Lekstuga AB GOES Bmw M3 kompressor

M3 med Esstuning kompressor kit VT-625. Roliga videos, gummirök och snabba strip tider
  • 218 Följare
  • 214 551 Visningar
  • Uppdaterades senast 8 december 2015
Buuhuu
27 juli 2014 · 857 Inlägg

tobiasoberg skrev:
Gjorde du det själv? vad använde du för film isåfall? smile

Ahjemänsmile Biltemas 45% och en egen tillverkad skrapa, helt repfri och fin! smile

Dream big, set goals, take action!
Buuhuu
28 juli 2014 · 857 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74808/74808-dee228c3617e93dfe84b3d0bccf23191.jpg

Bättre kvalle och finish än vad jag förväntat mig!big_smile

Dream big, set goals, take action!
Buuhuu
29 juli 2014 · 857 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74808/74808-e3037e6c0d68bc6c2dff59fc0a285118.jpg

Har man de liggandes så varför inte! big_smile kylning är alltid bra!

Dream big, set goals, take action!
ChrizLoud Totalljud.se
29 juli 2014 · 101 Inlägg

Haha  big_smile  Trodde du skickade med det med E91:an big_smile

/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se
BMW 535D LCI "CPM Performance STEG 3 Hybrid" (2007)
Buuhuu
29 juli 2014 · 857 Inlägg

ChrizLoud skrev:
Haha  big_smile  Trodde du skickade med det med E91:an big_smile

Hade två hahah! Hitta en prisvärd när jag leta en mindre tank för att få plats i dieseln så slog till, Denna är snäppet bättre än den i 335an tongue big_smile

Senast redigerat av Buuhuu (29 juli 2014)

Dream big, set goals, take action!
Buuhuu
30 juli 2014 · 857 Inlägg

Ingen i sthlms området som har eller känner nån som har en xpipe/midpipe av ett välkänt märke som ska sälja? Omg hämtning!  big_smile

Dream big, set goals, take action!
Buuhuu
30 juli 2014 · 857 Inlägg

Hmmmm. Nytt svänghjul beställt, 10,000kr, nästan gratis! hmmmad
Jävla BMW som försvårar allt haha! Byta koppling m visst men du måste byta svänghjul i samma veva lol

Dream big, set goals, take action!
bertell
30 juli 2014 · 128 Inlägg

Bytte aldrig svänghjul på min och det gick bra iaf trots de påstås man ska byta.

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil
BMW 335 E93 Msport cab "One-Of-A-Kind" (2008)
Buuhuu
30 juli 2014 · 857 Inlägg

bertell skrev:
Bytte aldrig svänghjul på min och det gick bra iaf trots de påstås man ska byta.

Jaså? Hm vet dock inte om jag ska våga behålla det gamla, dom sluta tillverka dessa innan 2008/10 tror jag och bytte dels storlek och avstånd mellan hålen på de senare tillverkade, kan va skönt att veta att de är fräscht nu till nya effekten med:)

Dream big, set goals, take action!
Buuhuu
31 juli 2014 · 857 Inlägg

Alright hörni en helt off topic fråga rörande min fars eldfågel, har bytt från trummor bak till (nya) skivor, ok, belägg. Nya bromsledningar, packningar i huvudbroms cylindern ja rubbet. Luftat ja säkert 15ggr nu, motor på, motor av, bak till fram, fram till bak, bakvägen men lik förbannat har vi dåligt bromsverkan!

Är precis som att kolven inte trycker ut sig tillräckligt fastän beläggen ligger digt ann mot skivorna(det handlar om båda bak). Bromsen känns perfekt, inte det minsta svampig, tar lagomt högt å bra, får fan huvudvärk.. Nån med några tips på vafan de är som händer?! Helt nya prylar så borde ju fungera tkr man:p stod bromsa 40-100ggr så kolven kan justera sig, ja idag har jag fan pumpat broms så jag har träningsvärk i höger respektive vänster ben haha big_smile

Hjälp mä! Ju förr han är klar de snabbare kan jag sätta dit min förstärkta koppling big_smile (måste ha liften)

Senast redigerat av Buuhuu (31 juli 2014)

Dream big, set goals, take action!
Carlén
31 juli 2014 · 1 801 Inlägg

Buuhuu skrev:
Alright hörni en helt off topic fråga rörande min fars eldfågel, har bytt från trummor bak till (nya) skivor, ok, belägg. Nya bromsledningar, packningar i huvudbroms cylindern ja rubbet. Luftat ja säkert 15ggr nu, motor på, motor av, bak till fram, fram till bak, bakvägen men lik förbannat har vi dåligt bromsverkan!

Är precis som att kolven inte trycker ut sig tillräckligt fastän beläggen ligger digt ann mot skivorna(det handlar om båda bak). Bromsen känns perfekt, inte det minsta svampig, tar lagomt högt å bra, får fan huvudvärk.. Nån med några tips på vafan de är som händer?! Helt nya prylar så borde ju fungera tkr man:p stod bromsa 40-100ggr så kolven kan justera sig, ja idag har jag fan pumpat broms så jag har träningsvärk i höger respektive vänster ben haha big_smile

Hjälp mä! Ju förr han är klar de snabbare kan jag sätta dit min förstärkta koppling big_smile (måste ha liften)

Borde väl sitta en bromsfördelare, vet ej riktigt hur den ser ut på Pontiac Firebird men den kanske går att justera ?

JKDesign
31 juli 2014 · 4 442 Inlägg

Kollat så oken sitter på rätt sida? Luftningsnippeln skall vara neråt, annars blir det svårt att få ut den sista luften.

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Buuhuu
31 juli 2014 · 857 Inlägg

Carlén skrev:

Buuhuu skrev:
Alright hörni en helt off topic fråga rörande min fars eldfågel, har bytt från trummor bak till (nya) skivor, ok, belägg. Nya bromsledningar, packningar i huvudbroms cylindern ja rubbet. Luftat ja säkert 15ggr nu, motor på, motor av, bak till fram, fram till bak, bakvägen men lik förbannat har vi dåligt bromsverkan!

Är precis som att kolven inte trycker ut sig tillräckligt fastän beläggen ligger digt ann mot skivorna(det handlar om båda bak). Bromsen känns perfekt, inte det minsta svampig, tar lagomt högt å bra, får fan huvudvärk.. Nån med några tips på vafan de är som händer?! Helt nya prylar så borde ju fungera tkr man:p stod bromsa 40-100ggr så kolven kan justera sig, ja idag har jag fan pumpat broms så jag har träningsvärk i höger respektive vänster ben haha big_smile

Hjälp mä! Ju förr han är klar de snabbare kan jag sätta dit min förstärkta koppling big_smile (måste ha liften)

Borde väl sitta en bromsfördelare, vet ej riktigt hur den ser ut på Pontiac Firebird men den kanske går att justera ?

JKDesign skrev:
Kollat så oken sitter på rätt sida? Luftningsnippeln skall vara neråt, annars blir det svårt att få ut den sista luften.

Sitter la i huvudbromscylindern, tror jag?¿ big_smile å den är grön Japp å japp, jätte konstigt är det, blir fan grå hårig haha big_smile

OnT: koppling å svänghjul kommer på måndag! O blir de tillräckligt med anmälningar tills den 9e så är de Helsinge open dragrace big_smile

Senast redigerat av Buuhuu (31 juli 2014)

Dream big, set goals, take action!
Marlboroman
31 juli 2014 · 8 233 Inlägg

Säker på att original huvudbromscylinder räcker till? Men nya bromsar så kan det behövas en annan större huvudcylinder.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Buuhuu
31 juli 2014 · 857 Inlägg

Marlboroman skrev:
Säker på att original huvudbromscylinder räcker till? Men nya bromsar så kan det behövas en annan större huvudcylinder.

Hm ska höra med min far imorgon!alla tips tas emot med öppna armar!
Tack så mycket hörni!!! smile

Dream big, set goals, take action!
Buuhuu
1 augusti 2014 · 857 Inlägg

Huvudbromscylindern är ny och anpassad till de nya bromsarna, haha snacka om irriterande problem!? big_smile
Tänkte jag ska ha en tävling här på eftermiddagen, med ett pris som gynnar BMW ägare då jag har en grej som blivit över men alla får delta sen vad dom gör med priset ja det är upp till vinnaren, jag återkommer!

Dream big, set goals, take action!
Hensan
1 augusti 2014 · 85 Inlägg

Buuhuu skrev:
Huvudbromscylindern är ny och anpassad till de nya bromsarna, haha snacka om irriterande problem!? big_smile
Tänkte jag ska ha en tävling här på eftermiddagen, med ett pris som gynnar BMW ägare då jag har en grej som blivit över men alla får delta sen vad dom gör med priset ja det är upp till vinnaren, jag återkommer!

Jag deltar i tävlingen wink

BMW 550i "Tinted 2" (2007)
Buuhuu
1 augusti 2014 · 857 Inlägg

Hensan skrev:

Buuhuu skrev:
Huvudbromscylindern är ny och anpassad till de nya bromsarna, haha snacka om irriterande problem!? big_smile
Tänkte jag ska ha en tävling här på eftermiddagen, med ett pris som gynnar BMW ägare då jag har en grej som blivit över men alla får delta sen vad dom gör med priset ja det är upp till vinnaren, jag återkommer!

Jag deltar i tävlingen wink

Gött! Får se om de kommer nå fler deltagare annars är det bara för dig att gissa rätt på frågan och kamma hem vinsten haha smile :p

Tävlings regler: Jag kommer ställa en fråga, ni ska gissa och skicka ert namn här på garaget i ett pm till mig, och svarar ni rätt kommer du med alla andra som gissat rätt skrivas ned på en lapp och dras ur en hatt, big_smile

Dream big, set goals, take action!
Frippe08 Galen
1 augusti 2014 · 849 Inlägg

Jag kör också wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
bertell
1 augusti 2014 · 128 Inlägg

Spännande med en tävling smile

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil
BMW 335 E93 Msport cab "One-Of-A-Kind" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang