S70 konstigt ljud högerbak vid gupp och ojämnheter!

Soder18
25 augusti 2014 · 142 Inlägg

Hej! har haft ett konstigt ljud från högerbak på min S70. först var det hjulet som tog i då stötdämparna med mera var slitna, gissar på detta eftersom innerskärmen var sliten från hjulet.

Men nu när jag har bytt stötdämpare och fjädrar bak på S70:n så låter det som att nått ligger löst i bak som hoppar vid gupp m.m. Man hör det verkligen kan jag säga. Det låter lite som när avgasröret inte sitter fast utan vibrerar.

Vet verkligen inte vad det kan vara, vänsterbak är tyst som en mus medans höger låter som ett as, har provat att plockat bort allt i skuffen såsom reservhjul m.m. utan något resultat hmm. Vad tror ni? Ha en bra dag Mvh Soder!smile

Titta gärna in min tråd där jag förfinar en Saab 9-3 Aero V6 SC!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=306291
volvoqq Lastbilsmekaniker
25 augusti 2014 · 5 127 Inlägg

Hur var övre stötämparfästet när du bytte stötdämpare, sen hur mår bustningarna i bakvagnen brukar bli lite dåliga med tiden tand.

Soder18
25 augusti 2014 · 142 Inlägg

volvoqq skrev:
Hur var övre stötämparfästet när du bytte stötdämpare, sen hur mår bustningarna i bakvagnen brukar bli lite dåliga med tiden tand.

vad syftar du på? det övre stötdämparfästet såg väl fräsch ut enligt mig, helt och rent men det kanske är något annat jag skulle ha sett?

Bustningarna gissar jag på inte har blivit bytna, bilen har gått 21 000 mil lite drygt så det kanske är dags att byta dem? wink

Titta gärna in min tråd där jag förfinar en Saab 9-3 Aero V6 SC!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=306291
volvoqq Lastbilsmekaniker
26 augusti 2014 · 5 127 Inlägg

Soder18 skrev:

volvoqq skrev:
Hur var övre stötämparfästet när du bytte stötdämpare, sen hur mår bustningarna i bakvagnen brukar bli lite dåliga med tiden tand.

vad syftar du på? det övre stötdämparfästet såg väl fräsch ut enligt mig, helt och rent men det kanske är något annat jag skulle ha sett?

Bustningarna gissar jag på inte har blivit bytna, bilen har gått 21 000 mil lite drygt så det kanske är dags att byta dem? wink

Övre fästet får inte ha delat sig. Sen under bara hissa upp och kolla hur dom ser ut.

Brådhis * Voff voff *
26 augusti 2014 · 10 244 Inlägg

Soder18 skrev:
Hej! har haft ett konstigt ljud från högerbak på min S70. först var det hjulet som tog i då stötdämparna med mera var slitna, gissar på detta eftersom innerskärmen var sliten från hjulet.

Men nu när jag har bytt stötdämpare och fjädrar bak på S70:n så låter det som att nått ligger löst i bak som hoppar vid gupp m.m. Man hör det verkligen kan jag säga. Det låter lite som när avgasröret inte sitter fast utan vibrerar.

Vet verkligen inte vad det kan vara, vänsterbak är tyst som en mus medans höger låter som ett as, har provat att plockat bort allt i skuffen såsom reservhjul m.m. utan något resultat hmm. Vad tror ni? Ha en bra dag Mvh Soder!smile

Skruva åt den runda plattan som håller fast fjädern nertill så ska du se att det blir tyst.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Soder18
26 augusti 2014 · 142 Inlägg

volvoqq skrev:

Soder18 skrev:

volvoqq skrev:
Hur var övre stötämparfästet när du bytte stötdämpare, sen hur mår bustningarna i bakvagnen brukar bli lite dåliga med tiden tand.

vad syftar du på? det övre stötdämparfästet såg väl fräsch ut enligt mig, helt och rent men det kanske är något annat jag skulle ha sett?

Bustningarna gissar jag på inte har blivit bytna, bilen har gått 21 000 mil lite drygt så det kanske är dags att byta dem? ;)

Övre fästet får inte ha delat sig. Sen under bara hissa upp och kolla hur dom ser ut.

okej ska kollas när jag kommer hem tackar för tipsen,  när du säger det så kommer jag på att piggen som ska göra att den inte roterar är borta men kan det göra så att det låter om det?

Brådhis skrev:

Soder18 skrev:
Hej! har haft ett konstigt ljud från högerbak på min S70. först var det hjulet som tog i då stötdämparna med mera var slitna, gissar på detta eftersom innerskärmen var sliten från hjulet.

Men nu när jag har bytt stötdämpare och fjädrar bak på S70:n så låter det som att nått ligger löst i bak som hoppar vid gupp m.m. Man hör det verkligen kan jag säga. Det låter lite som när avgasröret inte sitter fast utan vibrerar.

Vet verkligen inte vad det kan vara, vänsterbak är tyst som en mus medans höger låter som ett as, har provat att plockat bort allt i skuffen såsom reservhjul m.m. utan något resultat :/. Vad tror ni? Ha en bra dag Mvh Soder!:)

Skruva åt den runda plattan som håller fast fjädern nertill så ska du se att det blir tyst.

//Brådhis

Titta gärna in min tråd där jag förfinar en Saab 9-3 Aero V6 SC!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=306291
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang