Stulen Volvo 850 T5 R i natt i Örebro hittad slaktad

CBVolvo
13 augusti 2014 · 4 Inlägg

Fick min Volvo T5 R, årsmodell -96,  stulen i natt i Örebro, hittades imorse slaktad en km från vårt hus. Troligen beställningsjobb av reservdelar., vilket polisen instämde i. Rekommenderade utkik på Blocket.se. Ännu inget napp, men vet vem......I nuläget återstår bara skroten, eller möjligen sälja den som reservdelsbil. Sorgligt då jag lagt ned så mycket tid och pengar för att få ordning på bilen, och få till ett toppljud:( i bilen. Tappat lusten för att börja om igen....sad

Mack Forum- och sitemoderator
13 augusti 2014 · 26 113 Inlägg

Okej men..bilder på grejer som saknades lär ju hjälpa för den som eventuellt hittar något på begagnatmarknaden..och vad exakt har blivit stulet på den?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
CBVolvo
13 augusti 2014 · 4 Inlägg

Det här fick de med sig:
Baslåda JBL, dubbla 12:or, Kenwood stereo 92 SD, USA-blinkers, Xenon-ljus, svart stylinggrill, sportfilter m cci-box, slutsteg Alfa 1000 w, styrboxar. Plus bilbatteriet,  kablar, mm, samt en totalförstörd inredning.

Mack Forum- och sitemoderator
13 augusti 2014 · 26 113 Inlägg

CBVolvo skrev:
Det här fick de med sig:
Baslåda JBL, dubbla 12:or, Kenwood stereo 92 SD, USA-blinkers, Xenon-ljus, svart stylinggrill, sportfilter m cci-box, slutsteg Alfa 1000 w, styrboxar. Plus bilbatteriet,  kablar, mm, samt en totalförstörd inredning.

Vad skulle dom med en totalförstörd inredning till..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
13 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

Fast detdär tycker jag inte låter som beställningsjobb... Låter mer som snorungar/pundare som tar det som är lätt att få med sig. Profsiga tjuvar tar ju det dom ska ha utan att göra åverkan på resten. Lider verkligen med dig!!! Vad har dom gjort med inredningen? Helt bortom räddning?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
CBVolvo
13 augusti 2014 · 4 Inlägg

Mycket jobb och pengar för att få bilen i skick igen. Inredningen är illa tilltygad....Med prisbilden på en -96:a som gått 26.000 mil känns det inte som någon större idé. Har lagt ned en hel del pengar på bilen, dvs allt det som stals. Blir att sälja som reservdelsbil. Polisen försökte säkra fingeravtryck, men chansen att hitta förövarna är nog minimala. Följer ändå Blockets reservdelsförsäljning framöver.....

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
13 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

CBVolvo skrev:
Mycket jobb och pengar för att få bilen i skick igen. Inredningen är illa tilltygad....Med prisbilden på en -96:a som gått 26.000 mil känns det inte som någon större idé. Har lagt ned en hel del pengar på bilen, dvs allt det som stals. Blir att sälja som reservdelsbil. Polisen försökte säkra fingeravtryck, men chansen att hitta förövarna är nog minimala. Följer ändå Blockets reservdelsförsäljning framöver.....

Lycka till... vore kul om sådana jävlar kunde åka dit nån gång

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
turbodeath
14 augusti 2014 · 2 452 Inlägg

problemet är att det som är stulet i bildelar är ju ganska vanliga delar,styrboxar säljs ju hela tiden,usablinkers ,filter mm allt sådant finns till försäljning hela tiden...är sådant man hittar på skroten till o med...så chansen att just dina grejer säljs blir svårt att bevisa om du inte märkt det då.

döden kommer tillbaka
019isaksson
16 augusti 2014 · 1 Inlägg

tjena fick min volvo s70 t5 stulen natten inann din! när du hitta din så såg du ingen s70?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 augusti 2014 · 14 007 Inlägg

Mack skrev:

CBVolvo skrev:
Det här fick de med sig:
Baslåda JBL, dubbla 12:or, Kenwood stereo 92 SD, USA-blinkers, Xenon-ljus, svart stylinggrill, sportfilter m cci-box, slutsteg Alfa 1000 w, styrboxar. Plus bilbatteriet,  kablar, mm, samt en totalförstörd inredning.

Vad skulle dom med en totalförstörd inredning till..?

Precis vad jag också undrar. Vem vill stjäla en totalförstörd inredning?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
KolGruvan
16 augusti 2014 · 1 450 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

CBVolvo skrev:
Det här fick de med sig:
Baslåda JBL, dubbla 12:or, Kenwood stereo 92 SD, USA-blinkers, Xenon-ljus, svart stylinggrill, sportfilter m cci-box, slutsteg Alfa 1000 w, styrboxar. Plus bilbatteriet,  kablar, mm, samt en totalförstörd inredning.

Vad skulle dom med en totalförstörd inredning till..?

Precis vad jag också undrar. Vem vill stjäla en totalförstörd inredning?

/Benny

Han måste menat att dom som stal bilen total förstörde inredningen ?  Men ja vet inte

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
CBVolvo
17 augusti 2014 · 4 Inlägg

xVolvo240X har rätt! Givetvis menade jag att de som genomförde slakten av min bil  förstörde inredning, inte att de var i behov av en förstörd inredning. Ett rent syftningsfel när texten skrev, i frustrationen över att ha fått bilen stulen precis när jag kostat på den rätt mycket och fått den som jag ville. Är medveten om mikroskopiska chanser få tillbaka något.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 augusti 2014 · 14 007 Inlägg

CBVolvo skrev:
xVolvo240X har rätt! Givetvis menade jag att de som genomförde slakten av min bil  förstörde inredning, inte att de var i behov av en förstörd inredning. Ett rent syftningsfel när texten skrev, i frustrationen över att ha fått bilen stulen precis när jag kostat på den rätt mycket och fått den som jag ville. Är medveten om mikroskopiska chanser få tillbaka något.

Oavsett hur du skrev eller menade så är det tragiskt att man inte kan skilja på mitt och ditt. Man lider ju med er som råkar ut för sånt här.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Extrazz En 5a är Livet.
19 augusti 2014 · 2 005 Inlägg

Riktigt tråkigt att höra. Att de snor stylings saker och boxarna är ju vanligt. Men de hade nog inte tid till att ta motorn etc. Annars är det ju ganska lätt att få 5-10k för en org motor  utan bekymmer. Lite surt då man hela tiden hör om stulna 850´s.   Sveriges sämst värda bil på blocket och den bilmodell som stjäls mest? nu förtiden?

Lider med dig.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Mack Forum- och sitemoderator
19 augusti 2014 · 26 113 Inlägg

Extrazz skrev:
Riktigt tråkigt att höra. Att de snor stylings saker och boxarna är ju vanligt. Men de hade nog inte tid till att ta motorn etc. Annars är det ju ganska lätt att få 5-10k för en org motor  utan bekymmer. Lite surt då man hela tiden hör om stulna 850´s.  Sveriges sämst värda bil på blocket och den bilmodell som stjäls mest? nu förtiden?
Lider med dig.

Njae, detta trodde jag var Audi A4, S4 och allt vad dom nu heter?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
turbo98
19 augusti 2014 · 1 362 Inlägg

tråkigt som fan;/

Ghurra
25 augusti 2014 · 61 Inlägg

Inget larm eller immobilizer?
Känns ju som nåt bra att ha om du dessutom hade bilstereogrejer i den??

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Extrazz En 5a är Livet.
27 december 2014 · 2 005 Inlägg

Larm hjälper inte vem reagerar på ett billarm idag? Immobilizer hjälper inte mycket. Bara dit med boxar utan startspärr så.

Rattkrycka osv hjälper la lite kanske.
Ljust ljud grejorna är väl surt men vad tog de mer från själv bilen?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Ghurra
28 december 2014 · 61 Inlägg

Nu var ju tråden 4 månader gammal iofs...
Hade jag haft bilstereo och extrautrustning hade jag haft ett larm, helst m immobilizer.
En rattkrycka hjälper inte heller om nån verkligen vill stjäla bilen men står den utanför ett hus så borde man märka om det tutar.

Det står ju i tråden vad som stals btw...

Trist hur som...

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Extrazz En 5a är Livet.
28 december 2014 · 2 005 Inlägg

Ghurra skrev:
Nu var ju tråden 4 månader gammal iofs...
Hade jag haft bilstereo och extrautrustning hade jag haft ett larm, helst m immobilizer.
En rattkrycka hjälper inte heller om nån verkligen vill stjäla bilen men står den utanför ett hus så borde man märka om det tutar.

Det står ju i tråden vad som stals btw...

Trist hur som...

Du har ju själv en likadan bil så Du kan nog själv lista ut hur man tar sig in i dessa bilar. Har fått göra det på min så jag vet hur man gör. Syns inte. Larm hjälper föga.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang