Såja då var den bänkad! helt nöjd med resultatet på 332hk 530nm i motorn på 1.55 bars ladd, naturligtvis ska laddet höjas till 2 bar så uppskattningsvis 360? på 2 bar samt lite andra modifieringar kommer så småningom
Jao, händer inte så mycket nu men nu är det semester så ska försöka dra tummen ur röven och uppdatera lite mera, en liten uppiffning av utsidan kommer att ske så småningom.
Också en fråga! Någon som har några teorier varför laddtrycket stiger stegvist med växlarna?
Typ 1:an 0.8bar 2:an 1.0bar 3:an 1.5bar osv.
Wastegaten är ställd på 1.3 alltså antar jag att den är för liten eftersom det skenar iväg i högre växlar, men varför får man inte upp det till 1.3 i dom lägre växlarna?
troligtvis så går det så "lätt" på dom lägre växlarna, de måste ju vara motstånd för att få upp laddet, min gjorde likadant,1-1,3 på 2an å 2,5++ på 3an
Är väl säkert så, men känns ju lite tråkigt att ha det så händer typ inget i dom lägre växlarna förrän man kommer till 3:an. kanske man borde åka med kompressor också nästa år
_ZaNDeR_ skrev: Är väl säkert så, men känns ju lite tråkigt att ha det så händer typ inget i dom lägre växlarna förrän man kommer till 3:an. kanske man borde åka med kompressor också nästa år