Trimma bil, hur mycket får man göra på v8 ?

ackelito1
28 augusti 2014 · 2 Inlägg

Tjena, tänkte kolla en sak bara. Börjat kolla mycket på v8 med vassare kammar, annat grenrör och x pipe och liknande, kan man få detta street legal eller är det bara busbil?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 augusti 2014 · 14 056 Inlägg

ackelito1 skrev:
Tjena, tänkte kolla en sak bara. Börjat kolla mycket på v8 med vassare kammar, annat grenrör och x pipe och liknande, kan man få detta street legal eller är det bara busbil?

Först och främst.....ska du ha V8:an i en Folkvagn eller en Cadillac? Eller vad? Vad är det för V8:a? Smallblock, Bigblock?

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (28 augusti 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
AX3L
28 augusti 2014 · 398 Inlägg

Om bilen är typgodkänd (alla bilar efter 98) är det vad jag vet iallafall väldigt svårt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 augusti 2014 · 14 056 Inlägg

AX3L skrev:
Om bilen är typgodkänd (alla bilar efter 98) är det vad jag vet iallafall väldigt svårt.

Alla bilar är väl typgodkända men du menar säkert "Helbilsgodkänd"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
AX3L
28 augusti 2014 · 398 Inlägg

Vettemannen skrev:

AX3L skrev:
Om bilen är typgodkänd (alla bilar efter 98) är det vad jag vet iallafall väldigt svårt.

Alla bilar är väl typgodkända men du menar säkert "Helbilsgodkänd"?

/Benny

Ja självklart! Tror att jag blandar ihop det med "EU-typgodkänd", poängen är att det är svårt att typa in förändringar på en ny bil. Att det sen kan gå att köra väldigt länge med den i praktiken om den uppfyller avgaskrav osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang