mattiasgottberg skrev:
Okej men jag behöver då alltså inte byta till 4" LMM eller något som det var en som sa till mig. Sa att jag var tvungen att ha en LMM med 87-90mm diameter LMM för de spridarna och värre insug (plenum) m.m m.m...
Allt beror på hur man tänkt göra. Man kan ju byta till en större lmm och labba lite och få det att funka skapligt. Nackdelen är att det är svårt att bygga ett så stort lmm-hus och få elektroniken att mäta bra. Huset blir inte bara grovt, det blir långt och svårt att få plats med. Eller så behåller du den lmm du har nu och mappar om istället.
mattiasgottberg skrev:
Någon som även sa att bilen kan bli väldigt svårstartad och få på tok för mycket soppa om man byter spridare men inte LMM? ... Har 4bar soppatryck nu på tomgång enligt min BTR på min R-spridare som sitter på nu :p
Styrsystemet har ingen koll på om du byter spridare utan det läser bara i tabellerna hur länge spridarna ska vara öppna. Och byter man bara till större spridare utan att göra något annat så kommer den gå fett. 4 bar på tomgång...??