M90 sliten koppling om den tar långt in? (Volvo 940 ltt)

bidalotmannen
24 juli 2014 · 27 Inlägg

TobbeTT skrev:
Kan vara urtrampningslagret som väsnas lite, annars så brukar det låta lite om m90´in, speciellt om man får på stummare koppling.

aa okej, men är det standard att kopplingen tar så långt in?

bidalotmannen
24 juli 2014 · 27 Inlägg

Jerrker skrev:
Här fyller du på. Nivån ser du ifrån vänster sida på behållaren tror jag. Markerat MIN-MAX.
http://www1.garaget.org/gallery/images/101/100168/100168-306cc0e5615cea190dd46de422e5e1a8.jpg

behållaren är full

TobbeTT
24 juli 2014 · 948 Inlägg

bidalotmannen skrev:

TobbeTT skrev:
Kan vara urtrampningslagret som väsnas lite, annars så brukar det låta lite om m90´in, speciellt om man får på stummare koppling.

aa okej, men är det standard att kopplingen tar så långt in?

Njaa mer i från mitten och upp typ, kanske är urtrampningslagret som strular lite, men märker du inget annat konstigt, eller inget slir från kopplingen så skulle jag inte bry mig så mkt. Kanske lufta kopplingen.

Jerrker
24 juli 2014 · 106 Inlägg

TobbeTT skrev:

bidalotmannen skrev:

TobbeTT skrev:
Kan vara urtrampningslagret som väsnas lite, annars så brukar det låta lite om m90´in, speciellt om man får på stummare koppling.

aa okej, men är det standard att kopplingen tar så långt in?

Njaa mer i från mitten och upp typ, kanske är urtrampningslagret som strular lite, men märker du inget annat konstigt, eller inget slir från kopplingen så skulle jag inte bry mig så mkt. Kanske lufta kopplingen.

Lufta kopplingen är nog en bra ide ja, gjorde de på min förra vinterbil. Vilken skillnad!

Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.
Volvo s70 TDI "Grandeur Stance" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang