Hjälp med fula märken på instrumentbrädan???

ppettson
17 augusti 2014 · 15 Inlägg

Jag vill kolla med er om det finns några förslag eller idéer, hur man kan snygga till de märken jag fått då stereobutiken skulle byta högtalare i min bil och det blev "brytmärken" på instrumentpanelen. Jag kan väl inte direkt säg att jag jublade över märkena och kan väl tycka att man gör det på ett snyggt sätt om man nu måste bryta. Nu är märkena där,oavsett hur förbannad jag är.

Jag beställde dessa och hoppas att de "bygger" lite mer än originalstorleken så att märkena försvinner under, men det bästa vore om det bara gick att få tag på en yttre ram som täcker skarven där brytmärkena är.

http://www.ebay.com/itm/Chrome-Interior … RTM1793693

Är det någon som vet om det går att beställa något annat som kan snygga till och eventuellt täcka märkena?

Bifogar bilder i mina bilder.

Bilen är en Kia soul 2012

Senast redigerat av ppettson (17 augusti 2014)

Putteliten
17 augusti 2014 · 9 073 Inlägg

Har du bild på hur det ser ut? Om det är ett företag som gjort märkena, så skulle jag kräva att dom fixar det. Hur dom sen löser det är inte mina problem. Eller kräva en ersättning som gör att man kan leva med det. För såntdär kinakrom är ju inget snyggt!

Mack Forum- och sitemoderator
17 augusti 2014 · 26 134 Inlägg

Putteliten skrev:
Har du bild på hur det ser ut? Om det är ett företag som gjort märkena, så skulle jag kräva att dom fixar det. Hur dom sen löser det är inte mina problem. Eller kräva en ersättning som gör att man kan leva med det. För såntdär kinakrom är ju inget snyggt!

Tror det är denna han syftar på..

https://www1.garaget.org/gallery/images/200/199407/199407-2dfdcc94fb27e01e69795f0f08ed149e.jpg

Dock fattar jag inte vad dom har haft där att göra?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ppettson
18 augusti 2014 · 15 Inlägg

Ja, tydligen så gick det inte att byta högtalarna på annat vis än att ta bort hela den delen. Jag har mailat företaget och väntar nu på svar. Kinaplasten är väl ingen höjdare, men en nödlösning. Tanken är isf att lacka om den till en mer passande svart/grå nyans. Jag tror inte företaget kommer lösa det åt mig och hade jag vetat detta innan,så hade jag struntat i att anlita dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang