B230FD Folkracetrimmad

940Pandan
23 augusti 2014 · 150 Inlägg

Tjenare, har en 940, b230FD som nu har blivit lite folkracetrimmad, ny kamaxel, ny topp, planad 2mm och rensad katt, trimchippad också. Nu är det så, att kompisen som jag trodde visste hur man gjorde med allt det här med kamaxeln, ställa in grader o sådär, han kunde inte det. Så, nu är jag ute på lite djupt vatten, o har ingen lust o skicka in den till en verkstad.

Toppen är planad 2mm, och nu behöver jag lite hjälp med hur jag ska ställa in graderna, jag vet verkligen inte hur jag ska göra?

Är det kanske bäst o lämna in den för en tusenlapp ? Eller ska jag försöka göra det själv?

Kan man ställa den original?

Volvo 244 "Nugget" (1988)
turbodeath
23 augusti 2014 · 2 452 Inlägg

prata med mpre.se

döden kommer tillbaka
tvedberg
23 augusti 2014 · 773 Inlägg

om du ska montera kamaxeln i toppen så är det bara och kolla hur den ska vara schimsad och sen nolla kammen som den är byggd efter. så ta reda på hur kamen ska ställas in.

940Pandan
24 augusti 2014 · 150 Inlägg

tvedberg skrev:
om du ska montera kamaxeln i toppen så är det bara och kolla hur den ska vara schimsad och sen nolla kammen som den är byggd efter. så ta reda på hur kamen ska ställas in.

Jag håller på just nu o tar reda på shimset, mäter o sådär. Men så du menar att jag inte behöver ställa in graderna, utan jag behöver bara nolla kammen?

Volvo 244 "Nugget" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang