745 -89 med 945ltt motor startar inte med turbons 962 bränslebox

StlpMK Team T-Röd Racing
24 februari 2013 · 507 Inlägg

Nylund91 skrev:

StlpMK skrev:

Nylund91 skrev:
Prövade idag med en annan 940 turbobox som är chipad (dock med andra slutsiffror)

Här är lite mer info om bilen som kanske hjälper någon komma på vad de är för fel:)

Använder 16v kabelhärvan på motorn eftersom att den från 940 passar inte i bilen.
Har saab röda spridare och inget spridarmotstånd.
Har satt i turbons guld tändbox o bilen startar med den tillsammans med 16v bränsleboxen.

När jag försöker starta med turbons bränslebox så startar bilen till men dör lika fort igen, precis som om det skulle finnas någon form av startspärr. Hör inte att bränslepumpen startar när turboboxen är i.

Någon som vet vad som spökar?

Om du har original 16v kabelhärva så funka de ju inte då de inte e samma som volvo 940is byt härva elr gör en egen som 940is

Så du menar att jag måste byta kabelhärvan på motorn till b230fk härvan, och även byta härvan i bilen som går ifrån boxarna och ut i motorutrymmet?

Ja det är olika styrsystem så de kommer ju inte funka att ta boxarna från ett annat

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Siljeberg
27 augusti 2014 · 34 Inlägg

Gammal tråd men frågar ändå, bara för att jag är nyfiken egentligen. Är det inte samma elsystem i glt -89 som det är i gl 88b-90. För i gl bilarna funkar det ju kalas att bara flytta boxarna.

Is There Life After Death? Touch My Volvo And Find Out!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang