Nyman_
11 december 2013
· 602 Inlägg
Hej. Bygger T5a i min volvo 740.
Det är så att i somras skickade jag min elhärva till l-m-r för jag inte kände mej riktigt säker på klippningen (vilket i efterhand va dumt och onödigt) nu när man satt sej in i det så verkar det inte riktigt lika krångligt.
Men i alla fall, jag fick till baka allt efter en tid och märkte redan då att dom klippt bort lamdalampan, så den fick jag löda tillbaka.
Men nu efter mycket fifflande med elen och så har jag märkt att de fattas endel saker!
Laddtrycksstyrningen borta
PTC borta
EVAP borta
Och Diagnosen....
Skrev med dom och svaret var "den är klippt precis som alla andra vi gör och dom funkar"
Okej jo det går ju då tänkte jag.
Men efter att jag kolla runt lite har jag fattat det som att, evap måste jag ha, eller ett motstånd annars kommer motorn sättas i (felsäkert läge, jag kommer inte ihåg vad de kallas)
Laddtryckstyrningen ska också helst finnas eller ett motstånd där med.
Diagnosen går ju att skippa men lite jobbigt att felsöka kanske.
Så idag har jag kollat lite för att lista ut vilka kablar i kontaktstyckena som ska lödas tillbaka, ganska korta så svårt att se färgen men de ska man ju kunna klura ut, sen på 850s elschema så är ju såklart varje kontakt numrerad, men de sitter ju inga nummer på kontaktstyckena??
Förutom 1-13 eller va det var på de svarta stycket.
Men i dom "vita" hittar jag inga.
Blev lite långt men jag hoppas någon orkar läsa och kan ge något tips.
Drar en djup suck, inte alls kul Sad
Alltså vilka kablar/nr är det på kontakterna till främst, evap och laddtryckstyrningen.
Mvh Alexander Nyman
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone