Bilträff Borlänge BSC Meet #1 2 augusti 2014

Darkus
27 juli 2014 ·

Få be om ursäkt för det. sad  Var bara jag som var arrangör förra gången och det kom + 700 pers och jag hade bara 2 nävar å 2 fötter och en bagagelucka

Dom här killarna och tjejerna ska inte klandras för mitt misstag.
Tycker man ska ge dom här eldsjälarna en tjans å försöka fixa nått för bilintresserad i dalarna innan man dömmer dom för nått jag har gjort.

Dom har lagt ner tid och pengar för att få till den här träffen/utställningen. Jag tänkt då åk dit å supporta dom så mycket som möjligt.
Å behövs nävar, fötter å bagagelucka även denna gång för att få ordning så ställer jag upp utan att tveka för att dom ska få till en skön träff/utställning.  tonguetongue

Senast redigerat av Darkus (27 juli 2014)

Djo
28 juli 2014 · 10 157 Inlägg

Kommer köra en vit 945 turbo och hoppas på en lyckad träff big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Darkus
28 juli 2014 ·

Syns där big_smile

Djo skrev:
Kommer köra en vit 945 turbo och hoppas på en lyckad träff big_smile

Djo
29 juli 2014 · 10 157 Inlägg

Trevligt big_smile

Darkus skrev:
Syns där big_smile

Djo skrev:
Kommer köra en vit 945 turbo och hoppas på en lyckad träff big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Kamulen
30 juli 2014 · 930 Inlägg

Update ang utställningstävlingen.
Just nu är det 12 bilar anmälda det finns 28 platser kvar, vill du vara med i tävlingen så skicka För och efternamn samt bilmodell och bild på bilen som ska ställas ut till mig i ett PM på facebook för godkännande.
Det kostar ingenting att vara med i tävlingen och priserna är Pokaler till 1a, 2a och 3e plats! // BSCrew

https://www.facebook.com/events/3183029 … tif_t=like

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
3 augusti 2014 · 338 Inlägg

Jag trotsade Västerås och åkte på träffen i Borlänge då det är skoj när nånting händer i närheten.

Jag personligen blev mycket besviken på uppslutningen av fordon och planering gällande hur bilarna var placerade mm, bilar stog huller om buller. Musiken på området var så högt stundvis att man ej kunde prata med folk. Nån bil som stog inne vid bilarna man kunde rösta på drog innan allt var över mm mm.. Finns en del att slipa på så kan nog detta med tiden bli bra..
Träffen Jocke hade tidigare i somras var enligt mig bättre trots allt som inträffade, så en stor credzz till dig Jocke

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
Kamulen
3 augusti 2014 · 930 Inlägg

Bilar stod uppradade snyggt och prydligt förutom inne på utställningen där vi ville ställe dem så att man kunde se dem bra, musiken som var jävligt hög levererades från div bilar inne på området och han som drog från utställningen är inget vi kan styra över.

Sen kom det fram att det var folk som var missnöjda över "alla skitbilar som var där och all musik var kass och de kunde inte förstå hur folk ville åka japsar, tyskar och svenskar etc etc" Tycker att om man ska vara en bilentusiast så ska man verkligen inte klaga över vilka bilar som är på området.

Senast redigerat av Kamulen (3 augusti 2014)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
3 augusti 2014 · 338 Inlägg

Musiken kom från 2 st högtalare bakom ett bord. Eftersom bilarna stog inne på eran arrangerade utställning så har ni full rätt att kunna styra ljudnivån. Såg ju barn som gick och höll för öronen pga ljudnivån...

Sen så är det ju så att alla kan ju inte tycka om alla sorters bilar, och tur är väl det. Men att "kranka" ner på andras bilar är bara totalt onödigt, alla har vi samma intressen fast med olika syn och stil på det hela.. Kanske det kan vara så att dom som gnäller över andras bilar bara är avundsjuka, vem vet..

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
Kamulen
3 augusti 2014 · 930 Inlägg

Atenza skrev:
Musiken kom från 2 st högtalare bakom ett bord. Eftersom bilarna stog inne på eran arrangerade utställning så har ni full rätt att kunna styra ljudnivån. Såg ju barn som gick och höll för öronen pga ljudnivån...

Sen så är det ju så att alla kan ju inte tycka om alla sorters bilar, och tur är väl det. Men att "kranka" ner på andras bilar är bara totalt onödigt, alla har vi samma intressen fast med olika syn och stil på det hela.. Kanske det kan vara så att dom som gnäller över andras bilar bara är avundsjuka, vem vet..

Vi hade högtalare bakom bordet ja, grejen är den att när tävlingen startades så hördes det inte till de som stod nere vid infarten när vi pratade i micken. Sen om folk vill dema sina bilar som har ljud så ska de självklart få göra det. Det vart en lyckad träff ingen som helst buskörning inne på området och nästan inget skräp på backen. Så jag och resten av BSC vill tacka alla som kom och besökte träffen.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Djo
4 augusti 2014 · 10 157 Inlägg

Trevlig träff tycker jag smile

Folk som jag känner som knappt vet hur en soptunna ser ut var riktigt noga med att inte skräpa ner så där hade ni styrt upp bra. (tack vara många och bra upphängda soppåsar)

Många olika bilmärken så tyckte det var bra variation är bra behöver inte gilla allt men jag kan se arbetet och gilla det ändå. smile

Hoppas det blir fler gånger. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Fear38
5 augusti 2014 · 658 Inlägg

Helt klart bra träff, inte super många besökare o bilar men herregud så där är det alltid. Jag har inget att klaga över till o med mycket cred för att ni kosstat på pokaler från egen plånbok juh smile
Ljud skall det vara då när det är ljudbilar med vad vore det annars.... Och har man barnen med på sånt där så det finns KIDS öronskydd liksom om det är så illa i gröna eller rosa t.ex  wink

ZiMMeN
5 augusti 2014 · 217 Inlägg

Kommer de upp nå bilder ifrån detta ? smile

Have you ever noticed... anybody going slower than you is an idiot. And anyone going faster is a maniac.
Mitt lilla projekt Audi 80 Quattro
http://www.umeagatbilar.se
Fear38
5 augusti 2014 · 658 Inlägg

jag har massor med bilder o kommer lägga upp i eftermiddag här på garaget i mina album

ZiMMeN
5 augusti 2014 · 217 Inlägg

King

Have you ever noticed... anybody going slower than you is an idiot. And anyone going faster is a maniac.
Mitt lilla projekt Audi 80 Quattro
http://www.umeagatbilar.se
Kamulen
5 augusti 2014 · 930 Inlägg

Tack alla för er feedback! Pokalerna vart vi sponsrade med av Jocke Fäldt! Han som hade förra bilträffen! smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Lojdstrom
5 augusti 2014 · 194 Inlägg

Funkade helt okey träffen tycker jag och man ska aldrig vara nöjd utan man ska sträva efter att bli bättre och ni gjorde det bra tycker jag wink  men domare är kanske att föredra vid utsällningen som det var sagt från början, var nog en hel del "kompis röster" skulle jag tro..

kör ni en till träff här imot hösten ? kommer gärna igen till borlänge smile

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
Kamulen
5 augusti 2014 · 930 Inlägg

Lojdstrom skrev:
Funkade helt okey träffen tycker jag och man ska aldrig vara nöjd utan man ska sträva efter att bli bättre och ni gjorde det bra tycker jag wink  men domare är kanske att föredra vid utsällningen som det var sagt från början, var nog en hel del "kompis röster" skulle jag tro..

kör ni en till träff här imot hösten ? kommer gärna igen till borlänge smile

Mjaa vi var inte helt överens ang röstningen vi heller. Men det blir bättre till nästa gång. ja vi ska försöka fixa en till träff till serptember eller oktober smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Djo
5 augusti 2014 · 10 157 Inlägg

Kamulen skrev:

Lojdstrom skrev:
Funkade helt okey träffen tycker jag och man ska aldrig vara nöjd utan man ska sträva efter att bli bättre och ni gjorde det bra tycker jag wink  men domare är kanske att föredra vid utsällningen som det var sagt från början, var nog en hel del "kompis röster" skulle jag tro..

kör ni en till träff här imot hösten ? kommer gärna igen till borlänge smile

Mjaa vi var inte helt överens ang röstningen vi heller. Men det blir bättre till nästa gång. ja vi ska försöka fixa en till träff till serptember eller oktober smile

Räkna med mig då smile hoppas detta är början på något riktigt bra och swedol parkeringen funkade ju ypperligt. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Kamulen
5 augusti 2014 · 930 Inlägg

Djo skrev:

Kamulen skrev:

Lojdstrom skrev:
Funkade helt okey träffen tycker jag och man ska aldrig vara nöjd utan man ska sträva efter att bli bättre och ni gjorde det bra tycker jag wink  men domare är kanske att föredra vid utsällningen som det var sagt från början, var nog en hel del "kompis röster" skulle jag tro..

kör ni en till träff här imot hösten ? kommer gärna igen till borlänge smile

Mjaa vi var inte helt överens ang röstningen vi heller. Men det blir bättre till nästa gång. ja vi ska försöka fixa en till träff till serptember eller oktober smile

Räkna med mig då smile hoppas detta är början på något riktigt bra och swedol parkeringen funkade ju ypperligt. smile

Det tackar vi i BSC för! Jaa den är större än vad man tror, och jag vill personligen tacka alla som var där igen för att det var en så pass städad träff. Allt handlar om att vi ska få förtroende hos IKEA eller Kupolen så att vi kan få vara där istället! Det kanske t o m går så långt att vi kan ha lagliga race på ett ställe med! smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Darkus
5 augusti 2014 ·

Va en med en jänkare som titta snett på mej bara för jag inte filma hans bil. Så flytta han fram den längre fram. Men ja filmade bara dom euro japs å dom andra bilarna runt om. Kanske han som va putt på att det var euro japs bilar där smile

Ja filma ju sånna bilar som jag tyckt va coola. Könsti typ.
Ja va hel nöjd.

Lugn tillställning å inge buskörning, inga fulla människor eller nerskräpning.

Mer sånna träffar få ni ordna.

Såg många som tvekade att åka in åxå bara för det var en person vid insläppet. På så sätt slapp ni ju många "skrot" bilar. Trevligt med musik i bakgrunden så där. Vart högt nångång när dom dema nån bil så man fick skrika för att göra sej hörd men det hör ju jussom till.  När nån började spela Lazze Stefans så åkt jag iväg en stund men kom tillbaka senare.  Å röstningen vart väl int riktigt rättvist tyckt ja. Men så blir det när man kör peoples choise.
Då brukar den som har mest kompisar på plats vinna. Kanske blir rättvisare om man har en domare eller fler å mer klasser.

Betyg 9 av 10.  Ja längtar redan till nästa träff.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang