Roligaste vinterbilen?

Alex-s Bakhjulskrafs
10 september 2014 · 1 479 Inlägg

är så trött på bakhjulsdrivet på vintern.. de senaste vintrarna körde jag golf vr6 syncro. körde man av vägen så var det bara att vända och köra upp igen smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Dupond och Dupont
10 september 2014 · 581 Inlägg

IceEyes skrev:

siiimooon skrev:

IceEyes skrev:
Mercedes 190 får min röst. Kompakt, smidig, välbalanserad och stryktålig som få. Dessutom vill jag minnas att värmesystemet inte heller är fy skam.

Glädjen i att leka runt med en 740 begriper jag dock inte. Visst är den solid och tålig men att sladda loss med min förra 740 var ju som att snurra runt med en stor och klumpig container tongue

BMW E30 är alldeles för "lättfotad" och svårkontrollerad enligt mitt tycke, men Ford Sierra är däremot en skojig kamrat under vinterhalvåret.

Nu vet jag inte riktigt hur mycket det skiljer mellan 740 och 940, men 940 är ju iaf hur skön som helst att sladda med! Dock lite jobbigt när det är mycket snö, för då vill det inte greppa..

E30 håller jag med om, förvisso 6p-sinter+618-platta, svetsdiff och kassa dubbdäck, men den var lite svår att balansera, men skön sång ur M42an iaf! tongue

Men E39, där snackar vi container att sladda med! :o

940 har jag endast rattat under sommartid. Kanske förekommer vissa avvikelser i förhållande till 740, men huvudsakligen bottnar det nog i att jag föredrar bilar av mer kompakt format när det ska sladdas smile

Farsans tidigare Mitsubishi L200 var dock i en egen klass, ungefär som att sladda runt med en Finlandsfärja i Dalälven

Hahaha, vet exakt vad du menar. L200 är iallafall inte direkt en nöjesbil. ^^

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
JIM83
13 september 2014 · 14 Inlägg

Går kanon med standard volvo 740, lite smmå trimmad att få sladd i 120km/h med standardstolar osv...standard stötdämp och fjädrar...

endorfinslaven skrev:

acce skrev:
Omega 3000 24v är en jäkligt skojig vinterbil. Björnstark sexa på över 200 hästar, lamelldiffad bakaxel och ett grymt välbalanserat chassi gör att man kan sladda i 120+ utan att behöva vara speciellt koncentrerad. Hade en sån en vinter, ångrar fortfarande att jag sålde den...

En diffad Volvo 940 med pysventil går bra och sladda med upp till 140km/h sedan behövs det mer kraft och inte minst riktiga stolar och bur. Så min vinter 940 behöver bur denna vinter om det nu blir något gatåka med den....

Mercedes 190E (w201) "Sportline" (1990)
Volvo Amazon "121" (1970)
Mercedes 190E 2,6 "190E sportline" (1990)
Snurriz
13 september 2014 · 87 Inlägg

Tror jag kommer ha den bästa vinterbilen! smile en Toyota Supra mk2 smile nyrenoverad motor, växellåda samt bakaxel smile låser konstant båda hjulen på torr och där snackar vi runt 120 grader utan problem att styra upp smile faktum är att jag aldrig kört någon bil som är så skön att ligga på häv med tidigare smile

One Life to live
Sideway is the only way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang