Fel med mätarhuset w123

Sebbe-
30 juli 2014 · 4 Inlägg

Har en 123a som mätarhuset har börjat spöka. när man slår igång tändningen så går temp/tank direkt på fullt. Och istrumentbelysningen funkar inte, och när man slår igång helljus så lyser båda blinkers pilarna. Och när man blinkar så lyser inte pilarna. Vad är felet? har testa byta mätarhus men de är ändå likadant.

mbadriver
30 juli 2014 · 244 Inlägg

Sebbe- skrev:
Har en 123a som mätarhuset har börjat spöka. när man slår igång tändningen så går temp/tank direkt på fullt. Och istrumentbelysningen funkar inte, och när man slår igång helljus så lyser båda blinkers pilarna. Och när man blinkar så lyser inte pilarna. Vad är felet? har testa byta mätarhus men de är ändå likadant.

troligtvis jordfel, va likadant med tank å tempmätaren på min men det var för att den var bränd tongue
glöder blinkersen fram också? för isåfall kan de vara fel på jorden till strålkastarna, de hände på min gamle traktor

Senast redigerat av mbadriver (30 juli 2014)

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis
Volvo V70N (2007)
Sebbe-
30 juli 2014 · 4 Inlägg

Det började med att inte intstrumentbelysningen funkade, så skulle ta ut mätarhuset o kolla om de var dimmern/reostaten som var sönder, och när jag la tillbaks mätarhuset så började den och spöka. Blinkersen glöder inte och vet inte vart man ska börja felsöka. den där knoppen på kontakten som man sticker in i mätarhuset är borta, men vet dock inte om det har nån betydelse.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang