Plocka bort mellanljuddämpare - firma i Sthlm?

arson
11 september 2014 · 55 Inlägg

Hejsan,

Har en BMW 335i 2007:a som redan har eftermarknads DP's och ett 3" catbacksystem monterat på sig. Tycker dock att bilen är lite för tyst som det är just nu och skulle därför vilja plocka bort mellandämparen för lite mer ljud helt enkelt.

Är det något här som kan göra ett sådant ingrepp, eller tips på duktiga firmor i Stockholmsområdet? smile

Tack på förhand!

// Mvh Mattias

//Mattias
Kia Stinger "GT 3.3TT" (2018)
Tampongpunkarn
20 september 2014 · 786 Inlägg

Eller så kapar du upp dämpen och sätter ett rör ifrån ingången till utgången och punktar fast röret, och senare svetsar tbx det du kapade ifrån dämpen, Vet flera som gör så för att få sina volvos att låta gött och ändå ha dämpare big_smile

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
arson
24 september 2014 · 55 Inlägg

Nu är inte jag jättevan att hantera en svets eller kap för den delen, även om idén på papper låter vettig smile

//Mattias
Kia Stinger "GT 3.3TT" (2018)
Mack855
24 september 2014 · 1 354 Inlägg

Glesmark skrev:

Volvo240Driver skrev:
Eller så kapar du upp dämpen och sätter ett rör ifrån ingången till utgången och punktar fast röret, och senare svetsar tbx det du kapade ifrån dämpen, Vet flera som gör så för att få sina volvos att låta gött och ändå ha dämpare big_smile

Hela meningen med dämparen försvinner ju då, varför inte bara sätta ett rör istället för en uppkapad dämpare med ett rör i?

Om han inte menar att på besiktningen kan de köpa att bilen låter satan bara för att det ser ut att vara 2 fullt fungerande dämpare på plats även om bara en fungerar som den ska, då kan man lika gärna köra rakt om det var så du tänkte tycker jag tongue

Mack855
25 september 2014 · 1 354 Inlägg

Glesmark skrev:
Skulle det låta så jävligt så spelar det ingen roll om 1 eller 25 burkar sitter under bilen, det blir 2a ändå.

Precis smile

Kamulen
25 september 2014 · 930 Inlägg

kapa bort dämparen framför och bakom sen tar du ditt nyinköpta 3"rör och sätter dit med klämmor. tar max 15minuter.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Tampongpunkarn
25 september 2014 · 786 Inlägg

Glesmark skrev:

Volvo240Driver skrev:
Eller så kapar du upp dämpen och sätter ett rör ifrån ingången till utgången och punktar fast röret, och senare svetsar tbx det du kapade ifrån dämpen, Vet flera som gör så för att få sina volvos att låta gött och ändå ha dämpare big_smile

Hela meningen med dämparen försvinner ju då, varför inte bara sätta ett rör istället för en uppkapad dämpare med ett rör i?

men Då är man ju laglig typ.. när herr blå kommer och frågar varför bilen låter som den gör, så får dem lägga sig ner på marken å kolla om du har 2 dämpare, Vilket du har. För killen ville ju bara ha lite tuffare ljud i sin Bmw.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Krist
26 september 2014 · 716 Inlägg

arson skrev:
Hejsan,

Har en BMW 335i 2007:a som redan har eftermarknads DP's och ett 3" catbacksystem monterat på sig. Tycker dock att bilen är lite för tyst som det är just nu och skulle därför vilja plocka bort mellandämparen för lite mer ljud helt enkelt.

Är det något här som kan göra ett sådant ingrepp, eller tips på duktiga firmor i Stockholmsområdet? smile

Tack på förhand!

// Mvh Mattias

Svaret är Avgassystemet i Bromma. Dom har allt i verkstan, hissar upp din bil, du pekar på det du vill ha bort och hur du vill ha det undertill, sen trollar dom lite och du har din bil klar efter 45 minuter.

Jag var där i dagarna och bytte till större slutrör, gick på totalt 1 timme från att jag kom fram till att jag åkte iväg med nya slutrör. Rekommenderas starkt!

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
arson
26 september 2014 · 55 Inlägg

Krist skrev:

arson skrev:
Hejsan,

Har en BMW 335i 2007:a som redan har eftermarknads DP's och ett 3" catbacksystem monterat på sig. Tycker dock att bilen är lite för tyst som det är just nu och skulle därför vilja plocka bort mellandämparen för lite mer ljud helt enkelt.

Är det något här som kan göra ett sådant ingrepp, eller tips på duktiga firmor i Stockholmsområdet? smile

Tack på förhand!

// Mvh Mattias

Svaret är Avgassystemet i Bromma. Dom har allt i verkstan, hissar upp din bil, du pekar på det du vill ha bort och hur du vill ha det undertill, sen trollar dom lite och du har din bil klar efter 45 minuter.

Jag var där i dagarna och bytte till större slutrör, gick på totalt 1 timme från att jag kom fram till att jag åkte iväg med nya slutrör. Rekommenderas starkt!

Tack, bra svar! Ska kolla med dom! smile

//Mattias
Kia Stinger "GT 3.3TT" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang