har haft nere hela framvagnen på min gamle 740 o blästrat & målat o bytt vart enda liten slitagedel. Bilen har även vart inne på framvagnsinställning efter detta. Nu till problemet då, vid fullt rattutslag till vänster så tar höger däck emot i hjulhuset och vänster tar emot i bakre länkarm.
bild på pappret jag fick efter framvagnsinställningen
däcken är dessa o dem satt även på innan jag rev framvagnen o då var det inga problem.
såhär ser det ut där vänsterdäcket gått emot bakre länkarmen
och såhär där högerhjulet gått emot i hjulhuset.
någon som kanske har en tanke på varför det blitt såhär? kommer ju sluta med att det rostar där däcken går emot. svänger jag åt höger så tar det inte emot någonstans.
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Kolla så att det är lika mycket gängor på styrstagen på båda sidor, om det inte är det så var inte styrväxeln helt i centrum när du skruvade dit styrlederna. Eller så gjorde dom framvagnsinställningen fel.
volvo-93 skrev: Kolla så att det är lika mycket gängor på styrstagen på båda sidor, om det inte är det så var inte styrväxeln helt i centrum när du skruvade dit styrlederna. Eller så gjorde dom framvagnsinställningen fel.
Aronson skrev: Håller med föregående talare,kontrollera gängorna på styrstagen så det är lika mycket på bägge sidor.
okej, tackar ska ta o kolla det
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Extrazz skrev: Ska det inte sitta små styrstopp på länkarmarna? Typ en vit liten plastbit som tar emot. Saknas den på ena sidan så kan man få exakt detta fel.
inte på riktiga volvosar bara fwd som har sånt trams
kan inte vara något annat än att det inte riktigt är rätt ihop skruvat så det svänger mer än det bör åt ena hållet..
borde skilja en hel del med hur mycket den svänger när man rattar fullt åt båda hållen för hjulen är inte direkt toknära orginal när man har fullt rattutslag
Volvofarfar skrev: Et mått på fälgen? Monterat på volvo 850/v70 fälgar?
Skulle kunna vara så men nu behövs det spacers för att få dit 850/v70 fälgar. Sen så skriver han att han har 740 "turbo" fälgar. Draco heter de bestämt om jag inte minns fel.
Volvofarfar skrev: Et mått på fälgen? Monterat på volvo 850/v70 fälgar?
Skulle kunna vara så men nu behövs det spacers för att få dit 850/v70 fälgar. Sen så skriver han att han har 740 "turbo" fälgar. Draco heter de bestämt om jag inte minns fel.
Vart skrev han det? måste ha missat det
Själv skulle jag ha lossat yttre styrlederna och räknat rattvarven
Volvofarfar skrev: Et mått på fälgen? Monterat på volvo 850/v70 fälgar?
Skulle kunna vara så men nu behövs det spacers för att få dit 850/v70 fälgar. Sen så skriver han att han har 740 "turbo" fälgar. Draco heter de bestämt om jag inte minns fel.
Vart skrev han det? måste ha missat det
Själv skulle jag ha lossat yttre styrlederna och räknat rattvarven
Njaa, han skrev det visst inte i tråden. Men av det lilla man ser på bilden så ser man att det är Draco fälgar iaf. alt den där andra snarlika. Sen så har han skrivit det om man går in på hans bil.