Bas botar huvudvärk och förkylning?

Alatan
17 augusti 2014 · 37 Inlägg

Hejsan. Jag har märkt att min huvudvärk släpper helt när jag lyssnar på riktigt hög bas. Är även förkyld nu och det bara rinner ur näsan konstant, men nu är både min huvudvärk borta och näsan rinner inte längre så länge jag lyssnar på musik.

5-10 minuter efter jag stängt av musiken kommer huvudvärken tillbaka och snoret börja rinna. Känns som när man varit utan snus ett tag och lägger in första prillan så släpper huvudvärken. (Dock hjälper inte snuset mig så värst nu vid förkylning)

Har andra märkt detta någon gång? Numera får musiken stå på varje vaken timme jag är sjuk.

Mvh

Germax
18 augusti 2014 · 12 086 Inlägg

Jag lider mycket av huvudvärk och bas är det sista jag vill lyssna på då tongue
Det är nog något fel på dig.

Brådhis * Voff voff *
19 augusti 2014 · 10 245 Inlägg

Du gillar musik -> Du slappnar av och tänker på musiken istället för huvudvärken -> Du mår bättre!

Hade du uppskattat att äta nystekta kantareller eller virka grytlappar hade du uppnått samma effekt med det. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
xXSammy
19 augusti 2014 · 6 566 Inlägg

Om man har spännings huvudvärk är det lättaste sättet att göra något som får en att slappna av/tänka på annat så huvudvärken "glöms bort"

Fast Alvedon och en måltid hjälper för mig.

De/Dem
Andromeda Rumpmas
30 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Alatan skrev:
Hejsan. Jag har märkt att min huvudvärk släpper helt när jag lyssnar på riktigt hög bas. Är även förkyld nu och det bara rinner ur näsan konstant, men nu är både min huvudvärk borta och näsan rinner inte längre så länge jag lyssnar på musik.

5-10 minuter efter jag stängt av musiken kommer huvudvärken tillbaka och snoret börja rinna. Känns som när man varit utan snus ett tag och lägger in första prillan så släpper huvudvärken. (Dock hjälper inte snuset mig så värst nu vid förkylning)

Har andra märkt detta någon gång? Numera får musiken stå på varje vaken timme jag är sjuk.

Mvh

Fast jag får huvudvärk istället, sänk ljudet! mad





smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Crxkoffe
1 oktober 2014 · 847 Inlägg

man ska ta 600mg tabletter 1 och en halv + en iskall celsius (energidryck) så är den borta inom 2 minuter för mej smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang