B18 puffar i avgasröret

hyundaipower
28 juli 2014 · 37 Inlägg

Hej min b18 i amazonen puffar i avgasröret oregelbundet. Har gjort så hela tiden tills den stoppades i. Har Bess på onsdag så hade gärna fixat de så dom inte gnäller på de. Motorn består av en b18 D med dubbla su hif6or. E tacksam för all hjälp o tips! Tack på förhand!

Simcagarvarn Simcaentusiast på heltid
29 juli 2014 · 166 Inlägg

Gnäller dem på sånt? bara en dum fråga heh tongue

Simca power!! inge Turboskit, ska vara Weber!!!!!
Simca Aronde P60 Elysée "Rallykärran" (1961)
Volvo Amazon 221 "Farsans" (1964)
Simca Aronde Plein Ciel "Röda faran" (1958)
Evildan
29 juli 2014 ·

Är Su kalibrerade?

Är allt annat inställt korrekt?

Småpuffar på en gamma B18 är inte ovanligt, har haft ngn Amazon samt PV som på tomgång stod och småpuffade, absolut inga smällar eller dylikt. Bägge gick igenom besiktning.

Drönirettab
29 juli 2014 · 21 761 Inlägg

Såna där puffar är väl bara att någon cylinder ibland inte får tillräckligt bra förbränning så att den "missar", ingenting som besiktningsgubbarna borde bry sig om. Men puffarna i sig innebär ju att allt bränsle inte blir ordentligt förbränt och då kan väl CO-halten höjas litegrann om jag inte har helt fel. smile

caromania Forummoderator
30 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Jag tycker det låter som om den går lite illa men inget att inte besiktiga för. Att sedan ställa dubbla SU korrekt ska vad jag förstår vara ganska knepigt men många bilar är bestyckade så så du bör hitta många tips om du letar runt på nätet. Det finns olika flödesmätare som mäter hur mycket luft som sugs in i resp tratt men de är säkert svåra att få tag på och dyra. Som sagt, leta runt efter knep att göra grundinställning.

Sedan är det som vanligt ett hett tips att ha koll på tändkablar, lock, brytare och rotor utöver stift.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang