Regplåtar hur funkar detta igentligen. vad får man ha och inte. Enligt lag och sfro

_Lager
4 september 2014 · 191 Inlägg

Har en bmw e36 som är ombyggd, så får inte dit orginal långa plåtar, finns bara plats för typ mopedregplåtar och som plåtarna är så dåliga. Så tänkte beställa nya hur går ja till väga och vad är lagligt när det kommer till detta?

Senast redigerat av _Lager (4 september 2014)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 september 2014 · 3 730 Inlägg

Kan va det luddigaste inlägget jag läst. Du har byggt om din bil så vanlig plåt ej passar? Har jag förstått dig rätt då? Har du liten plåt sedan tidigare eller hade du vanlig förut? Du får ansöka om liten plåt hos Transportstyrelsen.  Har jag helt missuppfattat dig så får du förtydliga dig ytterligare

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
_Lager
4 september 2014 · 191 Inlägg

Inte jag som byggt om det, var så när jag köpte den, plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar. Du förstod hellt rätt. kasta ihop inlägget i all hast.

Senast redigerat av _Lager (4 september 2014)

aakesson
4 september 2014 · 812 Inlägg

då får du helt enkelt bygga om så plåten får plats. kompisen köpte en golf som dom hade samma ombyggnation (hade en icke godkännt skylt). Har ringde om frågade om han kunde få en ny liten skylt pga det, men det gick inte.

Det är i stort sett bara bilar som är importerade från usa som får ha små skyltar

_Lager
4 september 2014 · 191 Inlägg

ska kolla med SFRO imorgon och hoppas på positivt svar.

_Lager
4 september 2014 · 191 Inlägg

Tänker fan inte lägga ur jävla massa pengar på nya kofongare och bagagelucka

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 september 2014 · 14 039 Inlägg

_Lager skrev:
Inte jag som byggt om det, var så när jag köpte den, plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar. Du förstod hellt rätt. kasta ihop inlägget i all hast.

Herregud! Hur kan man vara så naiv att man tror att det går att få ut mopedskyltar till en bil. I vissa fall så kan det vara tji att få ut USA-skyltar till en bil som har normalstora skyltar. Mopedskyltar......näe tror inte det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
4 september 2014 ·

Det du får lov att göra är att kontakta transportstyrelsen och ansöka om skyltformat "liten".
För att ditt ärende ska behandlas behöver du skriva varför du anser dig ha behovet av de mindre skyltarna samt bifoga fotografier.
Sedan tas det ställning till huruvida din bil ska få små skyltar.

Du kommer förmodligen nekas detta då bilen är ombyggd från ursprungligt utseende.
Jag tror att du får lägga ut en jävla massa pengar på stötfångare samt bagagelucka eller bygga en alternativ skylthållare för det format bilen nu har.

Vita_Vargen
4 september 2014 · 1 281 Inlägg

Eller så köper du en liten på nätet och hoppas att polisen inte stoppar dig. Kan iof bli svårt med deras nya scanners som antagligen plockar upp den rätt snabbt.

_Lager
6 september 2014 · 191 Inlägg

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:
Inte jag som byggt om det, var så när jag köpte den, plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar. Du förstod hellt rätt. kasta ihop inlägget i all hast.

Herregud! Hur kan man vara så naiv att man tror att det går att få ut mopedskyltar till en bil. I vissa fall så kan det vara tji att få ut USA-skyltar till en bil som har normalstora skyltar. Mopedskyltar......näe tror inte det.

/Benny

Ser du någonstans en fråga om vad folk tycker om det? lr något sånt för det gör då fan inte jag så ta dina jävla onödiga kommentarer/predikan någon annanstans. Och växupp.

gamlingen
6 september 2014 · 5 198 Inlägg

coolt med svordomar.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 september 2014 · 14 039 Inlägg

_Lager skrev:

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:
Inte jag som byggt om det, var så när jag köpte den, plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar. Du förstod hellt rätt. kasta ihop inlägget i all hast.

Herregud! Hur kan man vara så naiv att man tror att det går att få ut mopedskyltar till en bil. I vissa fall så kan det vara tji att få ut USA-skyltar till en bil som har normalstora skyltar. Mopedskyltar......näe tror inte det.

/Benny

Ser du någonstans en fråga om vad folk tycker om det? lr något sånt för det gör då fan inte jag så ta dina jävla onödiga kommentarer/predikan någon annanstans. Och växupp.

Detta skrev du: plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar.

Då måste väl den person ha trott att det går att få ut mopedskyltar till bilen efterson det gjorts plats endast till dessa. Det är detta som jag tycker är naivt.

Å du, det behövs inga svordomar!!!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (6 september 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
6 september 2014 · 419 Inlägg

Jag har en vän som har fått ut små (usa-skyltar) till sin Toyota Yaris och det han skrev till dom gick igenom med 110% godkända kommenter från dom.

Inga problem om det gäller säkerheten, men i detta fall blir det ju att event byta tillbaks till orginal delar eller tänka lite smart och skicka med foton som ovanstående också skrivit....

Senast redigerat av Grand_voyager (6 september 2014)

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Turbovin Turbo lover
6 september 2014 · 555 Inlägg

Det skulle bli lättare att få de små bilskyltarna i samband med att det blev ny design på skyltarna i varje fall.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
zzr94092
6 september 2014 · 4 385 Inlägg

Tror nog att det är du "_Lager" som ska växa upp,inbillar du dig att du ska få hjälp här när du beter dig som du gör?

_Lager
6 september 2014 · 191 Inlägg

zzr94092 skrev:
Tror nog att det är du "_Lager" som ska växa upp,inbillar du dig att du ska få hjälp här när du beter dig som du gör?

Var väll inge hjälp att komma och säga att man är naiv och dumförklara en lr ?

_Lager
6 september 2014 · 191 Inlägg

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:

Vettemannen skrev:

Herregud! Hur kan man vara så naiv att man tror att det går att få ut mopedskyltar till en bil. I vissa fall så kan det vara tji att få ut USA-skyltar till en bil som har normalstora skyltar. Mopedskyltar......näe tror inte det.

/Benny

Ser du någonstans en fråga om vad folk tycker om det? lr något sånt för det gör då fan inte jag så ta dina jävla onödiga kommentarer/predikan någon annanstans. Och växupp.

Detta skrev du: plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar.

Då måste väl den person ha trott att det går att få ut mopedskyltar till bilen efterson det gjorts plats endast till dessa. Det är detta som jag tycker är naivt.

Å du, det behövs inga svordomar!!!!

/Benny

Sitter små plåtar nu moped format så joo borde gå att få tag i, frågar pga att jag gjort om massa annat på bilen motor byte mm så nu när den ska tas i bruk så tänkte jag kolla så man slipper onödiga böter mm.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 september 2014 · 14 039 Inlägg

_Lager skrev:

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:

Ser du någonstans en fråga om vad folk tycker om det? lr något sånt för det gör då fan inte jag så ta dina jävla onödiga kommentarer/predikan någon annanstans. Och växupp.

Detta skrev du: plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar.

Då måste väl den person ha trott att det går att få ut mopedskyltar till bilen efterson det gjorts plats endast till dessa. Det är detta som jag tycker är naivt.

Å du, det behövs inga svordomar!!!!

/Benny

Sitter små plåtar nu moped format så joo borde gå att få tag i, frågar pga att jag gjort om massa annat på bilen motor byte mm så nu när den ska tas i bruk så tänkte jag kolla så man slipper onödiga böter mm.

Klart det går att få tag på mopedskyltar till din bil men från Transportstyrelsen får du dom inte då dessa är olagliga på bilar. Du får nog i så fall söka på annat håll på nätet. Jag menade inte att du var naiv utan den som du köpt bilen av och som tydligen var den som byggde om bilen så att det bara är mopedskyltar som passar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
_Lager
6 september 2014 · 191 Inlägg

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:

Vettemannen skrev:

Detta skrev du: plåtarna är flytade ner på kofongarna på bilen. där dom plats svetsat om för småa mopedregplåtar.

Då måste väl den person ha trott att det går att få ut mopedskyltar till bilen efterson det gjorts plats endast till dessa. Det är detta som jag tycker är naivt.

Å du, det behövs inga svordomar!!!!

/Benny

Sitter små plåtar nu moped format så joo borde gå att få tag i, frågar pga att jag gjort om massa annat på bilen motor byte mm så nu när den ska tas i bruk så tänkte jag kolla så man slipper onödiga böter mm.

Klart det går att få tag på mopedskyltar till din bil men från Transportstyrelsen får du dom inte då dessa är olagliga på bilar. Du får nog i så fall söka på annat håll på nätet. Jag menade inte att du var naiv utan den som du köpt bilen av och som tydligen var den som byggde om bilen så att det bara är mopedskyltar som passar.

/Benny

Okey ber så mkt om utsäkt då för mitt rage meddelande. tack för hjälpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang