940 FTT -98 Wastegate justerbar?

kjsebbe
8 september 2014 · 16 Inlägg

Hej!

Har googlat en massa nu och har fått fram att det tydligen ska vara justerbar wastegate original på fulltryckarna men inte på lättryckarna? Har en fulltryckare original och försökte justera wastegaten igår, tog lös sprinten men det gick inte att skruva på stången, har den fastnat eller är den inte justerbar överhuvudtaget?

Är det någon som har en bild på en original fulltryckare wastegate eller vet om de är justerbara?

Mvh
kjsebbe

Volvo S60 2,5T "Uttern" (2004)
Tobzter
8 september 2014 · 3 144 Inlägg

Bara kika om du har gänga på den eller ej ?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
kjsebbe
8 september 2014 · 16 Inlägg

tobzter skrev:
Bara kika om du har gänga på den eller ej ?

Väldigt svårt att se då jag inte kan komma under bilen just nu, men såvitt jag kan se med mobilkameran och känna med handen så är det inte gängat
Är det då ett falskt påstående att alla fulltryckare har justerbara wastegates eller är det någon som har bytt i min?

Volvo S60 2,5T "Uttern" (2004)
Tobzter
8 september 2014 · 3 144 Inlägg

Alla har inte de..utan vissa har de bara på FTT

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
jocke_gronberg
8 september 2014 · 4 586 Inlägg

ifall det sitter en mutter på staget så kan du justera den. Du måste lossa muttern för att kunna justera stagets längd.

bilden visar bara hur det ser ut och är inte en wastegate ifrån en 940

http://www.streetperformance.se/public/img/user/FMACGT4.jpg

Senast redigerat av jocke_gronberg (8 september 2014)

kjsebbe
8 september 2014 · 16 Inlägg

Alright, tackar smile

Volvo S60 2,5T "Uttern" (2004)
TobbeTT
10 september 2014 · 948 Inlägg

Dom nyare 940t med mitsubshi 13c agg (alltså din) har inte justerbar/gängad stång.Dom tidigare 940turbos med garret agg hade det. Du kan förlänga armen genom att sätta distanser(brickor) för själva wgklock fästet. Men hade jag varit dig så hade jag köpt en justerbar eftermarknads klocka på bsr eller turbomeck.

beckstroem
10 september 2014 · 871 Inlägg

Min 945 ftt -97 hade justerbar wg smile

kjsebbe
10 september 2014 · 16 Inlägg

TobbeTT skrev:
Dom nyare 940t med mitsubshi 13c agg (alltså din) har inte justerbar/gängad stång.Dom tidigare 940turbos med garret agg hade det. Du kan förlänga armen genom att sätta distanser(brickor) för själva wgklock fästet. Men hade jag varit dig så hade jag köpt en justerbar eftermarknads klocka på bsr eller turbomeck.

Jaha, okej! Tack för svaret! Har redan köpt en justerbar wg från turbomeck, satte på den idag wink

Volvo S60 2,5T "Uttern" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang