Bytt turon mm. Bilen laddar inte lika mycket?

Extrazz En 5a är Livet.
22 juli 2014 · 2 005 Inlägg

Tja.

Bytte turbo på mitt gröna skåp. Stor spricka i avgashuset och ett litet hål i dumpen.
Hade en annan liggandes hemma som var sprickfri dock med ett minimalt hål i dumpen (får jaga reda på en frisk snarast) wastegate skiftade jag över så har kvar min gamla.

Bytte även alla slangar till Magnetventilen och har kopplat enligt detta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28952/641485_x8m0dd.jpg

Innan så laddade det ca 1bar. dvs nästan skalan ut på org mätaren. Nu går den bara halvvägs.
har det blivit något tosigt? Kass magnetventil? knacksensorn som går in?
Kan ju ha haft något mer läckage på grejorna innan som gjort att bilen laddat ca 1bar. men nu känns den slö och går inte varken upp på varv och känns pigg som den ska.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
_Jacob_
22 juli 2014 · 263 Inlägg

Tryckrörsläkage? Du hade ju en spricka i dumpen, dumpar den ut trycksatt luft hela tiden nu eller?

Bjuuuu han!!
Extrazz En 5a är Livet.
22 juli 2014 · 2 005 Inlägg

Den förra var ju värre så den spricka som är på den "nya" är ju mindre. Med kass dump så brukar de bara vilja dö istället vid hårdare körning. Bara lossat det överliggande tryckeöret och röret från filtret. Borde inte vara något annat än det jag ISF skruvat med. Om det nu inte funnits läckor som har pysthöjt laddet tidigare. Men laddar ju förlågt ju oavsett.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
torpis Forummoderator
22 juli 2014 · 10 572 Inlägg

Fyll på med vilken bil och motor det gäller så slipper vi gissningarna.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Extrazz En 5a är Livet.
22 juli 2014 · 2 005 Inlägg

torpis skrev:
Fyll på med vilken bil och motor det gäller så slipper vi gissningarna.

Bilen står ju under min användare så.
<---

850 T-5R

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Seth
22 juli 2014 · 3 354 Inlägg

Extrazz skrev:

torpis skrev:
Fyll på med vilken bil och motor det gäller så slipper vi gissningarna.

Bilen står ju under min användare så.
<---

850 T-5R

Det är ingen säkerhet att tråden gäller den. kan vara ett annat grönt skåp. hur vet vi vilka fordon du äger tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
hyperion
22 juli 2014 · 305 Inlägg

Du kan ju inte ha ett hål i dumpventilen!? Beroende på design av dump och var hålet sitter så kommer det alltid pysa ut laddtryck där.
Se till att allt är tätt och kom tillbaka sen.

BMW 330XD (2009)
Honda S2000 (2000)
torpis Forummoderator
22 juli 2014 · 10 572 Inlägg

Seth skrev:

Extrazz skrev:

torpis skrev:
Fyll på med vilken bil och motor det gäller så slipper vi gissningarna.

Bilen står ju under min användare så.
<---

850 T-5R

Det är ingen säkerhet att tråden gäller den. kan vara ett annat grönt skåp. hur vet vi vilka fordon du äger tongue

Serverad med silversked. Ska vi då först läsa in vilka bilar som TS har sen ge ett rejält svar per bil...   urk näe. Enklare att man orkar ställa en hel fråga från första början.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang