Koppla in billjud. Prisfråga!!

Kpc
9 juli 2014 · 4 Inlägg

Hej!

Har en ringt runt nu till diverse företag som jobbar med att koppla in billjud. Som svar på pris har jag fått
Allt från 1500kr till 9000kr.

Det gäller en nyare Volvo som det skal bytas ljud på (högtalare, diskanter, in m bas)

Vad tycker ni låter rimligt? Självklart vill man ta de billigaste, men är det mest prisvärt är svårt att svara på.

Jag har det mesta själv, det som saknas är saker som ska vara kompatibla med Volvons stereo, men det kan inte vara många kronor det.

Jockk3
9 juli 2014 · 1 426 Inlägg

Kpc skrev:
Hej!

Har en ringt runt nu till diverse företag som jobbar med att koppla in billjud. Som svar på pris har jag fått
Allt från 1500kr till 9000kr.

Det gäller en nyare Volvo som det skal bytas ljud på (högtalare, diskanter, in m bas)

Vad tycker ni låter rimligt? Självklart vill man ta de billigaste, men är det mest prisvärt är svårt att svara på.

Jag har det mesta själv, det som saknas är saker som ska vara kompatibla med Volvons stereo, men det kan inte vara många kronor det.

vad för bil?
vilka företag är det som lämnat pris?
vart bor du?

Senast redigerat av Jockk3 (9 juli 2014)

Kpc
9 juli 2014 · 4 Inlägg

Jockk3 skrev:
vad för bil?
vilka företag är det som lämnat pris?
vart bor du?

Volvo v70 , från 2009
Vill inte gå ut med namn, dem ligger några mil ifrån varandra..

jag bor i norra stockholmsdelen, kan åka några extra mil om jag vet att det blir ett bra jobb för rätt peng.

Jockk3
9 juli 2014 · 1 426 Inlägg

Kpc skrev:

Jockk3 skrev:
vad för bil?
vilka företag är det som lämnat pris?
vart bor du?

Volvo v70 , från 2009
Vill inte gå ut med namn, dem ligger några mil ifrån varandra..

jag bor i norra stockholmsdelen, kan åka några extra mil om jag vet att det blir ett bra jobb för rätt peng.

pmshopen kan detta

Kpc
9 juli 2014 · 4 Inlägg

Jockk3 skrev:

Kpc skrev:

Jockk3 skrev:
vad för bil?
vilka företag är det som lämnat pris?
vart bor du?

Volvo v70 , från 2009
Vill inte gå ut med namn, dem ligger några mil ifrån varandra..

jag bor i norra stockholmsdelen, kan åka några extra mil om jag vet att det blir ett bra jobb för rätt peng.

pmshopen kan detta

Det lutar nog åt att jag väljer pmshopem, de andra verkar oseriösa..

Tack för tipset!

Senast redigerat av Kpc (9 juli 2014)

Jockk3
9 juli 2014 · 1 426 Inlägg

Kpc skrev:

Jockk3 skrev:

Kpc skrev:

Volvo v70 , från 2009
Vill inte gå ut med namn, dem ligger några mil ifrån varandra..

jag bor i norra stockholmsdelen, kan åka några extra mil om jag vet att det blir ett bra jobb för rätt peng.

pmshopen kan detta

Det lutar nog åt att jag väljer pmshopem, de andra verkar oseriösa..

Tack för tipset!

då jag inte vilka de andra är så är det ju svårt och rekommendera nåt av dom smile
men pmshopen har byggt många bilar och de är grymma på vad dom gör.

Kpc
9 juli 2014 · 4 Inlägg

Jockk3 skrev:

Kpc skrev:

Jockk3 skrev:
pmshopen kan detta

Det lutar nog åt att jag väljer pmshopem, de andra verkar oseriösa..

Tack för tipset!

då jag inte vilka de andra är så är det ju svårt och rekommendera nåt av dom smile
men pmshopen har byggt många bilar och de är grymma på vad dom gör.

Känner inte för att nämna dem som jag har jämfört med, för dem kanske är jätte bra. men ena var ju jätte överpris och andra ett för lågt så man undrar hur dem jobbar.

Dem som har gjort mig mest besviken är nog MDS. kanske bättre nu, men tidigare var det en person där som var otrevlig. men dum som jag var köpte jag där ändå då jag hittade det jag ville ha.
Slutade med att jag betalade ett överpris (då butik och webpriserna inte stämde överens).
Det dröjde månader innan allt jag hade beställt skulle komma, fast det skulle komma 2-3 dagar efter jag hade varit där.

Sen vill de inte riktigt bemöta kunden med den hjälp man söker, utan ber en återkomma när jag själv har hittat lösningen.


Men det är min åsikt. Jätte svårt för företag att göra alla glada. Men för mig var det ingen höjdare och tyvärr har dem förlorat en kund där som la ned många kronor på billjud.

Senast redigerat av Kpc (9 juli 2014)

BengtK
9 juli 2014 · 280 Inlägg

Jag rekommenderar Backes.

http://www.backesljud.se/

De gör bra jobb till bra priser utan att försöka sälja extraprodukter som kunden egentligen inte behöver.

Carl7
9 juli 2014 · 403 Inlägg

BengtK skrev:
Jag rekommenderar Backes.

http://www.backesljud.se/

De gör bra jobb till bra priser utan att försöka sälja extraprodukter som kunden egentligen inte behöver.

1800kr för att installera baslåda+slutsteg, blir en jävla timlön det.

AreeZ Golf mk3 LOUD
10 juli 2014 · 515 Inlägg

Carl7 skrev:

BengtK skrev:
Jag rekommenderar Backes.

http://www.backesljud.se/

De gör bra jobb till bra priser utan att försöka sälja extraprodukter som kunden egentligen inte behöver.

1800kr för att installera baslåda+slutsteg, blir en jävla timlön det.

Menar du att det blir en hög timlön eller låg ?
Skulle nog säga att det är ett bra pris för den tid det tar att göra det snyggt och bra.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
NMI
23 juli 2014 · 1 045 Inlägg

AreeZ skrev:

Carl7 skrev:

BengtK skrev:
Jag rekommenderar Backes.

http://www.backesljud.se/

De gör bra jobb till bra priser utan att försöka sälja extraprodukter som kunden egentligen inte behöver.

1800kr för att installera baslåda+slutsteg, blir en jävla timlön det.

Menar du att det blir en hög timlön eller låg ?
Skulle nog säga att det är ett bra pris för den tid det tar att göra det snyggt och bra.

är bra pris, tar ett tag dra kabel genom hela bilen, samt montera bas + steg snyggt.

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang