Att köra bil utan glasögon

TurbOla Reservdansk
27 augusti 2014 · 6 271 Inlägg

Mack skrev:

hole skrev:

Peter_5565 skrev:
Vad menar du med datorskrivet? Mail eller bara att det är skrivet på dator och printat? Jag skrev på datorn och skrev ut det. Skickade det tillsammans med intyget från optikern till Transportstyrelsen.

Jag mailade Transportstyrelsen innan och frågade hur jag skulle göra, och det var dom som sa att jag skulle skriva ett personligt brev och berätta varför jag ville att villkoret skulle tas bort. Man kan tycka att det borde finnas nån blankett att ladda ner, men det verkar inte så.

Vart får jag tag på synintyget då? Har letat transportstyrelsens hemsida men hittar inget.

Hos en O P T I K E R..

Hahahaha!

Har TS verkligen tagit körkort innan?
Verkar inte vara särskilt insatt i hur det går till åtminstone.


Jag har gjort en synundersökning efter min laserbehandling, och ska göra en till om ett par månader för att bekräfta att min syn är stabil.

Då kommer ögonläkaren att skicka in ett intyg till Transportstyrelsen och begära att villkoret tas bort från mitt körkort.

Senast redigerat av TurbOla (27 augusti 2014)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Muttley
27 augusti 2014 ·

hole skrev:

Peter_5565 skrev:

hole skrev:
Tack för det enda riktiga svaret. Det här brevet, kan jag skriva datorskrivet? Till vilken adress ska jag skicka till?

Vad menar du med datorskrivet? Mail eller bara att det är skrivet på dator och printat? Jag skrev på datorn och skrev ut det. Skickade det tillsammans med intyget från optikern till Transportstyrelsen.

Jag mailade Transportstyrelsen innan och frågade hur jag skulle göra, och det var dom som sa att jag skulle skriva ett personligt brev och berätta varför jag ville att villkoret skulle tas bort. Man kan tycka att det borde finnas nån blankett att ladda ner, men det verkar inte så.

Vart får jag tag på synintyget då? Har letat transportstyrelsens hemsida men hittar inget.

https://korkortonline.se/fakta/blanketter/  Kanske ska ha alla blanketterna?

Om du har körkort.
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=optiker

För transportstyrelsen gör inga syntester.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang