Navall - Gruppbeställa ny radio/huvudenhet BMW E46 Sthlm

flyers
16 juli 2014 · 24 Inlägg

Äger du en E46, bor i närhet till Stockholm och är sugen att byta upp din Radio/Huvudenheten?

Det är nämligen så att jag hittat ett företag bmwradios.com som säljer "Dynavin-liknande" enheter men med enbart Android i. Navall heter enheten.

Här kan ni läsa om enheten jag pratar om:
http://bmwradios.com/Android-Head-Units … W-E46.html

Jag har ett tag nu letat runt efter en riktigt bra radioenhet till min bil efter att min gick sönder om tycker nog att detta är en av de bästa på marknaden.
$599 + ~$100 (skatt & frakt) kostar enheten om man vill beställa den hit till Sverige. Dvs ~$700 (700 US Dollar = 4,774 Swedish Krona)

Jag har dock snackat med killen som driver företaget och han har sagt att om vi går ihop ett gäng, runt 3-5 pers så kan vi få en mängd rabatt om vi gör en grupp beställning.

Om man beställer 3 enheter tillsammans får vi dem för $650/st.
Om man beställer 5 enheter tillsammans får vi dem för $591/st.
Då är frakt och allt sånt inräknat!
OBS! Vi måste då beställa alla enheter till samma adress.

Här kan ni läsa en otroligt bra ressession om Navall enheten (Detta handlar om föregående modell, men den är ganska snarlik) om ni vill läsa lite mera om Navall och få ett litet mer hum om vad det är för företag.
forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1012620

Killen som driver företagen var med och utvecklade och sålde Dynavin D90, D95, D99 och även D99+, så han har varit med i branschen ett tag.

Någon mer än jag som är sugen? Eller har ni några frågor som jag kan framföra mera till Sean (ägaren heter så)?
Lämna en kommentar här i sånna fall.
Jag kommer lägga min beställning nu till helgen kanske eller så. Så var vänlig svara fortast möjligt!

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
flyers
19 juli 2014 · 24 Inlägg

Nu på måndag tänkte jag lägga min beställning. Ingen som är sugen att göra en beställning ni med?

Jag kan även tänkas vänta till efter löningen nu om det är så att det är där skon klämmer.

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
patriiikk
20 juli 2014 · 3 Inlägg

jag är intresserad men jag kör inte android telefon kör iphone funkar den till?

BMW m3 "e46" (2001)
flyers
20 juli 2014 · 24 Inlägg

patriiikk skrev:
jag är intresserad men jag kör inte android telefon kör iphone funkar den till?

Ja det ska fungera.
Det står lite om det om man går in på länken och läser. smile

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
patriiikk
20 juli 2014 · 3 Inlägg

jag är på smile

BMW m3 "e46" (2001)
patriiikk
20 juli 2014 · 3 Inlägg

kan behöva vänta in lönen dock,

BMW m3 "e46" (2001)
flyers
21 juli 2014 · 24 Inlägg

Kanon! Langa över mail och lite kontakt info i ett pm!

Känner du någon mer som är sugen?

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
michieff ljudfantast
11 maj 2015 · 1 372 Inlägg

Hur funkar enheten? Vet att tråden är gammal men skulle vara kul att veta! Installerade precis en Dynavin N6 i min kärra och är sjukt nöjd så här långt.

flyers
11 maj 2015 · 24 Inlägg

Jag är väldigt nöjd!
Riktigt skönt att ha tillgång till alla appar som finns till Android enheter.
Funkar perfekt då jag använder Waze i princip alltid.

Det ända jag saknar är möjligheten att reglera hur mycket bas jag ska ha.
Jo det finns en vanlig equalizer, men det höjer inte själva ljudet på enbart basen.

Det har kommit en nyare variant av Navallen, Navall 3, och där ska man kunna ändra bas signalen.

Företagen som säljer enheten skickar ut uppdateringar till den med jämna mellanrum så man ska kunna få de senaste Androidet om man nu vill ha det.

Var det något mer speciellt som du undrade om enheten annars?

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
michieff ljudfantast
12 maj 2015 · 1 372 Inlägg

Var bara nyfiken. Var inne på en android-enhet förut men blev så att jag köpte dynavin istället. De kändes som att de flesta alternativ i Android-segmentet var från Kina och är lite halvt allergisk mot att stoppa in kina-prylar i bilen. Ska kika lite på Navall. Kul!

flyers
12 maj 2015 · 24 Inlägg

Jag hade en Dynavin enhet innan i min bimmer, men som tyvärr gick sönder.
Det var då jag bestämde mej för att skaffa denna enhet istället.
Satt och jämförde runt massor på nätet mellan de olika enheterna som fanns på marknaden, men kom fram till att denna enhet skulle passa mina behov bäst.

Kvalitetsmässigt så har jag inte märkt någon skillnad på min Navall jämför med min förra Dynavin. Tror inte att det skiljer sej något på det olika enheter/märken som finns direkt...då det flesta av dem byggs i Kina i alla fall.

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
Alpinabiturbo Kulan
12 maj 2015 · 1 435 Inlägg

En Dynavin kommer också från Kina..

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
michieff ljudfantast
13 maj 2015 · 1 372 Inlägg

Tja, den är ju utvecklad i Tyskland men tillverkad i Kina som jag förstår det. Den mesta elektroniken är ju tillverkad där eller någon annanstans i asien. Med "kina-prylar" menar jag noname-märken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang