Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Schneeflocke
14 augusti 2014 · 239 Inlägg

Min fru blev omkörd idag på en 2+1-väg. Inte så spektakulärt, om det inte vore för att den som körde om valde att göra det efter att två filer blivit en. Alltså inte en dålig omkörning med snål marginal, utan i stort sett ett försök att preja henne av vägen. Men det är ju klart att man får köra som ett svin, om föraren man utsätter har en liten bil?!

Always a better way - Toyota
Toyota Rav4 Hybrid (XA50) "Executive Premium PANO" (2024)
granadadr
14 augusti 2014 · 7 286 Inlägg

Schneeflocke skrev:
Min fru blev omkörd idag på en 2+1-väg. Inte så spektakulärt, om det inte vore för att den som körde om valde att göra det efter att två filer blivit en. Alltså inte en dålig omkörning med snål marginal, utan i stort sett ett försök att preja henne av vägen. Men det är ju klart att man får köra som ett svin, om föraren man utsätter har en liten bil?!

jomen självklart om man har en stor van eller pickis så får man preja alla småbilar man vill wink






ja Ironi, tycker det är förjävligt gjort

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Muttley
14 augusti 2014 ·

YohanE skrev:

tkd_rille skrev:

it_mutt skrev:

Det reglerna säger är att du inte -måste- blinka vänster. Sägs inget alls om att du inte ska/får. Körskolor har det som råd att du ska blinka vänster (för att sen blinka höger givetvis) vid rondellkörning om du ska åt vänster eller "tillbaka".

De säger det ja.   De enda är att du ska blinka höger.  Men i detta fall är uppenbarligen vi som inte blinkar vänster i rondeller idioter.

Inte en enda jäkel (nästan) blinkar vänster i "rondellen" i Tyringe som du kanske har koll på ? När de är lag på att blinka vänster. Vilket du nog försökte få fram.

Jag skrev idioti, alltså inte riktat direkt mot känsliga personer som dig.
Aldrig skrivit något om lagar, skrev att det underlättar(förutsatt att man blinkar höger också) vilket jag hoppas du inte förnekar?
Ingen ide att diskutera mer, du är ju från Stockholm... Dessutom överkänslig och dyslektiker.
Peace

Underbart smile bort 50 mil från stockholm.

Evildan
14 augusti 2014 ·

tkd_rille skrev:

YohanE skrev:

tkd_rille skrev:

De säger det ja.   De enda är att du ska blinka höger.  Men i detta fall är uppenbarligen vi som inte blinkar vänster i rondeller idioter.

Inte en enda jäkel (nästan) blinkar vänster i "rondellen" i Tyringe som du kanske har koll på ? När de är lag på att blinka vänster. Vilket du nog försökte få fram.

Jag skrev idioti, alltså inte riktat direkt mot känsliga personer som dig.
Aldrig skrivit något om lagar, skrev att det underlättar(förutsatt att man blinkar höger också) vilket jag hoppas du inte förnekar?
Ingen ide att diskutera mer, du är ju från Stockholm... Dessutom överkänslig och dyslektiker.
Peace

Underbart smile bort 50 mil från stockholm.

big_smile

Geografikunskaper? Nä!
Fantastiskt tycker jag som i paritet bor mitt på Stureplan.

fridasbabe
14 augusti 2014 · 104 Inlägg

Har inte läst allt här, men märker att många har en viss aggregation bakom ratten, precis som mig! HELVETE, jaja försöker täcka det så gott det går, vissa dagar ler man bara och skrattar åt alla gamla damer, för dem är så jävla snälla egentligen big_smile Andra dagar räcker man bara fingret och kastar man ner två växlar så bilen släpper åt sidled för att sedan vråååla iväg. Tuta gärna också och så nervevat fönster med armen utanför!

Nej för att komma till det jag vill ha sagt, man kanske inte lärt sig vart blinkerserna sitter och man kanske inte gör så smarta omkörningar osv, men det jag tycker är värst är alla dessa personer som inte fattar att det är tätbebyggt och envisas med att köra i 50 km/h och över eftersom det är den utsatta hastigheten. Känner alla mina grannar där jag bor, både gamla som unga och nu på sista tiden har det varit massor med turister som inte hittar, vilket är förståeligt, både svenska, tyska, danska och norska. Alla kör med en sån jävla hets! Vet själv om det, men jag har precis fyllt 19 år och haft körkort i knappt ett år, på den tiden har jag fattat att man inte ska köra med ett hetsigt sinne. Full gas bara för att man inte hittade och får vända, man ser dem blir arga för folk parkerat mitt i gatan för att få ner trafiken på gatan, på mina gator bor det allt ifrån bebisar och pensionärer. Det är ju bara en fråga om när det smäller...
Fattar inte vägverket hur dem tänker, 50 mitt inne bland hus och ännu mera skärmade att ha 70 väg på tex en smal väg ute på landet där folk går hela tiden, kanske inte tätbebyggt, men definitivt en sträckor man kör max 40 km/h på. Inte bara folk med hästar och andra djur, men ännu fler barn som springer, ungdomar som kommer med moppeder osv.

Senast redigerat av fridasbabe (14 augusti 2014)

Kör farmors racing bil...
Evildan
14 augusti 2014 ·

fridasbabe skrev:
Har inte läst allt här, men märker att många har en viss aggregation bakom ratten, precis som mig! HELVETE, jaja försöker täcka det så gott det går, vissa dagar ler man bara och skrattar åt alla gamla damer, för dem är så jävla snälla egentligen big_smile Andra dagar räcker man bara fingret och kastar man ner två växlar så bilen släpper åt sidled för att sedan vråååla iväg. Tuta gärna också och så nervevat fönster med armen utanför!

Nej för att komma till det jag vill ha sagt, man kanske inte lärt sig vart blinkerserna sitter och man kanske inte gör så smarta omkörningar osv, men det jag tycker är värst är alla dessa personer som inte fattar att det är tätbebyggt och envisas med att köra i 50 km/h och över eftersom det är den utsatta hastigheten. Känner alla mina grannar där jag bor, både gamla som unga och nu på sista tiden har det varit massor med turister som inte hittar, vilket är förståeligt, både svenska, tyska, danska och norska. Alla kör med en sån jävla hets! Vet själv om det, men jag har precis fyllt 19 år och haft körkort i knappt ett år, på den tiden har jag fattat att man inte ska köra med ett hetsigt sinne. Full gas bara för att man inte hittade och får vända, man ser dem blir arga för folk parkerat mitt i gatan för att få ner trafiken på gatan, på mina gator bor det allt ifrån bebisar och pensionärer. Det är ju bara en fråga om när det smäller...
Fattar inte vägverket hur dem tänker, 50 mitt inne bland hus och ännu mera skärmade att ha 70 väg på tex en smal väg ute på landet där folk går hela tiden, kanske inte tätbebyggt, men definitivt en sträckor man kör max 40 km/h på. Inte bara folk med hästar och andra djur, men ännu fler barn som springer, ungdomar som kommer med moppeder osv.

Tråkigt att dom bor på dina gator. (sorry, kunde inte hjälpa det. wink



Håller dock med om vad du skriver. Folk har så förbannat bråttom, speciellt under semestertider då man ska få ta det lugnt.

Muttley
14 augusti 2014 ·

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

YohanE skrev:

Jag skrev idioti, alltså inte riktat direkt mot känsliga personer som dig.
Aldrig skrivit något om lagar, skrev att det underlättar(förutsatt att man blinkar höger också) vilket jag hoppas du inte förnekar?
Ingen ide att diskutera mer, du är ju från Stockholm... Dessutom överkänslig och dyslektiker.
Peace

Underbart smile bort 50 mil från stockholm.

big_smile

Geografikunskaper? Nä!
Fantastiskt tycker jag som i paritet bor mitt på Stureplan.

hehe smile   Jag som tillhör södra delarna av landet, kör en del i storstaden Malmö och kan påstå att Stockholmare kör bättre, men de är min erfarenhet.   Med vana av städerna i skåne så är de skrämmande att vi faktiskt har körskolor här ens.   
Men sen snittar jag bara 40-50 mil dagligen så kan ha fel där wink

fridasbabe
14 augusti 2014 · 104 Inlägg

Evildan skrev:

fridasbabe skrev:
Har inte läst allt här, men märker att många har en viss aggregation bakom ratten, precis som mig! HELVETE, jaja försöker täcka det så gott det går, vissa dagar ler man bara och skrattar åt alla gamla damer, för dem är så jävla snälla egentligen big_smile Andra dagar räcker man bara fingret och kastar man ner två växlar så bilen släpper åt sidled för att sedan vråååla iväg. Tuta gärna också och så nervevat fönster med armen utanför!

Nej för att komma till det jag vill ha sagt, man kanske inte lärt sig vart blinkerserna sitter och man kanske inte gör så smarta omkörningar osv, men det jag tycker är värst är alla dessa personer som inte fattar att det är tätbebyggt och envisas med att köra i 50 km/h och över eftersom det är den utsatta hastigheten. Känner alla mina grannar där jag bor, både gamla som unga och nu på sista tiden har det varit massor med turister som inte hittar, vilket är förståeligt, både svenska, tyska, danska och norska. Alla kör med en sån jävla hets! Vet själv om det, men jag har precis fyllt 19 år och haft körkort i knappt ett år, på den tiden har jag fattat att man inte ska köra med ett hetsigt sinne. Full gas bara för att man inte hittade och får vända, man ser dem blir arga för folk parkerat mitt i gatan för att få ner trafiken på gatan, på mina gator bor det allt ifrån bebisar och pensionärer. Det är ju bara en fråga om när det smäller...
Fattar inte vägverket hur dem tänker, 50 mitt inne bland hus och ännu mera skärmade att ha 70 väg på tex en smal väg ute på landet där folk går hela tiden, kanske inte tätbebyggt, men definitivt en sträckor man kör max 40 km/h på. Inte bara folk med hästar och andra djur, men ännu fler barn som springer, ungdomar som kommer med moppeder osv.

Tråkigt att dom bor på dina gator. (sorry, kunde inte hjälpa det. wink



Håller dock med om vad du skriver. Folk har så förbannat bråttom, speciellt under semestertider då man ska få ta det lugnt.

Haha, ja det är jag som är bossen här wink
Ja nog för att jag kör som en idiot, men min kompisar som inte ens har brottom, gasar iväg. Sliter mig i håret varje gång dom ska vara "coola" eller vad det är. Gasar iväg allt dem har...nästa gång blir det utskällning!
Kan ha med att göra att dem vet hur jag kör, fast inte sånt bland tätbebyggt, alltså på öppna fält och gasa på motorvägar, ta kurvor hårt...allt för att skrämma passageraren. Men idiotiskt att gasa bland tätbebyggt som sagt!

Senast redigerat av fridasbabe (14 augusti 2014)

Kör farmors racing bil...
Jonas_Mellberg Dr. Mörker
16 augusti 2014 · 211 Inlägg

DasAuto skrev:
Värsta jag vet fortfarande är när någon ligger och pressar en i röven. Körde syrrans Polo 1.4 2010 och ni vet att det inte går särskilt snabbt i den.

Så klart envisas en Volvo TÖBO raggare att ligga bakom och pressa. Minsta lilla acceleration från mig bidrar till att han pressar plattan i mattan och tvärnitar typ bakom mig samtidigt som han pillar med massa annat i bilen.

Hade lust att vinka honom till sidan och lavetta honom.

Kan lova att jag har fått många sånna att provsmaka instrumentbrädan.Dom är lagom kartiga efter det likaså folk som ska försöka köra om u uppförsbacke eller när man svängt ut på vägen och ska komma upp i hastighet.Dom gör allt för att försöka komma om men det går inte lika faan ger dom inte upp.

Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
Evildan
26 november 2014 ·

Sådana här förkastliga bländande dimljusfantomer.
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-f64389701fa90c024f389c39d9df1294.jpg

sleepyoh
26 november 2014 · 1 319 Inlägg

Evildan skrev:
Sådana här förkastliga bländande dimljusfantomer.
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-f64389701fa90c024f389c39d9df1294.jpg

För tidigt påslag eller bländad konstant?

Dom som glömt det på, brukar haja om man blinkar.

Dom som sätter på det 1 sekund för tidigt så man blir bländad när man passerar finns det alldeles för många av neutral

_----------'
Mack Forum- och sitemoderator
26 november 2014 · 26 136 Inlägg

sleepyoh skrev:

Evildan skrev:
Sådana här förkastliga bländande dimljusfantomer.
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-f64389701fa90c024f389c39d9df1294.jpg

För tidigt påslag eller bländad konstant?

Dom som glömt det på, brukar haja om man blinkar.

Dom som sätter på det 1 sekund för tidigt så man blir bländad när man passerar finns det alldeles för många av neutral

Han pratar om dimljus..inte helljus.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
volvo-93
26 november 2014 · 625 Inlägg

En sak stör jag mig på att lastbilar och traktorer inte svänger av när det är typ 20 bilar bakom och då menar jag på 90 vägarna.

Mack Forum- och sitemoderator
26 november 2014 · 26 136 Inlägg

volvo-93 skrev:
En sak stör jag mig på att lastbilar och traktorer inte svänger av när det är typ 20 bilar bakom och då menar jag på 90 vägarna.

På 90-vägar brukar man kunna köra om..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
volvo-93
26 november 2014 · 625 Inlägg

När man väl vill köra om så kommer det alltid mötande trafik

andreas1
26 november 2014 · 1 020 Inlägg

volvo-93 skrev:
En sak stör jag mig på att lastbilar och traktorer inte svänger av när det är typ 20 bilar bakom och då menar jag på 90 vägarna.

Varför lastbilar?
Dom gör 90 km/h och deras mätare är mera exakta än bilens så brukar visa ca 95 km/h,  enda är väl att det tar lite tid o komma upp i 90 km/h

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Mack Forum- och sitemoderator
26 november 2014 · 26 136 Inlägg

andreas1 skrev:

volvo-93 skrev:
En sak stör jag mig på att lastbilar och traktorer inte svänger av när det är typ 20 bilar bakom och då menar jag på 90 vägarna.

Varför lastbilar?
Dom gör 90 km/h och deras mätare är mera exakta än bilens så brukar visa ca 95 km/h,  enda är väl att det tar lite tid o komma upp i 90 km/h

Sörlänning som inte orkar med det lugnare tempot, haha..
Nej förlåt.
Men jag förstår faktiskt inte heller varför det är sån ilska på lastbilarna. Dessa håller i alla fall - i den mån det går - skyltad hastighet, vilket därför inte heller torde vara några problem att ligga bakom.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
26 november 2014 ·

Mack skrev:

andreas1 skrev:

volvo-93 skrev:
En sak stör jag mig på att lastbilar och traktorer inte svänger av när det är typ 20 bilar bakom och då menar jag på 90 vägarna.

Varför lastbilar?
Dom gör 90 km/h och deras mätare är mera exakta än bilens så brukar visa ca 95 km/h,  enda är väl att det tar lite tid o komma upp i 90 km/h

Sörlänning som inte orkar med det lugnare tempot, haha..
Nej förlåt.
Men jag förstår faktiskt inte heller varför det är sån ilska på lastbilarna. Dessa håller i alla fall - i den mån det går - skyltad hastighet, vilket därför inte heller torde vara några problem att ligga bakom.

På så vis bor jag i fel landsände, ingen hets för att någon kör skyltad hastighet eller strax därunder, det skiljer så lite i tidsvinst att det rör mig inte i ryggen. Men det kanske är så när man blivit gubbe och har kört mer än 1200000km. wink

Visst läste du rätt i inlägget, det var dimljuset som var påslaget och studsade underbart mot den fuktiga vägbanan upp i den dimmiga siktbilden och splittrades så där fint som bara konverterade lyktor kan göra. mad
Sådana skulle få ******* ** ** ***** *** ***** ** *** !!

andreas1
26 november 2014 · 1 020 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

andreas1 skrev:

Varför lastbilar?
Dom gör 90 km/h och deras mätare är mera exakta än bilens så brukar visa ca 95 km/h,  enda är väl att det tar lite tid o komma upp i 90 km/h

Sörlänning som inte orkar med det lugnare tempot, haha..
Nej förlåt.
Men jag förstår faktiskt inte heller varför det är sån ilska på lastbilarna. Dessa håller i alla fall - i den mån det går - skyltad hastighet, vilket därför inte heller torde vara några problem att ligga bakom.

På så vis bor jag i fel landsände, ingen hets för att någon kör skyltad hastighet eller strax därunder, det skiljer så lite i tidsvinst att det rör mig inte i ryggen. Men det kanske är så när man blivit gubbe och har kört mer än 1200000km. ;

Fan,  då har jag oxå blivit gubbe....
Är nog så när man kör mycket orkar man inte hetsa upp sig på sådant..
Desutom skulle lastbilarna gå in o släppa var gång det blir lite bilar får dom jobba till midnatt.. Nä om folk tog det lite lugnt o slappna av så kommer fler hem när det är kväll ist för att vissa ska behöva tillbringa ett tag på sjukhuset...

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Evildan
26 november 2014 ·

andreas1 skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Sörlänning som inte orkar med det lugnare tempot, haha..
Nej förlåt.
Men jag förstår faktiskt inte heller varför det är sån ilska på lastbilarna. Dessa håller i alla fall - i den mån det går - skyltad hastighet, vilket därför inte heller torde vara några problem att ligga bakom.

På så vis bor jag i fel landsände, ingen hets för att någon kör skyltad hastighet eller strax därunder, det skiljer så lite i tidsvinst att det rör mig inte i ryggen. Men det kanske är så när man blivit gubbe och har kört mer än 1200000km. ;

Fan,  då har jag oxå blivit gubbe....
Är nog så när man kör mycket orkar man inte hetsa upp sig på sådant..
Desutom skulle lastbilarna gå in o släppa var gång det blir lite bilar får dom jobba till midnatt.. Nä om folk tog det lite lugnt o slappna av så kommer fler hem när det är kväll ist för att vissa ska behöva tillbringa ett tag på sjukhuset...

Mhm det räcker gott som det är med deras i regel långa arbetspass.
Jag kör en sträcka om 16km emellan två mindre städer när jag ska till arbetet, 90km/h skyltat, lämmeltåg med bilar och mycket skymd sikt. Samma töntar ska vräka sig om var morgon till varje pris för att sedan i tätbebyggt område bli ifattåkta av oss som i lugn och ro kört laglig hastighet. Sorgligt det där ständiga stressandet, är det så förbannat svårt att planera när man kör samma sträcka 5dagar i veckan under flera månade/år? Patetiskt.

//Bitter gubbjävel. Over and out!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang