Ang. BSR Sport Flow avgassystem

drop
26 augusti 2010 · 10 Inlägg

tänkte langa på ett sportluftfilter kit från BSR ( http://sv.bsr.se/products/4900706/ ) och surfade runt lite på deras hemsida, ganska snart ramlade jag över detta system och blev mycket intersserad http://sv.bsr.se/products/4001932/ någon som har erfarenhet av det? bra passform,värt pengarna, lätt att montera, bra ljud,någon effektökning osv?

tacksam för svar

m0s mästarenen o_O
26 augusti 2010 · 92 Inlägg

Samma system som Simons fast med BSR logga på.

spokenratt
26 augusti 2010 · 3 860 Inlägg

Tror inte du kommer tjäna några märkbara hästkrafter, trotts att det skrivs ut på alla tillverkares hemsidor, för att märka effekt skillnad borde du nog byta downpipen också.
Däremot får du klart ett bättre/trevligare ljud! Passform har jag iga erfarenheter av.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
RoLi
26 augusti 2010 · 68 Inlägg

Helt okej passform. Effektökning tror jag nog inte på, men det är skönt ljud. Låter lagomt.
Har det på min 850 och hade det även på min förra 850.

Rullis FD Team Projekt Framtid
26 augusti 2010 · 16 Inlägg

Jag har monterat detta på en V40 2.0T och en S60 T5. Hur lätt som helst på båda.
Jag märkte stor skillnad på V40:n jämfört med S60:n i uppförande efter det monterades.
Det har fungerat felfritt på V40:n medans det gått 3st luftmassemätare på S60:n.

Andreas

olsson_forlife
26 augusti 2010 · 51 Inlägg

Det har fungerat felfritt på V40:n medans det gått 3st luftmassemätare på S60:n.

Tror inte att dina luftmassomätare går sönder på grund av att du byter avgassystem efter cat.
Kanske du kör med öppen dump eller liknande. vad vet jag tongue

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
Rullis FD Team Projekt Framtid
26 augusti 2010 · 16 Inlägg

Haha jag som var helt i nattmössan tongue
Hade jag läst ordentligt så hade jag sett att det inte gällde optiflow tongue
Men på S60:n är det catback. Monterade ej det själv utan det gjorde BSR.
Effektmässigt vet jag inte hur skillnaden är då vi gick rakt på steg2.

dulken
27 augusti 2010 · 63 Inlägg

Kör själv med Bsr efter cat, och det var hur enkelt som helst att montera. Effektmässigt märker jag ingen skillnad, men fick ett lite grövre ljud.

Nessie
14 januari 2012 · 207 Inlägg

vad säger dem på besiktningen när man moterat det?

Kolla gärna in min s40 och kommentera o rösta 5p;).
BMW 320D "Nessie" (2011)
Zeero
14 januari 2012 · 129 Inlägg

Inga problem vid besiktning.

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Nessie
14 januari 2012 · 207 Inlägg

Zeero skrev:
Inga problem vid besiktning.

assåsmile tänkte ifall det låter för mkt typ?

Kolla gärna in min s40 och kommentera o rösta 5p;).
BMW 320D "Nessie" (2011)
Zeero
14 januari 2012 · 129 Inlägg

Nej körde på min s60 med ferrita+simons hela vägen och tog även bort mellandämparn och den gick genom utan problem smile

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Nessie
14 januari 2012 · 207 Inlägg

Zeero skrev:
Nej körde på min s60 med ferrita+simons hela vägen och tog även bort mellandämparn och den gick genom utan problem smile

okej så gött dåsmile då behöver ja inte vara orolig för det dfå

Kolla gärna in min s40 och kommentera o rösta 5p;).
BMW 320D "Nessie" (2011)
Driven08
29 juli 2014 · 152 Inlägg

Någon skillnad effektmässigt med dessa system på? Exempel förbättrad gasrespons,


Någon skillnad med 3" halvsats? Istället?


2,5" ger 26% mindre mottryck ( är det Pascal. Man.mäter med?

Mot 3" som ger hela 60 % mindre motryck.


Kan någon förklara för mig vad detta minskade mottryck innebär ? Ur effektsynpunkt. Sägs ökat vrid, ökade hk, snabbare respons ?

Eftersom turbo motor ska ha så lite mottryck som möjligt så vet jag att lägre är mindre är bättre. Men hur reagerar bilens styrsystem på detta?

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 juli 2014 · 3 730 Inlägg

Jag upplever att min automatlåda växlar "bättre" efter att jag monterat Simons system på xc70. Tycker inte att den går nämnvärt bättre men växlingarna upplevs mjukre och vid rätt tidpunkt jämfört med orginal. Kan va total inbildning oxå...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Driven08
30 juli 2014 · 152 Inlägg

DiwraZ skrev:
Jag upplever att min automatlåda växlar "bättre" efter att jag monterat Simons system på xc70. Tycker inte att den går nämnvärt bättre men växlingarna upplevs mjukre och vid rätt tidpunkt jämfört med orginal. Kan va total inbildning oxå...

Gasrespons?

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang