Airbag lampa / text.

nauz
16 augusti 2014 · 2 Inlägg

Sheena, i screwed up bad...

Tänkte style bilen lite med lite extra chrome detaljer och sätta dit 2 ringar runt hastighets & varv mätaren.

För att få tillgång till detta var jag tvungen att ta lossa hastighets mätaren och ta bort glaset.
Efter jag gjort detta så satte jag tillbaka allt som det var ( tror jag :s ) men sen när jag starta bilen så lyser airbag lampan samt att det kommer upp en text "Airbag" som blinkar 2 gånger och ett pip när jag startar bilen sen försvinner det fast lampan lyser fortfarande.

Hastighets mätare och varvmätaren funkar perfekt och allt annat. Fixade till och med så att den inte felar lika mycket i hastighet??? :s

Så min fråga är, vad har jag gjort?`Vad kostar det att fixa? går det fixa själv?

Bil: Golf 4 -04
Tacksam för snabba svar.

MVH - Han som inte kan ett piss...

marcus80 Sir
16 augusti 2014 · 935 Inlägg

Det som har hänt var att du släppte på instrumentet utan att koppla bort batteriet. Då larmar airbag på fel tyvärr. Åk till närmsta verkstad som har läsare som klara VW och släck. Kostar väl max en 300:- skulle jag tro.
Mvh marcus

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
nauz
16 augusti 2014 · 2 Inlägg

marcus80 skrev:
Det som har hänt var att du släppte på instrumentet utan att koppla bort batteriet. Då larmar airbag på fel tyvärr. Åk till närmsta verkstad som har läsare som klara VW och släck. Kostar väl max en 300:- skulle jag tro.
Mvh marcus

Tack för det snabba svart Marcus, Är det bara en obd läsar grej? hehe tror jag vet en som har en sådan hemma.
Tack åter igen!

marcus80 Sir
17 augusti 2014 · 935 Inlägg

Jo men måste vara en som klarar VW protokoll och kan läsa airbag systemet.

Det är lugnt. Lycka till smile

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang