Någon som vet vart jag ska leta efter bil med skuren motor?

thomas89
29 juli 2014 · 95 Inlägg

Hejsan!

Detta är ingen "köpes tråd", snarare en tråd där jag behöver lite hjälp med att hitta vad jag söker - då det känns omöjligt efter att ha letat nonstop i 2 veckor hmm

Har frontkrockat min Hyundai Coupé 00a, och krockbalken samt ramen vek sig - men allt annat klarade sig utan bekymmer...
.. för att få det fixat billigt, så har jag letat, letat och åter igen letat efter en likadan bil med skuren motor så jag kan komma billigt undan och bara flytta över min motor..

någon som vet vart jag kan leta vidare, eller någon som vet någon som har en ståendes?

Mvh

Richtenb
29 juli 2014 · 1 365 Inlägg

Känns det verkligen som en bra idé med tanke på att din bil verkar ha varit i ett fläckfritt skick. Om och jag säger om du skulle hitta en bil med skuren motor så är den knappast pedantskött i övrigt. Den lär ju vara rostig och risig rent allmänt. Skuren motor är ju väldigt sällan synonymt med välskött. Att flytta över motor och styrbox är ju inte gjort på 2 minuter heller direkt.

Annars är mina tips:
Spring ner till skroten med en fikakorg och be dem ringa dig om de får in en Hyundai Coupe
Sätt in en köpes annons på blocket.
Eller ring till någon fordonslinje och fråga om de kan ta din bil som ett projekt att fixa till.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang