Bilklädsel

cazzman
3 september 2014 · 30 Inlägg

Hej!

Min fråga är lite mix så jag vet inte om den ska ligga här eller under bilvård?

Så här är det, jag har köpt en Volvo V70 som är hur fin som helst utvändigt och även invändigt förutom klädseln. Det är beige inredning, kanske inte det ultimata men han som ägt bilen innan har skitat ner textilen nått fruktansvärt. Den är inte beige längre utan mer grå eller sotig, som han suttit med arbetskläder från en verkstad :-) allting annan är hur fint som helst och har kvar sin fina beiga färg. Men som sagt, sittdynan och ryggen på båda framsätena e riktigt skitiga.

Så frågan är om det är någon som vet om det finns någon snygg bilklädsel (överdrag) som passar till en V70? vill inte ha en sån där taskig variant som ser ut som man lagt en filt över utan det ska ju vara bra passform.
Alternativ om någon har tips på bästa sätt att tvätta klädseln? tänkte då på våt sugare och något bra kem medel?

Tacksam för svar
Micke

ascona-tic
3 september 2014 · 1 496 Inlägg

Ta kontakt med maskinuthyrare tex där företag hyr hantverksmaskiner (brockor.byggställningar.paddor och sådant)
Kolla även på colorama i varberg (tips från bmwpower forumet)

Medel kan du nog köpa hos pingens eller liknande bilvårdssidor.
Bör nog inpregnera efter tvätt för det bör avstöta lite då man rengör ordentligt.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
cazzman
8 september 2014 · 30 Inlägg

ascona-tic, tack för svar. :-) Får ta o ringa runt till dom. Har ju stål och hyr men hittade bara våtsug hos dom. Men som du sa, Colorama kanske kan hyra ut nått :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang