Tjena.
Nu måste jag byta spjällhuset på Saaben eftersom bilprovningen gjorde ett diagnostik-test på den och hittade en felkod som räknades som en tvåa, även fast alla avgasvärden var klockrena. Hur som helst ska skiten bytas. Hur ska jag gå tillväga?? Endel säger att jag MÅSTE lämna bilen på saab-verkstad för att radera felkoderna innan jag kopplar in det andra huset, andra skriver att man inte behöver det.
Hur är det egentligen?? Vill gärna höra vad ni som haft samma problem har att säga, hur ni gick tillväga, för det finns garanterat några till skrot-saabar ute i landet med samma fel.
Nästa fråga är Vad är det som gör att huset går i limb-home? Kan det vara en rejäl rengöring eller liknande som behövs. Ja menar, det finns ju egentligen inte så mycket i huset som kan börja jävlas, ett spjäll och en spole om man hård-drar det.
Frågar eftersom jag fått veta av två olika mekaniker med diagnostikinstrument i handskarna att det är spjällhuset det är fel på.
Hans