Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
  • 451 Följare
  • 772 111 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2016
Lilljegern däcksparkare
15 augusti 2014 · 1 046 Inlägg

Svetsa å fräsa.. me like! big_smile
Ser fram emot updates om en av de fetaste 240 nånsin! big_smile

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
-Stromberg-
15 augusti 2014 · 882 Inlägg

Lilljegern skrev:
Svetsa å fräsa.. me like! big_smile
Ser fram emot updates om en av de fetaste 240 nånsin! big_smile

Japp... de ska bli riktigt bra nu.. ingen mer eld för mig tack... wink Tack igen.. kul att höra. .

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Sandstrom_
15 augusti 2014 · 52 Inlägg

AWSOME! big_smile Lycka till !! smile

JonasHalt
15 augusti 2014 · 699 Inlägg

Riktigt fint bygge, tråkigt med motgångarna.. Bara å bita ihop å kämpa så ordnar det sig nog till 2015 smile

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Erngard
16 augusti 2014 · 169 Inlägg

Nä nu är det väldigt deppigt i tråden, nu är det verkligen dags att sätta upp lite mål? Tycker du ska börja med att satsa på lite seriös hederlig isracing:-) 2014/2015

-Stromberg-
16 augusti 2014 · 882 Inlägg

Erngard skrev:
Nä nu är det väldigt deppigt i tråden, nu är det verkligen dags att sätta upp lite mål? Tycker du ska börja med att satsa på lite seriös hederlig isracing:-) 2014/2015

Hahaha... helt rätt.. krävs så mycket för å göra om så de går å åka på isen.. eller kanske inte så mycket utan mest att de blir väldigt dyrt å
göra om bilen till is skick... 😉  men vore jävligt fränt.. hade planer på det förra året.. 😉

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Erngard
16 augusti 2014 · 169 Inlägg

Jaja inga undanflykter nu, det är ju så löjligt jävla kul att ligga på fullt ställ i 160 blås!!! Du har ju coilovers runt om, höj bilen och köp att par isdäck så kommer du vara världens lyckligaste man.tongue

-Stromberg-
16 augusti 2014 · 882 Inlägg

Erngard skrev:
Jaja inga undanflykter nu, det är ju så löjligt jävla kul att ligga på fullt ställ i 160 blås!!! Du har ju coilovers runt om, höj bilen och köp att par isdäck så kommer du vara världens lyckligaste man.tongue

De finns ett problem.. de är varken höjningen eller däcken.. det är att de sitter 355 mm skivor fram med 6 kolv ok. Å bak 330 skivor med 4 kolv ok. Svårt å hitta isdäck å fälgar som e smala i 18"eller liknande...😉 men du har helt rätt.. vore as fränt... tanken har redan funnits.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
japanenjanne
16 augusti 2014 · 23 Inlägg

Hade man vetat att de låg is i 3 månader så hade de ju vart värt de, men man får ju va glad om de ligger i 1 vecka..

Mercedes 240D "W123" (1981)
Suzuki samurai "Highroof" (1988)
Erngard
16 augusti 2014 · 169 Inlägg

Tur att det finns lösningar på ditt problem..big_smile dock är det lite krångligare!! Finns ju skruvdubbar!! gå in på http://www.best-grip.se/ dom har grejer du kommer få mer grepp i isen med dom än ett rallydäck! för i rally finns det regelverk som styr längden på dubbarna! Så nu ska du bara hitta dom smalaste 18" däck du kan tänka dig!! finns ju 18" plåtfälgar också, men du kanske måste göra dom smalare för att däcken ska sitta bra, men det är klart lite tyskstuk har ingen dött av, jag tycker iallafall du ska ta dig en rejäl funderare, och jag kan lova dig du kommer inte ångra att du krånglade med däcken..

Erngard
16 augusti 2014 · 169 Inlägg

Vill du vara super seriös kör du på http://biltek.se/bildelar-produkter/isd%C3%A4ck/ men dom kommer tyvärr med en pris också räkna med kanske 15000kr när allt är klart MEN då kommer du ha fäste som att köra på fullslicks, med riktigt bra däcktempratur...tongue

Senast redigerat av Erngard (16 augusti 2014)

-Stromberg-
17 augusti 2014 · 882 Inlägg

japanenjanne skrev:
Hade man vetat att de låg is i 3 månader så hade de ju vart värt de, men man får ju va glad om de ligger i 1 vecka..

Helt sant faktiskt... 😉

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
17 augusti 2014 · 882 Inlägg

Erngard skrev:
Vill du vara super seriös kör du på http://biltek.se/bildelar-produkter/isd%C3%A4ck/ men dom kommer tyvärr med en pris också räkna med kanske 15000kr när allt är klart MEN då kommer du ha fäste som att köra på fullslicks, med riktigt bra däcktempratur...tongue

Var i kontakt med dom förra vintern.. å vi diskuterade å göra 17 " isdäck.. men dom har inga jiggar eller däck för det.. dom tar ju gamla rally stommar å gör om.. de va denna idén som va närmast.. men då ska man ju ha 17" smala fälgar oxå.. + däck.. de blir dyrt för å köra en vecka på vintern..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Erngard
17 augusti 2014 · 169 Inlägg

Finns ett tredje alternativ, däckproffsen i Växjö, sätter dubbar till rallydäck ca 400 per däck, så kom med smala 18 tummare sommardäck så fixar dom det lätt:)

-Stromberg-
17 augusti 2014 · 882 Inlägg

Erngard skrev:
Finns ett tredje alternativ, däckproffsen i Växjö, sätter dubbar till rallydäck ca 400 per däck, så kom med smala 18 tummare sommardäck så fixar dom det lätt:)

Okay.. får se hur de blir.. först ska skrället igång.. tar nog ett par månader innan det är klart.  😉

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
11 oktober 2014 · 882 Inlägg

väntar fortfarande på lackerare, tyvärr.. är så sugen på att börja skruva nu.. har ringt å tjötat, men inget händer.. ska ta tag i detta ordentligt till veckan nu...

Har under tiden fått sålt min yamaha R1, köpt 2 gokartar Kz2, den ena till salu för övrigt om någon är sugen.. wink
Va å köpte en gokart till dottern, hon är ju ändå 3,5 år nu å de ska ju börjas i tid...

Men idag mina kära vänner så gjorde jag något som va bland det roligaste jag någonsin gjort...

tycker ni ska ta er 10 minuter å kolla på denna filmen när jag provkör Speedcar xtreme... HELT JÄVLA SJUKA!!!


http://www.garaget.org/video/147086



Enjoy, trevlig kväll på er... / Strömberg

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Dr_struts
12 oktober 2014 · 1 861 Inlägg

-Stromberg- skrev:
väntar fortfarande på lackerare, tyvärr.. är så sugen på att börja skruva nu.. har ringt å tjötat, men inget händer.. ska ta tag i detta ordentligt till veckan nu...

Har under tiden fått sålt min yamaha R1, köpt 2 gokartar Kz2, den ena till salu för övrigt om någon är sugen.. wink
Va å köpte en gokart till dottern, hon är ju ändå 3,5 år nu å de ska ju börjas i tid...

Men idag mina kära vänner så gjorde jag något som va bland det roligaste jag någonsin gjort...

tycker ni ska ta er 10 minuter å kolla på denna filmen när jag provkör Speedcar xtreme... HELT JÄVLA SJUKA!!!


http://www.garaget.org/video/147086



Enjoy, trevlig kväll på er... / Strömberg

Fy F***A vad kul det då såg kul ut! Det där skulle vara sjukt kul att prova på big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Mreque89 Oturen själv
12 oktober 2014 · 593 Inlägg

Du får montera 2x aluledningar med 4 ventiler vardera under huven, riktade mot komponeneter kopplade med flexslang till kupén med en kolsyresläckare. I förebyggande syfte! big_smile

Luktar det brännt, bara stäng motorn och dra spjället så kväver du allt som heter eld under huven utan att ösa pulver!

Brum
japanenjanne
20 november 2014 · 23 Inlägg

bygga lite snart eller?

Suzuki samurai "Highroof" (1988)
Mercedes 240D "W123" (1981)
-Stromberg-
20 november 2014 · 882 Inlägg

japanenjanne skrev:
bygga lite snart eller?

Nästa lördag den 29 ska jag slipa motorrum å köra bilen till Norqvist.. han lackar den, men jag ska göra iordning förarbetet... sen blir de å börja riva i motorn lite.. å låta daniel svetsa å fräsa lite.... vi ska bygga elen när motorn är på plats tyckte Johan.. Så ja. de börjar dra ihop sig..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang