för bättring + nya skivor och belägg. Lufta systemet och nu är pedalen svampig och högerbak ligger på + vänster bakhjul snurrar dåligt men sitter inte fast som på höger.

Köpte haynes boken efteråt och där det står om man har abs så ska man koppla ur batteriet innan någon hydraulisk anslutning kopplas loss från systemet pga det kan komma in luft i hydraulenheten om det inträffas måste den in till VAG för att testas med särskild testutrustning.

Så frågan är måste jag åka till VAG eller går mitt problem att lösa hemma? Läst lite om man har abs så skall man lufta med motorn igång(Har ej provat detta än)? Ska jag prova att motioner oken bak? . Innan jag köpte bilen så hade den stått ett tag men bromspedalen var ej svampig. Alla tips är välkomna just nu för jag vill besikta bilen

Mvh smile

Edit: Efter att den luftades första gången så var bromsvätskebehållare påfylld, lät bilen stå och då var den tom efter någon dag men hittade inge läckage någonstans, nu är den påfylld igen och inge olja har försvunnit nu.

Senast redigerat av mrtmontana (20 juli 2014)

mrtmontana
20 juli 2014 · 125 Inlägg

Ingen som har något att säga?

Ska köpa nya slangar imorgon och byta ska man koppla ur batteriet eller kan det sitta kvar?

Kollan
20 juli 2014 · 618 Inlägg

Jag behövde inte koppla ur abs eller dyl när jag lufta min b5a. Sen om om bromsen ligger på ena sidan kan det vara bromsslangen som är dålig fick jag förklarat för mig. Att slangen fjällar sig på insidan så att det blir som en backventil. Slangarna är billiga så det kan vara värt ett försök smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang