Saab 9-5 2,3t 1999 startproblem

ZebastianRingnell
26 augusti 2014 · 1 Inlägg

Halloj, nu äre så att jag har lite problem med min saab, Bilen startar efter ett par försök ibland kan man bli stående i 15 minuter innan bilen startar, det som är att när jag vrider på nyckeln så händer ingeting, startmotorn snurrar inte och det kommer inge ljud alls från något, men efter ett par försök kan bilen hoppa igång utan problem, och ibland startar den redan på första försöket, känns oftast som det startat lättast när den är kall. bytt vevaxellägesgivare, utan något vidare resultat, jag tror att det är starmotorn som är boven, problemen uppstod också i samband med att jag kopplat in ljud i bilen, kan det vara så att när man vrider på nyckeln o steget hoppar igång att det snor all ström från startmotorn ? har även pratat med en kille som är lite kunnigare än mig och han trodde att det var solenoiden som inte gick ända fram utan stannar halvägs. Någon som har något tips på vad det kan vara eller haft liknande problem och vad isåfall var lösningen ? börjar bli irriterande att inte kunna starta bilen och åka iväg som vanligt utan o behöva o bråka o jävlas med o få igång den. det är inget fel på bilen utöver det den går jättebra annars när den väl är igång.

Vore grymt tacksam om det va någon som hade något tips eller lösning till det hela !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang